Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
- auto rijdt, koppakking is een beetje lek, maar merk je weinig van.
-- reden : ingezogen vocht wordt gelijk verdampt en valt niet op.
- auto is met de motor uit weggezet, voorheen ingezogen vocht condenseert, en vormt een plasje onderaan op de zuiger
-- bij starten duurt het even voordat dit plasje vocht verdampt is
-- motor slaat aan, en vervolgens verdampt dit plasje vocht (4 cylinders), ergo de witte rook
-- al die tijd gedurende starten heeft verhitte diesel ook te maken met verhoogde lucht vochtigheid, dus moeilijker starten
Dit is gewoon even brain-stormen op basis van je posting.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
geachte mede renault-rijders,
ik heb sinds kort een probleem met starten....wel contact maar bij door draaien van de sleutel geen startmotor.
wellicht zit er een relais die dat moet verzorgen....2 gevonden in de zekeringbox onder motorkap.....kan...
Ik hoop echt dat er iemand is die met de wagen raad heeft ( :twisted: ) Het volgende probleem met de Renault Laguna 2 2007 automatic 2.0 16v 135pk :hammer_head Een mond vol, maar mogelijk extra bruikbare info. Nog...
Reacties: 6
Weergaves: 1992
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 42732 25 jan 2024 15:15
Bij mtb-en op vakantie Limburg sleutel verloren, geen reserve sleutel thuis. Wegenwacht wil/kan niet helpen. Iemand tips hoe te starten zonder sleutel?
Reacties: 0
Weergaves: 872
Laatste bericht door Camper2GJ2022 10 mar 2024 10:27
Renault Captur E-tech, plu-in hybrid stopt en is niet meer aan de praat te krijgen, Er komt een melding: zet in stand P en voer de kaart in. Echter, de pook staat in de P maar js niet meer te veranderen, die zit vast. Een kaart heb ik nuet, alleen...
Wij hebben in aug 2023 bij de dealer een Sandero 1.0 TCE Bif Comfort gekocht uit aug 2020 met ca 40.000km op de teller.
Na ca twee maanden zijn wij voor het eerst teruggeweest omdat de auto incidenteel niet in 1x startte. Er is toen een condensor...
Reacties: 3
Weergaves: 3793
Laatste bericht door Vermoesensuzy 28 nov 2024 18:03
Mijn Megane Estate TCe 115 uit 2019 (net 100K gedraaid) heeft bij het starten (met koude motor) dat de toeren richting de 1500/2000 gaat. Dit houdt ongeveer een halve minuut aan, waarna de toeren zakken richting 1000.
Wanneer ik weg rij zonder...
Kangoo 2006, na 1,5 jaar weet ik pas wat te doen . Waarom dat niet in het instructieboekje staat, niet te googlen is(Engels, Duits, Frans of dat Pools) of niemand dat dan weet weet ik niet? De vraag naar export is mss te groot?
Ik zit daar soms een...