Zojuist mijn Grand Scenic 2009 1.5dci 250.000km bij de dealer vandaan gehaald gerepareerd en al!
Na het overlijden en repareren van de turbo (1600eu) ging na 100 km tal van foutmeldingen op het dashboard. Nu is opeens een verstuiver stuk. Na reparatie van de verstuiver (500eu) blijkt dat de boardcomputer nog steeds fouten geeft die er niet uitgehaald blijken te kunnen worden (controleer ESP, Inspuitsysteem, stop risico op motorschade enz....misschien is die ook wel stuk!?



Nu een nieuwe boardcomputer erin laten zetten (900eu) Model III kunnen helaas geen tweede hands op.
Pfffff.....dagwaarde 4800eu.....you do the math!

Nu hoor ik bij het gas geven een fluitend geluid als ik mij goed herinner is dit het begin van het einde van de (ruil)turbo...
Komt dit iemand bekend voor?
Ook erg toevallig dat het een na het ander het opeens begeeft dacht eerder aan gevolgschade na reparatie turbo maar daar wilde de dealer niet aan

Domme Pech, althans volgens de dealer.
Coulance?

Is het nu ok als je de roetfilter en EGR laat verwijderen? of moet je dit juist niet doen bij deze auto/motor?
Dit ter voorkoming dat de turbo en motor vervuild raken..
Heeft iemand professioneel advies?
