Ik heb 3 maanden geleden de nieuwe Renault Koleos gekocht als model Intens/Energy dCi 130 met de winterpack en lederen zetelbekleding "Riviera"
Ik moet zeggen dat de auto fantastisch rijd, hij rijd ook erg zuinig met een gemiddelde van 5,5 liter op 100 km
Als cadeau kreek ik 3 maanden gratis Coyote.
Nu heb ik helaas enkele problemen met deze wagen, om te beginnen werkt Coyote niet naar behoren.
Coyote stopt zodra ik de grens van Nederland naar België rijd terwijl het een Belgische wagen is, hij geeft dan de melding "Coyote geen verbinding"
Helaas voor Coyote! ik ga hier niet mee verder voor 100 euro per jaar.
Probleem 2:
navigatie is zwaar verouderd, ik kom op veel plekken in Nederland/België en Duitsland, om een voorbeeld te geven staat de nieuwe tunnels onder de A2 in Maastricht er helemaal niet op, ik wordt dan door de stad geleid naar wegen die niet meer bestaan, De bouw van de tunnels is 8 jaar geleden al gestart en een paar jaar geleden geopend voor het verkeer.
Ik heb hier melding over gemaakt bij de dealer en die verteld dat ik zelf een update moet doen, dit heb ik gedaan en toch blijft de kaart oud, de nieuwe wegen staat er niet op!
Probleem 3:
Boordcomputer valt soms compleet uit, je kan hem dan niet meer aan krijgen, met een beetje geluk springt hij later na een startbeurt weer aan.
Probleem 4: waarschuwingslampje van de airbag gaat regelmatig branden met de vermelding "Controleer Airbag"
Probleem 5: Waarschuwingslampje van de radar gaat regelmatig branden met de melding "Camera radar geen zicht"
Probleem 6: Waarschuwingslampje met het symbooltje van 2 botsende auto's gaat regelmatig branden.
Probleem 7: bij aankoop werd er geadverteerd dat er lederen bekleding in de auto zit, ook op de aankoop bon staat dat de auto is voorzien van lederen bekleding, nu na een klein onderzoekje blijkt dat deze wagen is voorzien van 100% kunst leer, voor, achter links en recht, zitvlakken stuurwiel alles is van kunst leer.
Ik heb de garage hier voor ingelicht en die beweren dat alles van echt leer is, zoals het bij hun in de papieren is vermeld zal het ook zo zijn.
Vandaag heb ik foto's gemaakt van een stukje bekleding die ik heb omgedraaid waardoor de achterkant zichtbaar is geworden, hier kun je duidelijk zien dat het kunst leer is, echt leer ruik je ook, dit ruikt naar plastic.
Morgen ga ik naar de garage voor meer duidelijkheid en ze hangen mijn wagen aan de computer.
Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Voor het laatste probleem wil ik graag jullie mening weten, wat kan ik hier mee, hoe ga ik hier mee om en wat zijn mijn rechten tegen over de garage.
Bedankt alvast.
De nieuwe Renault Koleos 2017 met problemen
-
Speurneus
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
Speurneus

Re: De nieuwe Renault Koleos 2017 met problemen
Vandaag bij de garage geweest,
Mijn auto hebben ze even aan de computer gehangen en helaas hebben ze niet gevonden wat op een storing wijst.
Wat de navigatie betreft kreeg ik te horen dat ik moet wachten op een update, wanneer konden ze mij niet vertellen.
En de lederen auto bekleding is een verhaal apart!
Ze adverteren met lederen zetelbekleding, ik heb ook als optie de leder pack gekozen waar je ook flink voor meer betaald, een leder pack is niet een halfleer pack lijkt mij.
Wat krijg ik vandaag bij de garage te horen? ze wisten het zelf ook niet, wel hebben ze een email naar de leverancier gestuurd met deze vraag en daar kreeg ik dit antwoord op terug:
Hieronder het antwoord van de productdienst.
Hier is het officiële document
Central area
Riviera
perforated leather
Bolsters inner
Riviera
Plain leather
Bolsters outer
Riviera
PVC
Lower and side area
Riviera
PVC
Middle seat and central armrest
Riviera
Plain leather
Headrest front
Riviera
Plain leather
Headrest Side and rear
Riviera
PVC
visible stitches
_
Thread
MVG,
Het komt er dus op neer dat slechts enkele delen van leer zijn en de rest van PVC, nu heb ik zelf ook sterk mijn twijfels of de delen die van echt leer zouden moeten zijn ook echt werkelijk van leer zijn, het lijkt mij van PVC, het ruikt niet naar leer en het is erg stuk en er zit geen leer structuur op.
Tja wat moet je hier mee!
Ik neem maar als voorbeeld, je koopt een mooie duren lederen bank voor 4000 euro, tuis kom je er achter dat enkel het zitgedeelte van echt leer is en de rest van PVC, wat doe je dan als consument?
Graag jullie mening hier over.
Mijn auto hebben ze even aan de computer gehangen en helaas hebben ze niet gevonden wat op een storing wijst.
Wat de navigatie betreft kreeg ik te horen dat ik moet wachten op een update, wanneer konden ze mij niet vertellen.
En de lederen auto bekleding is een verhaal apart!
Ze adverteren met lederen zetelbekleding, ik heb ook als optie de leder pack gekozen waar je ook flink voor meer betaald, een leder pack is niet een halfleer pack lijkt mij.
Wat krijg ik vandaag bij de garage te horen? ze wisten het zelf ook niet, wel hebben ze een email naar de leverancier gestuurd met deze vraag en daar kreeg ik dit antwoord op terug:
Hieronder het antwoord van de productdienst.
Hier is het officiële document
Central area
Riviera
perforated leather
Bolsters inner
Riviera
Plain leather
Bolsters outer
Riviera
PVC
Lower and side area
Riviera
PVC
Middle seat and central armrest
Riviera
Plain leather
Headrest front
Riviera
Plain leather
Headrest Side and rear
Riviera
PVC
visible stitches
_
Thread
MVG,
Het komt er dus op neer dat slechts enkele delen van leer zijn en de rest van PVC, nu heb ik zelf ook sterk mijn twijfels of de delen die van echt leer zouden moeten zijn ook echt werkelijk van leer zijn, het lijkt mij van PVC, het ruikt niet naar leer en het is erg stuk en er zit geen leer structuur op.
Tja wat moet je hier mee!
Ik neem maar als voorbeeld, je koopt een mooie duren lederen bank voor 4000 euro, tuis kom je er achter dat enkel het zitgedeelte van echt leer is en de rest van PVC, wat doe je dan als consument?
Graag jullie mening hier over.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Speurneus

Re: De nieuwe Renault Koleos 2017 met problemen
Klacht is inmiddels bij het hoofdkantoor neer gelegd in afwachting van hun reactie in deze kwestie.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 19 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 2878 -
Laatste bericht door Pepone
11 jul 2025 13:31
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1027 -
Laatste bericht door RoyTerWelle
16 sep 2025 17:07
-
-
[ Koleos ] - stadsverlichting blijft branden
door rvanwijngaarden » 29 sep 2025 22:43 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 675 -
Laatste bericht door rvanwijngaarden
29 sep 2025 22:43
-
-
-
Koleos 1 2008 stadsverlichting blijft aan
door rvanwijngaarden » 30 sep 2025 15:36 » in Elektrische en elektronische systemen -
Weergaves: 691 -
Laatste bericht door rvanwijngaarden
30 sep 2025 15:36
-
-
-
Weergaves: 844 -
Laatste bericht door LeonKnook
13 mei 2025 22:12
-