Geachte Renault rijders,
Zoals jullie weten bezit ik een Meg IV uit 2016 1.6 DCi in de uitvoering Bose.
Ondanks dat ik niet veel kilometers maak per dag heb ik toch bewust voor een diesel gekozen omdat ik dit gewoon een fijne motor vind.
Ik rijd 15km enkele reis naar mijn werk. Met koud weer komt mijn motor maar met moeite op temperatuur. Dit had mijn vorige Meg III 1.4 TCe ook last van dus dat vind ik niet zo erg. Maar in mijn vorige auto had Renault een elektrische kachelweerstand in het kachelhuis gemonteerd zodat er wel wat sneller warme lucht uit de kachel komt geblazen.
Bij de nieuwe Megane hebben ze deze maar niet meer gemonteerd. Dit is alleen nog voor auto's die geleverd zijn in landen met "koud klimaat". Een NL auto zal altijd uitgerust zijn als "gematigd klimaat". En dus niet meer deze optie heeft. Als je een import auto hebt uit Duitsland zou het erin kunnen zitten.
Het resultaat is dat mijn kachel na 15km dus nog steeds geen of zeer lauwe warme lucht gaat blazen en ik dus echt zit te koukleumen in mijn auto. Is niet echt verkeersveilig.
Had al gekeken of mijn auto niet is voorbereid hiervoor maar dit is niet het geval. Het is een compleet ander kachelhuis.
Maar goed ik ben dus aan het kijken of een standkachel dan een optie is.
Mijn vraag is dan eigenlijk, zijn er Renault rijders die een standkachel hebben en van welk merk en hoe dit bevalt?
Gr. Jeroen
standkachel vraag......
-
A110
Topic author - lid

- Actief als: particulier
standkachel vraag......
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)

Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)

| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
BusdriverTheo
- Lid

Re: standkachel vraag......
Hallo A110,
Ik heb een nieuwe Captur besteld en laat daar een Webasto parkeerverwarming (standkachel) in bouwen, ik hoorde van mijn dealer dat de Captur op 17 december bij hun wordt afgeleverd en dat hij dan op 20 december naar de Webasto inbouwer gaat, ik laat de auto pas begin januari op kenteken zetten en afleveren dus echt ervaringen heb ik nog niet maar ik weet wel dat Webasto heel erg goed staat aangeschreven.
Ik zou als ik jou was de site van Webasto maar eens bezoeken, hou wel rekening met een investering van rond de €2300,00 bij een diesel schijnt het iets goedkoper te zijn naar wat ik hoorde.
https://www.webasto.com/nl/markten-prod ... el-inbouw/
succes ermee
Theo
Ik heb een nieuwe Captur besteld en laat daar een Webasto parkeerverwarming (standkachel) in bouwen, ik hoorde van mijn dealer dat de Captur op 17 december bij hun wordt afgeleverd en dat hij dan op 20 december naar de Webasto inbouwer gaat, ik laat de auto pas begin januari op kenteken zetten en afleveren dus echt ervaringen heb ik nog niet maar ik weet wel dat Webasto heel erg goed staat aangeschreven.
Ik zou als ik jou was de site van Webasto maar eens bezoeken, hou wel rekening met een investering van rond de €2300,00 bij een diesel schijnt het iets goedkoper te zijn naar wat ik hoorde.
https://www.webasto.com/nl/markten-prod ... el-inbouw/
succes ermee
Theo
| Hide post links |
-
Thomas84
- lid

Re: standkachel vraag......
Mijn Espace heeft helaas geen standkachel maar mijn vorige Passat had er wel een standkachel (Webasto).
Was echt super, altijd een ontdooide en voorve…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Was echt super, altijd een ontdooide en voorve…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
[Clio 3 2008, 1.6 16v dynamique] luchtfilter vraag
door LijmPistool » 01 jun 2025 12:25 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 883 -
Laatste bericht door Pepone
01 jun 2025 15:39
-
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 840 -
Laatste bericht door mechanic
25 jul 2025 14:02
-
-
Vraag over verbinding Renault Mégane E-Tech met MyRenault-app
door erik1672 » 17 aug 2025 11:13 » in Renault App -
Reacties: 1
Weergaves: 1012 -
Laatste bericht door groen_duiven
17 sep 2025 13:30
-
-
-
Vraag over verbinding Renault Mégane E-Tech met MyRenault-app
door erik1672 » 17 aug 2025 11:14 » in Renault App -
Reacties: 1
Weergaves: 784 -
Laatste bericht door Pepone
17 aug 2025 14:04
-
-
-
Twingomatic connector vraag (Twingo I "99)
door murena3.0 » 12 sep 2025 00:43 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 476 -
Laatste bericht door murena3.0
12 sep 2025 00:43
-