Media rlink 2

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
Epcot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2018 11:37
Actief als: particulier

Media rlink 2

Bericht door Epcot »

Hallo.
Sinds kort heb ik een nieuwe Kadjar black edition en hiervoor had ik de bose uitvoering.

Als ik een usb (mp3) afspeel op de rlink en ik stop de motor stap uit gaat natuurlijk alles uit. Als ik weer instap en start dan hoor ik 1 regel van een mp3 liedje en dan springt ie over naar of dab radio of fm radio. Andersom gebeurt ook, ik luister naar bijvoorbeeld dab radio en wanneer je de radio weer opnieuw aanzet is het altijd maar de vraag wat ie opent, of dab of fm of mp3. Dit gebeurt niet altijd maar ongeveer de helft van de tijd. Hij is al 2 keer terug geweest naar de dealer, gereset en de nieuwste software staat erop. Verder komen ze niet en opgelost is het ook niet. Bij mijn vorige kadjar gebeurde dit niet.
Is dit normaal? Wie heeft nog meer een uitvoering met rlink 2 en kan mij vertellen of dit ook bij hem/haar gebeurt? Of als je een usb afspeelt blijft hij dan ook altijd op de usb staan tot je wat anders selecteert ongeacht hoe vaak je de auto aan en uit zet.

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Media rlink 2

Bericht door WimK »

Deze schitterende feature :roll: is ook bij mij aanwezig (Grand Scenic Bose, 2018).

Zeer, zeer irritant!
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zteven
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 jul 2019 23:55
Actief als: particulier
Locatie: [BE]

Re: Media rlink 2

Bericht door Zteven »

Misschien verliest hij (heel) even de verbinding met de usb-poort?
Hetzelfde zou namelijk ook gebeuren als je de usb-stick plots uit zou trekken.

En als hij de usb terug detecteert dan zou hij opnieuw op die bron moeten overschakelen,
maar dat doet hij precies niet als ik het goed begrijp.

Bij mijn Talisman blijft de bron steeds op usb staan, tenzij ik manueel een andere bron kies.
Behalve bij connectie met AA, dan schakelt hij over op internet-radio, maar dat is een AA-instelling.
Talisman Grandtour 'Initiale Paris' dCi 160 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LeoGroen
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 jun 2017 14:10
Actief als: particulier

Re: Media rlink 2

Bericht door LeoGroen »

Het starten van audio in aa kan je simpel uitzetten indien gewenst.
Bij aa instellingen media automatisch hervatten uitzetten.
Heb je een bron van de RLINK omgeving geselecteerd, radio of usb, dan blijft deze geselecteerd.
Een Austral techno 200 in gebruik, eerste ervaring positief

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Epcot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2018 11:37
Actief als: particulier

Re: Media rlink 2

Bericht door Epcot »

Dacht eerst ook dat die het contact met de usb poort tijdelijk verbrak maar hij doet het ook als je de radio aan hebt, na uitzetten kan hij dan beginnen met usb of radio.
Rare is wel dat hij vaak eerst 1 regel (ongeveer) laat horen van de oorspronkelijke uitvoer en dan pas over springt naar een andere uitvoer.
Wat ik graag zou willen weten of er mensen zijn die dit niet hebben zodat ik aan de dealer kan laten zien dat dit niet normaal is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Media rlink 2

Bericht door WimK »

Bij is dit nog steeds... maar dan wel zo raar dat het niet bij elke start optreedt maar zeer onregelmatig...
Lijkt wel of laatst gebruikte optie niet wordt opgeslagen na selectie ....
Of bij opstarten niet wordt opgehaald... of soms wel wordt opgehaald en vaak niet....
Helaas heb ik me er al een beetje bij neergelegd... :cry:
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Epcot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2018 11:37
Actief als: particulier

Re: Media rlink 2

Bericht door Epcot »

WimK schreef:Bij is dit nog steeds... maar dan wel zo raar dat het niet bij elke start optreedt maar zeer onregelmatig...
Lijkt wel of laatst gebruikte optie niet wordt opgeslagen na selectie ....
Of bij opstarten niet wordt opgehaald... of soms wel wordt opgehaald en vaak niet....
Helaas heb ik me er al een beetje bij neergelegd... :cry:

Zoiets ja echter ook vaak dat hij wel begint met de laatst geselecteerde uitvoer en dan na 1 regel alsnog overspringt naar wat anders. Totaal onlogisch wat ie doet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Epcot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2018 11:37
Actief als: particulier

Re: Media rlink 2

Bericht door Epcot »

Dacht eerst ook dat die het contact met de usb poort tijdelijk verbrak maar hij doet het ook als je de radio aan hebt, na uitzetten kan hij dan beginnen met usb of radio.
Rare is wel dat hij vaak eerst 1 regel (ongeveer) laat horen van de oorspronkelijke uitvoer en dan pas over springt naar een andere uitvoer.
Wat ik graag zou willen weten of er mensen zijn die dit niet hebben zodat ik aan de dealer kan laten zien dat dit niet normaal is.

Auto zou vandaag weer naar de dealer om nieuwe usb poorten te krijgen om te zien of het daar aan ligt. Helaas afgelopen zaterdag motor problemen gekregen en hij is er gisteren al op een autoambulance heen gegaan. Vandaag te horen gekregen dat er een nieuwe motor in moet, Kadjar van nog geen half jaar oud met minder dan 5000 km gereden. Ohja de benzinemeter had het vorige week ook al begeven. Oh wat ben ik blij met mijn Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Media rlink 2

Bericht door WimK »

Wat ook opvalt is dat als de auto 'eventjes' uit geweest is deze naar een andere bron verspringt...
bijv. afgesloten terwijl de radio aan stond en bij weer starten van de auto deze even naar de radio gaat en vervolgens m'n SD card start met mp3's.
is de auto langere tijd afgesloten , bijv. de nacht over, dan start meestal de radio... ongeacht wat je de laatste keer aangehad hebt...maar heel soms toch de SD card
blijft een verwarrend en inconsequent systeem...

verder rijdt de auto prima
Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht