schokken bij constante snelheid TCe 140 - 09/2021

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Wim8100
repeating visitor
repeating visitor
Actief als: particulier

schokken bij constante snelheid TCe 140 - 09/2021

Bericht door Wim8100 »

Hallo iedereen,

Sinds september 2021 ben ik trotse eigenaar van een Megane IV TCe (1.33) 140 intens. Ondertussen heb ik 3200 km gereden en op ongeveer 1500 km begon ik lichte schokjes te voelen bij een constante snelheid. Deze komen het vaakst voor bij +/-1800 tr/min in 2de 3de 4de en 5de versnelling. Soms worden deze schokjes heviger zodat ik deze via de versnellingspook kan voelen en ik zie de naald van de toerenteller dan ook schommelen. Vanaf het moment dat ik opnieuw gas geef stopt dit, maar na enige tijd constante snelheid komen ze terug.

Wanneer ik van programma (My sense) verander, beïnvloed dit het schokken een beetje, maar ze gaan nooit weg. Onlangs heb ik eens benzine 98 getankt omdat ik dacht dat de E10 er voor iets tussen zit, maar dit lost het probleem niet op. Wat ik ook al geprobeerd heb is tijdens een "schoksessie" de cruise control te activeren, maar zelfs met geactiveerde cruise control blijft die leuk verder schokken.

Wat mij ook wel opvalt is dat eens bij vol gas accelereren, er geen loepzuivere versnelling plaatsvind, maar ook zeer lichte schokjes te voelen zijn.

Ik heb al 2x de dealer bezocht en zij kunnen geen fout terugvinden en vertellen me niets te voelen tijdens de testrit.. :shock: Ik heb opnieuw een afspraak gemaakt omdat ik dit niet kan aanvaarden. Een fonkelnieuwe auto moet naar behoren rijden.

Via deze weg wens ik eens bij jullie te informeren of er mensen zijn met gelijkaardige problemen en eventuele oplossingen.

Alvast bedankt!

Wim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

olivier28
Net ingestapt
Net ingestapt

Re: schokken bij constante snelheid TCe 140 - 09/2021

Bericht door olivier28 »

Hallo Wim,

Datzelfde probleem ondervind ik ook bij mijn Megane Tce 140: schokken bij constante snelheid (met of zonder cruise control geactiveerd).
De wagen vertoonde dit al vrij vroeg na levering, maar heeft periodes waarbij het frequenter of zelfs niet voor komt. Toch - na 3 jaar en 40000km - zie ik nog steeds geen patroon, bv alleen bij kouder weer of koude start, ...

De dealer lijkt weinig gemotiveerd om het probleem te onderzoeken. Als eerste reactie gaven ze aan dat ik wellicht vervuilde benzine getankt had.
Uiteraard zit Murphy ook in het complot, de wagen hapert nooit tijdens een testritje.

Nu, na 3 jaar heb ik de indruk dat het frequenter en vooral heviger voor komt. Tijd dus om toch aan de alarmbel te trekken.

Daarom had ik graag van jou gehoord of het bij je wagen opgelost geraakte en wat de uiteindelijke oplossing was.

Alvast bedankt!
Olivier

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Wim8100
repeating visitor
repeating visitor

Re: schokken bij constante snelheid TCe 140 - 09/2021

Bericht door Wim8100 »

Dag Olivier,

ik ben blij en niet blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Aangezien niemand reageerde dacht ik de enige te zijn met dit proble…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 13 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken