Hallo allemaal!
Ik post deze vraag maar hier gezien dat ik niet zeker ben waar hij thuishoort.
In de zomer van 2024 heeft iemand de voorbumper van mijn Megane IV Estate beschadigd in het buitenland. Het gevolg hiervan is dat een aantal kunststof onderdelen zo beschadigd zijn geraakt dat ze vervangen moeten worden. Vervelend genoeg had deze persoon niet het fatsoen om zijn contactgegevens achter te laten. Ik zal vervelend genoeg de kosten zelf op moeten hoesten.
Zover ik kan zien zijn de volgende onderdelen beschadigt:
- De bovenste grille waar het Renault logo in zit. De auto heeft geen radar in de neus.
- Onderste grille waar de kentekenplaat op zit
- Kentekenplaat houder
Nou kan ik naar een schade herstelbedrijf gaan om deze dingen te laten vervangen. De kosten hiervan liggen rond de €600.
Of ik kan ervoor kiezen om ze te bestellen bij de lokale Renault dealer en ze zelf vervangen. De kosten hiervan liggen rond de €300.
Zelf ben ik best handig en lijkt het mij een leuke klus om zelf te doen. De auto kan prima een paar weken stil staan, tijd heb ik dus zat.
Ik heb zelf al gezien dat de onderste grille gewoon met clipjes vast zit in de bumper. Deze vervangen zou in principe vrij makkelijk moeten zijn. (Die woorden gaan me ongetwijfeld nog achtervolgen...)
Echter is de bovenste grille, met Renault logo, een ander verhaal. Hiervoor moet volgens mij sowieso het kunststof deel waar de ontgrendelingshendel van de motorkap zit, gedemonteerd worden. Deze zit zover ik zie met een aantal bouten vast, maar ik heb geen idee wat nog meer lost moet. Mogelijk moet zelfs de hele bumper los? Ook weet ik niet of er nog speciaal gereedschap nodig is voor deze klus.
Om nou alles maar los te maken, omdat ik niet weet wat wel of niet los moet lijkt mij wat onhandig. Kortom, ik ben op zoek naar een handleiding waarin je duidelijk kunt zien/lezen hoe je deze delen vervangt en welk gereedschap je nodig hebt. Deze kan ik tot op heden online niet vinden, maar zal ongetwijfeld ergens te vinden zijn in New Dialogys of ergens anders.
Mocht iemand zelf ervaring hiermee hebben is deze informatie natuurlijk ook meer dan welkom!
Ik hoor graag jullie input!
[Megane IV Estate 2021 140 EDC Facelift] Handleiding demontage/montage voorbumper/grille
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
MeganeIV
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
[Megane IV Estate 2021 140 EDC Facelift] Handleiding demontage/montage voorbumper/grille
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Megane Estate IV Phase 2 1.3 TCe GPF 140 EDC Gris Baltique
EasyLink Software: 283C33813R
EasyLink Software: 283C33813R
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen