Megane 3 paneel achterdeur verwijderen tbv. audio upgrade

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Sub TwingoGT
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Actief als: particulier

Megane 3 paneel achterdeur verwijderen tbv. audio upgrade

Bericht door Sub TwingoGT »

Beste mede-renault rijders.

Ik zie even door de bomen het (audio-)bos niet meer wb. mijn Megane 3.
Toen ik hem een tijd geleden aanschafte kraakte de speaker rechtsachter al, nu is die linksachter "vrolijk" mee gaan doen. Die moeten vervangen worden dus.

Nou is het vooraf even goed om te weten dat ik niet zo heel dapper ben als het op dit soort vervangingen aankomt.
Heb onderhand al menig youtube filmpje bekeken, heb alle tools die ik nodig heb en was moedig aan de klus begonnen.
De eerste twee schroeven heb ik gevonden en losgekregen. Maar nu loop ik er tegenaan dat mijn uitvoering niet overeenkomt met wat ik in de filmpjes zie (daar moeten steeds 6 schroeven verwijderd worden).
Er zitten GEEN schroeven onderaan het paneel en bovendien kom ik er net achter dat mijn uitvoering 8 speakers heeft. Het is een privilege uitvoering waarbij ik er steeds vanuit ging dat er 6 speakers in zaten.
Niet dus (zat voor het eerst achterin m'n eigen auto zeg maar).

Nu loop ik er dus tegenaan dat ik in geen voorbeeld kan vinden waar de overige schroeven zitten en ik heb er niet zoveel zin in om dingen te slopen doordat ik wat over het hoofd zie.
IMG_3242.JPEG
IMG_3243.JPEG
Ik heb de schroeven achter de hendel van het portier en die aan de zijkant van het paneel gevonden.
Nu heb ik sterk het vermoeden dat ik "iets" moet met dat paneel dat onder het raam zit, dat lijkt er 'los' op te zitten... Heb er met wat gereedschap aan zitten wrikken maar dat is waar mijn (gebrek aan-) dapperheid om de hoek kwam; ik was wat bang om de boel te slopen.

Iemand al eens aan zo'n uitvoering gesleuteld en dit bij de kop gehad?

Ik snap dat het allicht beter is om hem weg te brengen naar een professionele toko om dit te doen, maar ben op zich verre van a-technisch en wat ik verder zie in die filmpjes zou ik prima zelf kunnen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Is nu eigenaar van een Megane III 2.0 TCe Privilége

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen