Ervaringen Renault Top Occasion Garantie

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
bertvanstangen
Lid
Lid

Bericht door bertvanstangen »

In februari een 2.2.dci uit 2004 gekocht met twee jaar top occasion garantie. Nu bleek in mei (eerste keer dat de airco echt nodig was) dat de airco te weinig capaciteit had. Locale dealer beaamde dit en zei dat het kwam omdat er te weinig vloeistof in de airco aanwezig was. Bij laten vullen ad € 139,00 (viel niet onder garantie). Een of ander ***verhaal van de dealer waar ik hem kocht dat hij het in februari wel deed dus jammer dan; kosten koper :twisted:
Nu is tevens de lendesteun kapot. Valt wederom niet onder garantie omdat dit, volgens dealer, invloeden van buitenaf zijn en derhalve niet onder garantie vallen. Blijkbaar mag je niet zitten op een stoel :roll: .
Nu is mij geen uitleg gegeven over de garantievoorwaarden van top occasion bij de koop en heb ik tevens geen garantievoorwaarden op schrift gehad. Als ik die wel gehad had dan had ik kunnen zien dat wel heel erg veel is uitgesloten van garantie.
Zijn er meer mensen met negatieve ervaringen met Top Occasion garantie? Anders laat het hierbij een waarschuwing zijn dat hoewel je er van alles van verwacht veel niet onder garantiedekking valt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Actief als: particulier

Bericht door Renier »

Wat een onzin verhaal van die verkopende dealer dat de airco het bij de verkoop wel deed.
Hij had zich 1000x moeten schamen en kosteloos de airco moeten laten bijvullen. De airco moet het gewoon goed doen, dat mag je als koper verwachten.

Ik heb nu 2 Renaults gekocht met top occasion garantie, heb nu op de Laguna nog zo'n 8 maanden. Bij de Megane kreeg ik netjes de voorwaarden op schrift, nu niet meer.

Ik heb bij de Megane mot met de dealer gehad over piepende remmen. Was een bekend probleem van die auto, moesten nieuwe remklauwen, blokken en schijven in.

Maar de verkopende dealer vond het "niet erg genoeg om het onder de garantie te laten vallen". Ik heb toen een boze brief naar Renault NL gestuurd en die hebben bemiddeld. Uiteindelijk hebben we maar een deel van de kosten hoeven te betalen. Dus klagen bij Renault NL heeft zeker zin en zou ik in jouw geval ook zeker doen.

Misschien heb je hier nog wat aan, is wel van 2005 maar zal hopelijk niet veel zijn veranderd:

http://www.oving.nl/occasions/pdf/alg_v ... casion.pdf

De actuele voorwaarden moet je bij Renault NL kunnen opvragen lijkt me.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
bertvanstangen
Lid
Lid

Bericht door bertvanstangen »

ik heb inderdaad al geklaagd bij Renault NL en die stellen de dealer in het gelijk :evil: . Over het feit dat ik niet op de hoogte bent gesteld over de voor…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 11 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • garantie motor Zoe ZE50
    door 4f4hogehoed » 03 sep 2025 22:00 » in Algemeen Zoe
    Reacties: 2
    Weergaves: 691
    Laatste bericht door 4f4hogehoed
    04 sep 2025 18:26
  • Garantie plus
    door Raymond 85 » 24 feb 2026 09:36 » in Renault 5 Z.E.
    Reacties: 0
    Weergaves: 216
    Laatste bericht door Raymond 85
    24 feb 2026 09:36