Voorstelrondje

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
renjordi
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2012 08:15
Actief als: particulier

Voorstelrondje

Bericht door renjordi »

Goedendag forumleden!

Even voorstellen, ik ben Rene, bijna 50 (dit jaar) uit het "immer pittoreske" Almere. Getrouwd en ik heb twee kinderen. Na 3 Megane Estates gehad te hebben, ben ik nu in het bezit van een Kadjar 1.5 DCI Bose uit 09-2017. Mijn laatste Estate was, voor mij, de mooiste....een GT-LIne. Helaas kreeg ik daar heel veel problemen mee. Denk hierbij aan EGR klep, Turbo, Dubbelmassa vliegwiel, Kachelweerstand en accu. Na 240.000 km met een terugkomende "storing opladen accu" en nieuwe storingen zoals "storing remsysteem" was het voor mij klaar.

Later begreep ik dat de nieuwe accu ingeleerd moet worden bij de dealer....die wist ik niet. De "storing remsysteem" was wel trickie vond ik, aangezien de schijven en blokken rondom vervangen waren en de vloeistoffen bijgevuld. Toch besloten de GT-Line eruit te doen.

De, voor ons, nieuwe Kadjar is in rood en staat op 19 inch lichtmetaal, erg mooi. Zelf vind ik het model erg geslaagd qua uiterlijk, zelfs stoerder dan de Qashqai, die toch op hetzelfde soort platform staat en gebruikt maakt van Renault technieken. Goed zittende half"lederen" stoelen en de auto schakelt en rijdt prima. Lekkere hogere instap. De rijbaansignalering heb ik wel op de zachtste stand gezet, want dat "prrrr!!" geluid irriteert me dan weer wel.

Verder merk ik wel dat Renault bij het ontwerp ervoor heeft gekozen om een aantal zaken niet meer standaard te maken. Bij de GT-Line kon ik met een dubbelklik op de afstandbediening alle ramen sluiten, dat kan de Kadjar niet, lastig, niet onoverkoombaar. Aan de binnenzijde is alleen het bestuurders raam volautomatisch, de andere drie ramen moet je de knop vasthouden, jammer en even op letten.

Sinds een paar dagen merkte ik dat de automatisch inklapbare buitenspiegels niet goed meer functioneren. Soms wel, soms half, soms helemaal niet. Dit is wel een irritatie puntje, waarvoor de auto terug gaat. Het vervelende is dat dit bij deze uitvoering niet uit te schakelen is, anders had ik die functie uitgezet. Ook dit kon ik wel bij de Megane Estate middels een schakelaar. Ik had hier op het forum al gelezen dat meerdere eigenaren hier last mee hebben. Ik ben benieuwd of Renault hier zelf, al dan niet vanuit de importeur, iets mee doet.
Daar twijfel ik wel aan, aangezien het niet een groot veiligheids-issue is....denk ik dan. We gaan het meemaken.

Ik hoop hier tips/tricks te lezen en te ontdekken wat jullie met jullie auto bezighoudt.

Tot later!
René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Voorstelrondje

Bericht door jiepie »

Met de inklapbare spiegels heeft onze Kadjar 1,5DCI automaat enkel problemen bij aanhoudend vochtig weer zoals het nu reeds enkele weken is, in de zomer en bij droog weer nooit problemen, verder na 5 jaar en 94000km nog steeds een prima auto
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renjordi
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2012 08:15
Actief als: particulier

Re: Voorstelrondje

Bericht door renjordi »

Onnodig citaat verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

Ik vind het een prima auto...de spiegels gaan ze onder garantie naar kijken, ik wacht af...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in