Vraag over mijn espace 2002

Plaats reactie

Topic author
Ruud Rustenburg
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 sep 2019 09:30
Actief als: particulier

Vraag over mijn espace 2002

Bericht door Ruud Rustenburg »

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een espace bj 2002 2.0 16v

Afgeleverd met een nieuwe apk.. tijdens de rit naar huis kwam een rammeltje aan het licht, garage gebeld en langs geweest voor een inspectie! Blijkt de stab stang te zijn en deze is inmiddels kostenloos besteld!!

Nu kreeg ik tijdens de rit naar huis een melding inspuiting en ESP defect.. motor sloeg in noodloop en kwam niet boven 2200 toeren uit!! Weer terug naar garage, uitgelezen en kreeg een melding op het gasklephuis!! Ook deze wordt kostenloos vervangen!!!

Inmiddels is alles in bestelling en gebruiken we de auto niet meer,, echter hadden we vanmorgen een spoedgeval dus toch maar de gok genomen!! Nu sloeg het toerental al bij starten naar een constante 3500 toeren en wederom inspuiting defect.. motor afgezet en weer gestart!! Het ging weer goed, na 1km weer hetzelfde verhaal.. hierna ging het weer even goed...

Kan iemand mij vertellen of dit probleem ook daadwerkelijk opgelost wordt als het gasklephuis word vervangen voor een nieuwe en ingeleerd word??

Ook werkt ineens mijn bandenspanning systeem niet meer en de elec raam bestuurder zakt alleen nog maar in etappes.. inleren vd ramen werkt niet helaas...

In het verleden hebben wij een 2.0T gehad uit 2006, dit was echter een rampenbak.. turbo kapot, lekkages, kleppenseals die lekten etc.. nu expres voor de 2.0 zonder turbo gekozen omdat wij eigenlijk geen lange afstanden rijden en ik het vermoeden heb dat je de turbo echt goed warm moet kunnen rijden wat wij dus niet doen!!

Maar is de 2.0 16v ook al zon onbetrouwbaar model??

Km stand is 220k en de db is 8000 km geleden vervangen..

Hopelijk heeft iemand antwoord op mijn vragen!! Met name die inspuiting is een dingetje wat ik graag weet, anders moet ik stappen gaan ondernemen om de auto terug te brengen en mijn geld terug te vragen!!

We zijn een gezin van 6 en hebben echt een 7 zitter nodig.. hebben ook een opel zafira gehad maar dit was ook drama.. dus eigenlijk vanwege het comfort weer voor een espace gegaan.. ( als ) ze rijden is het echt een genot maar dit is drama op het moment

Alvast bedankt

Mvgr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Vraag over mijn espace 2002

Bericht door mechanic »

De eerste serie espace 4 is inderdaad als probleemgeval te bestempelen mbt electronica.
De f4r zonder turbo is erg betrouwbaar! Uiteraard kan er zich altijd wat voordoen.
De garage zal het vast oplossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Vraag over mijn espace 2002

Bericht door Thomas84 »

Is er al wat bekend?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht