Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Korte beginnersvraag:
Als ik door een wasstraat ga waarin de Zoe in neutraal moet staan (zo'n lopende band aan één kant van de auto), moet de motor dan aan blijven staan? Bij normale autos moet deze auto, maar ik ben niet zeker of dat bij de zoe ook een goed idee is...
Ik ga vanmiddag door de wasstraat en wil niet voor verrassingen staan door de andere techniek
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Ik zou hem inderdaad gewoon aan zetten en in de N stand. En denk aan je antenne! Dan kan er niets mis gaan.
Buiten het feit dat wasstraten niet de beste manier zijn om je auto te onderhouden, maar dat is een geheel andere discussie en persoonlijke voorkeur...
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Het is ook nog eens mijn eerste auto, dus ik heb nog niet zoveel weet van die dingen. Dus ik ben ook nog aan het kijken wat een hotwax precies doet en of ik de onderkant ook kan laten schoonmaken (de manual zei er niet zoveel over).
Wat is er precies zo slecht aan een wasstraat? Krassen oid?
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Ja, er komen hele fijne krasjes op door de vieze borstels. Ook komen die straten nooit bij alle hoekjes en rondingen. Onderkant zou ik lekker zo laten, het is wel een elektrische auto hè? Teveel vocht kan niet goed zijn.
Als je de gelegenheid hebt is wassen met de hand bij huis het beste en goedkoopste. Maar ik snap ook dat niet iedereen de luxe van ruimte bij huis heeft.
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
En wassen voor je deur mag niet overal, milieu he, alsof dat vuil van op je wagen niet gewoon van de straat komt en jij het door te wassen gewoon terugbrengt waar het vandaan komt.
Ik ben maar niet door de wasstraat gegaan en ga straks bij mijn ouders de oprit gebruiken. Ze zijn op vakantie dus beter kan niet. Of het officieel mag weet ik niet, maar gezien dat al 20 jaar daar gebeurd ga ik er geen zorgen over maken.
(Zal het overigens met zepen te maken hebben ipv het vuil?)
Bedankt voor de tips
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Onderkant wassen zou ik afraden. Het motorcompartiment mag niet schoongespoten worden, dan is dat onderkant wassen mijns inziens ook geen goed idee. Zelf doe ik het met een handwasje op de oprit.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Wasbox is wat mij betreft het beste compromis: je kunt zelf overal bij, het (vuile) water wordt keurig afgevangen en gerycled en het levert minder krasjes op dan thuiswassen omdat er continue schoon (zeep)water door de borstel loopt. Bij de ZOE voorkom je dan meteen dat er water komt op plekken waar je dat niet wenst (zoals onder de motorkap en onder de bodem).
Wasboxen verschillen sterk in kwaliteit maar in elke grotere gemeente vind je wel een goede met deugdelijke borstels etc
Wassen altijd met het handje... mijn auto's komen niet in de buurt van een wasstraat.
Eerste keer wassen: de auto was erg vies en lak voelde als schuurpapier dus met een hoge concentratie foam ingespoten... Daarna gewassen ( 2 emmer methode ) en vervolgens met Iron X alle vliegroest eraf gehaald. Vervolgens met de detailing clay de lak maar een strak getrokken.... Heerlijk glad...
Uitgebreide polijst beurt staat nog in de planning...
Schuimen maar:
Zelfs na uitgebreid wassen nog flink wat vervuiling op de lak...
Na het wassen en clayen is dit het resultaat. Voor nu dik tevreden, als ik wat meer tijd heb gaan we polijsten !
Als mijn tijd het toelaat volg ik dezelfde procedure! Zou houdt je hem in perfecte staat!
Nu door verhuisperikelen even geen tijd, maar je ziet door de goede bescherming dat, ondanks zeker een week of 4 weken niet wassen, dat hij er nog steeds heel toonbaar uitziet!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Vandaag voor het eerst door de wasstraat met mijn Megane E tech. Knikkende knieën :lol: , In de N stand, automatische ruitenwisser uit en cross-vingers. Geen probleem blijkt achteraf. Een nieuwe elektrische auto was wel spannend want heb eerder...