Water bij het reservewiel

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
2Metertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 apr 2007 12:46

Water bij het reservewiel

Bericht door 2Metertje »

Sinds mei vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een Renault Twingo 1.2.
Tot nu toe veel plezier met de auto gehad en ik ben er zeer tevreden mee. Alleen een ding is me laatst opgevallen en dat is dat er water klotste achterin de auto.
Na een klein onderzoekje bleek dat er in de ruimte waar het reservewiel ligt ook een grote hoeveelheid water aanwezig was. Zelf heb ik geen idee hoe het er binnen gekomen is, maar ik verwacht dat het inregenend water is.
Nu is het weer een tijdje droog geweest in NL, dus merk ik dat de hoeveelheid water afneemt.

Na wat gegoogle zag ik al iemand die zelf gaten heeft geboord om het dweilen te voorkomen, maar dit leek me niet echt een goeie oplossing.
Heeft iemand enig idee waar ik het 'lek' kan vinden of misschien een goeie oplossing voor het probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Het kan een lekkend afdichtrubber zijn van bijvoorbeeld de achterklep maar het kan ok bij de lampen vandaan komen of misschien wel bij een open dak (indien aanwezig).
Lastig te zeggen op afstand.
Je kan zelf proberen te achterhalen waar het vandaan komt door zoveel mogelijk bekleding te demonteren, achter in de auto gaan zitten en dan iemand met een tuinslang met bijvoorbeeld een sproeier in alle kieren en naden te laten spuiten.
Dit bootst een regenbui goed na en hiermee komen de meeste lekken wel boven water :lol:

Deze methode gebruiken wij in de werkplaats ook bij het zoeken naar waterlekkages.

Succes ermee!

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
2Metertje
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 apr 2007 12:46

Bericht door 2Metertje »

Bedankt voor de tip! Ik ga het binnenkort even uitproberen en dan maar kijken waar het lek zit.
Een open dak zal het trouwens niet zijn, want die zit er niet op. Maar goed dat je het aangeeft in ieder geval!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Herman
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:51

lekkage wielbak

Bericht door Herman »

Het water kan door/langs de ontluchtingskleppen komen die achter de bumper zitten m.n. de onderste kan door opspattend water langs de buitenranden van deze kleppen komen. Hiervoor moet je de bumper verwijderen en kijken of beide kleppen goed aansluiten er zit een rubber pakking in. de flapje moeten ook voor de gaten hangen uiteraard. Als ze niet goed aan de buitenkant afsluiten zou je b.v. met siliconenkit kun afdichten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht