water in vloerbak vóór bestuurdersstoel Espace
Forumregels
Plaats hier svp géén nieuwe onderwerpen.
De onderwerpen die hier staan zijn van mensen die niet hebben vermeld over welk jaar/versie Espace het ging
Plaats hier svp géén nieuwe onderwerpen.
De onderwerpen die hier staan zijn van mensen die niet hebben vermeld over welk jaar/versie Espace het ging
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 nov 2010 16:07
- Actief als: particulier
water in vloerbak vóór bestuurdersstoel Espace
Heeft er iemand ervaring met dit verschijnsel?
Bij het uitvallen van GPS en aansturing radio kwamen we er achter dat de vloerbak (waarin de computer voor GPS en Radio gemonteerd zit!) vol water stond. Onduidelijk waar dat vandaan komt. En of de auto nu rijdt of niet; telkens staat er weer water in. (nb. het regent veel de laatste dagen).
Bij het uitvallen van GPS en aansturing radio kwamen we er achter dat de vloerbak (waarin de computer voor GPS en Radio gemonteerd zit!) vol water stond. Onduidelijk waar dat vandaan komt. En of de auto nu rijdt of niet; telkens staat er weer water in. (nb. het regent veel de laatste dagen).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: water in vloerbak vóór bestuurdersstoel Espace
Als je wagen vol loopt door de regen dan komt dat omdat je paravan verstopt is.
Paravan is dat deel vd wagen onder je voorruit achter de zwarte plastic afscherming.
Blijven vaak bladeren en troep achter en die verstoppen de afvoer.
Ben je niet handig, laat het dan doen.
SUC6
Paravan is dat deel vd wagen onder je voorruit achter de zwarte plastic afscherming.
Blijven vaak bladeren en troep achter en die verstoppen de afvoer.
Ben je niet handig, laat het dan doen.
SUC6
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
- Contacteer:
Nooit geweten dat er zo iets bestond, is het wellicht handig om dat eens in de zoveel tijd preventief schoon te maken?
Kun je daar makkelijk bij? Of moeten er delen van het zwarte rooster verwijderd worden (kun je kort uitleggen hoe dan, svp?
)
Kun je daar makkelijk bij? Of moeten er delen van het zwarte rooster verwijderd worden (kun je kort uitleggen hoe dan, svp?

Mon voiture: 2017 Grand Scenic
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, meestal moeten de ruitenwisser-armen losgemaakt worden en dan een paar plastic schroeven een kwartslag los en dan kan het plastic eraf. Ga voorzichtig te werk want dat plastic breekt gemakkelijk.
SUC6
SUC6
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 sep 2023 21:41
Hallo,
Praten jullie over espace type 3 of espace type 4
Als het over type 4 is, is dit probleem ook bekend over type 3.
Ik zelf rij type 3 en heb gelukkig nog geen water in de auto, maar mocht het wel ooit zover komen
dan heb ik al een richtpunt.
alvast bedankt.
jaap

Praten jullie over espace type 3 of espace type 4

Als het over type 4 is, is dit probleem ook bekend over type 3.
Ik zelf rij type 3 en heb gelukkig nog geen water in de auto, maar mocht het wel ooit zover komen
dan heb ik al een richtpunt.

alvast bedankt.

jaap
Scenic 2.0 16V Authentique Comfort | 2006 / Twingo Helios 1.2 1999
Grand Scenic 2.0 16V Dynamique Luxe 2004 / Twingo Helios 1.2 1999
Espace 2.0 RXE 1997
Espace 2.0 TXE 1989
Laguna 1995 RN
Twingo 1996
R19 1994
R5 1987 gtx
R18 1982 gtl
R18 Break gtx 1984
R18 gts 1978
Espace 2.0 RXE 1997
Espace 2.0 TXE 1989
Laguna 1995 RN
Twingo 1996
R19 1994
R5 1987 gtx
R18 1982 gtl
R18 Break gtx 1984
R18 gts 1978
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Nou Jaap, zou toch maar de boel even checken en schoonmaken, dat water geeft de meest vreemde storingen en kan je stekkers en kabelboom vernielen, en dan ben je nog niet jarig afgezien van de kans op kortsluiting.
SUC6
SUC6
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2023 21:41
oke, dank je voor het advies willem , heb ik weer een klussie.. 

Scenic 2.0 16V Authentique Comfort | 2006 / Twingo Helios 1.2 1999
Espace 2.0 RXE 1997
Espace 2.0 TXE 1989
Laguna 1995 RN
Twingo 1996
R19 1994
R5 1987 gtx
R18 1982 gtl
R18 Break gtx 1984
R18 gts 1978
Espace 2.0 RXE 1997
Espace 2.0 TXE 1989
Laguna 1995 RN
Twingo 1996
R19 1994
R5 1987 gtx
R18 1982 gtl
R18 Break gtx 1984
R18 gts 1978
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
Zeker bij de Phase3 betekent het dat wanneer er water in de 'bak' van de radio staat dit dan al langs de zekeringkast in de vloer is gelopen, lijkt me niet echt een route die je graag wil dat het water volgt!!
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
De bak voor de radio bij een type 3 ligt volgens mij een fractie hoger dan de onderkant van de vloerbedekking, maar, belangrijker : het is een kuipje zonder afvoer.
Om kortsluiting in je radio proberen te krijgen moet je een fles boven de stoel leeggooien, of bijvoorbeeld je auto een nacht lang met open dak in de regen laten staan.
Ook kon ik eens bij noodweer geen kant meer op en moest ik de Espace tot amfibie bombarderen : tot zeker vloerhoogte door het water. Ik ben maar niet uitgestapt voor een foto. Resultaat: alleen doffe mistlampen .
Voor degenen die het willen nadoen : let op dat alle gaten in de vloer (met draadeind) dicht of benut zijn.
Om kortsluiting in je radio proberen te krijgen moet je een fles boven de stoel leeggooien, of bijvoorbeeld je auto een nacht lang met open dak in de regen laten staan.
Ook kon ik eens bij noodweer geen kant meer op en moest ik de Espace tot amfibie bombarderen : tot zeker vloerhoogte door het water. Ik ben maar niet uitgestapt voor een foto. Resultaat: alleen doffe mistlampen .
Voor degenen die het willen nadoen : let op dat alle gaten in de vloer (met draadeind) dicht of benut zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Het verbaasd mij telkens weer hoe automobilisten met zware regenval omgaan. SUKKELS zijn het.
Een auto is niet gemaakt om door hoog water te rijden. Doe je het toch en vaak met veel te hoge snelheid, dan loop je kans dat je wagen "total loss" raakt (startmotor,dynamo, koppeling,lampen, elektronica, bedrading) Je merkt het wellicht niet direkt, maar bv na een jaar corroderen. Kan je niet anders, doe het dan langzamer dan stapvoets, en als je de stoeprand niet meer boven water uit ziet steken, ga achteruit!!!
Echt, ik hanteer de regel; staat het water boven de velgrand dan ga ik achteruit. Of blijf thuis
SUC6
Een auto is niet gemaakt om door hoog water te rijden. Doe je het toch en vaak met veel te hoge snelheid, dan loop je kans dat je wagen "total loss" raakt (startmotor,dynamo, koppeling,lampen, elektronica, bedrading) Je merkt het wellicht niet direkt, maar bv na een jaar corroderen. Kan je niet anders, doe het dan langzamer dan stapvoets, en als je de stoeprand niet meer boven water uit ziet steken, ga achteruit!!!
Echt, ik hanteer de regel; staat het water boven de velgrand dan ga ik achteruit. Of blijf thuis
SUC6
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Hmmm, ik ben het meer met je theorie dan met je verwensing eens, Willem.
Ergens in de jaren 90 kwam ik eens met m'n R21 in een wolkbreuk terecht, gewoon hier in Eindhoven.
Nederland is plat, dus een heuvel opzoeken heeft geen zin. Het water stond overal in de wijk waar ik door moest . Snel rijden kon ook niet . Eén persoon vooraan de file is genoeg om dat te beletten. Een half jaar later deed de startmotor het regelmatig niet. Die zat daar inderdaad laag ingebouwd.
Maar wat doe je daags na aankomst met je drie kinderen in je vakantieoord (in de Poolse Tatra) als blijkt dat het op evacuatie gaat aankomen, nadat twee van de vier cruciale toegansbruggen blijken wegegespoeld te zijn ? Blijven als ramptoerist en hopen dat de Espace of andere bruggen niet worden weggespoeld, of toch maar meteen weer weg? Juist , dat laatste, die paar plassen voor lief nemende (voordat ook die werden afgesloten...)
Maar wat ik zeggen wilde was, dat een vieze paravan of slecht zittende deurrubbers kennlijk voor minstens zoveel ellende kunnen zorgen...
Ergens in de jaren 90 kwam ik eens met m'n R21 in een wolkbreuk terecht, gewoon hier in Eindhoven.
Nederland is plat, dus een heuvel opzoeken heeft geen zin. Het water stond overal in de wijk waar ik door moest . Snel rijden kon ook niet . Eén persoon vooraan de file is genoeg om dat te beletten. Een half jaar later deed de startmotor het regelmatig niet. Die zat daar inderdaad laag ingebouwd.
Maar wat doe je daags na aankomst met je drie kinderen in je vakantieoord (in de Poolse Tatra) als blijkt dat het op evacuatie gaat aankomen, nadat twee van de vier cruciale toegansbruggen blijken wegegespoeld te zijn ? Blijven als ramptoerist en hopen dat de Espace of andere bruggen niet worden weggespoeld, of toch maar meteen weer weg? Juist , dat laatste, die paar plassen voor lief nemende (voordat ook die werden afgesloten...)
Maar wat ik zeggen wilde was, dat een vieze paravan of slecht zittende deurrubbers kennlijk voor minstens zoveel ellende kunnen zorgen...

Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, Nood breekt wet, zullen we maar zeggen.
In 9 vd 10 gevallen kan je de ellende gewoon voorkomen.
In 9 vd 10 gevallen kan je de ellende gewoon voorkomen.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 13 jan 2024 15:47
Nou bij de IV met de watergekoelde dynamo hoef je tegenwoordig helemaal niet door een diepe plas te rijden voor ie oprookt. Dat doet ie ook gewoon spontaan
Groet'n
"Komt het water niet naar de dynamo dan komt de dynamo wel naar het water" moeten ze gedacht hebben

Groet'n
"Komt het water niet naar de dynamo dan komt de dynamo wel naar het water" moeten ze gedacht hebben

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
@ GeertS, ja ik was vd week bij m'n dynamorevisiebedrijfje voor een nwe akku voor een Hi-Ace.
Vroeg hem naar het verhaal van die Watergekoelde Alternators. Hij had er nu 7 nwe op de plank en vertelde mij dat hij eerder een partij van zo'n 50 stuks Valeo voordelig had kunnen kopen(niet gedaan), daar heeft hij nu spijt van want ze gaan als warme broodjes, maar troost je ook die van Mercedes lopen goed in die handel. BMW daar begint hij niet aan die komen bijna wekelijks terug.
Zo zie je maar.
Vroeg hem naar het verhaal van die Watergekoelde Alternators. Hij had er nu 7 nwe op de plank en vertelde mij dat hij eerder een partij van zo'n 50 stuks Valeo voordelig had kunnen kopen(niet gedaan), daar heeft hij nu spijt van want ze gaan als warme broodjes, maar troost je ook die van Mercedes lopen goed in die handel. BMW daar begint hij niet aan die komen bijna wekelijks terug.
Zo zie je maar.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in