Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik ga op mijn 'rijdende schuurtje' een volledige set nieuwe remschijven en. blokken zetten. Nou zag ik dat er 3 maten zijn. 300mm, 308mm en 324mm. Ik zou zeggen bigger is better, maar gaat dit dan ook passen? Nou wordt het een volledige set van 1 merk, Brembo, Bosch of Ferodo. Nog even beetje aan het inlezen. Heb goede en slechte ervaringen met Brembo (snel kromme schijven gehad een keer zonder gekke remacties etc.) en had ook. goede verhalen over Ferodo gehoord.
Maar goed, lang verhaal kort...welke passen? En wat is jullie ervaring? Thx!
De grootte van de remschijven op een Espace 4 is een beetje gek,de remblokken zijn voor elk type/uitvoering gelijk.
Dus heb je een 1.9dci heeft deze dezelfde blokken als een 3,5 V6. Dat houd in dat het remoppervlak met een grotere schijf precies hetzelfde is als met een kleine schijf,en m.i zinloos is.
In de werkplaats zag ik bij de grootste schijven altijd een onberemde rand.
Ik heb geen Dialogys dus kan het niet opzoeken voor je,wellicht een ander forumlid.
Kunt altijd even een dealer bellen ook.
Wiel eraf en opmeten is natuurlijk altijd een optie.
Neem voor de achteras altijd schijven inclusief wielager en abs ring.
Raar idd! Had al zo'n vermoeden, maar goed ik ben geen renault monteur dus dacht toch even vragen! Maar zouden grote schijven wel passen op een die nu kleinere heeft? Had al snel even grote besteld tegen leuk prijsje....kunnen terug uiteraard, maar leuker zou zijn als dit niet hoefde
Ik vermoed dat grotere schijven niet passen ivm de remblok houder die over de schijf heen komt,welke wellicht dan weer wel anders is.
De remschijven voor dit type espace zijn relatief goedkoop in elke maat,best besteld je dezelfde als er nu onder zitten.
Wellicht reageert er een ander lid welke wel de juiste documentatie heeft.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
beste forum leden ik heb een vraag over electriche inklapbare spiegels.
ik heb een renault grande modus met electriche inklapbare spiegels
die worden bediend met draai knop in de bestuurders deur jullie wel bekent denk ik
inklapen en uit klapen....
Ik moet nieuwe remblokken aan de voorkant, maar ze hebben 2 maten, hoe weet ik dat ik de juiste bestel of moet dan toch maar het wiel eraf halen en ff opmeten.
RENAULT KANGOO EXPRESS (FW0/1_) 1.5 DCI 75 (75 PK) 2010 - VANDAAG
Ik heb een Renault Grande Scenic 2 van 2008 (1,6 motor)
Na altijd al slecht werken (reageren) deed de ventilator opeens helemaal niks meer Via dit forum een testje gevonden om de weerstand en de ventilator te testen....met de conclusie dat de...
Goedendag vraagje, er zit nu onder onze duster van 2010 de standaard stalenvelgen. 215-65-16 en 6.5 J et50.kan hier zonder problemen ,bijvoorbeeld aanlopen met sturen of iets dergelijks , een 225-60-17 met 7 J et45 velg onder ? Volgens de banden...
Ik heb de auto in nood gekocht voor een verhuizing vanuit Zweden omdat mijn Citroen Jumper kapot was gegaan.
De auto mag nu weg voor een zacht prijsje.
APK nog tot 11 September 2024.