Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo RideonRenault,
Ik denk dat je wel gelijk heb dat je in het forum veel leest over problemen met de Captur, ik schrok daar in het begin ook wel van en vroeg me af waar ik met m'n bestelling voor de Captur aan begonnen was.
Maar ik denk dat men sneller een probleem/vraag voorlegt in het forum dan dat men komt vertellen dat het oké is. Hoewel daar dit draadje wel voor bedoeld is. Dus laat je vooral niet afschrikken en gebruik dit forum om info/ervaring op te doen en als je je Captur hebt kam dan vooral hier vertellen hoe blij en tevreden je bent met de Captur.
Ook ik ben over het algemeen zeer tevreden over de auto.
Het enigste dat ik aan zou passen is de afstelling van de automaat.
Daar ik veel stadsritten rijd, schakelt de auto meestal bij ongeveer 50 km/h in de 5 waardoor de auto voor mijn gevoel te weinig toeren maakt, dat hoor je en voel je ook en heb je tevens het gevoel alsof de auto 'gesmoord' wordt zoals vroeger bij een te zuinig afgestelde carburateur en zet hem dan via handbediening in de vier waardoor de auto ongeveer 2.000 t/m en rijdt deze veel soepeler.
Het maakt daarbij niet uit of je in de normale of eco stand rijdt.
ik rijd diesel automaat, en vind deze perfect afgesteld, en ook mooi progressief afh. van bediening vh gaspedaal, als je wat dieper drukt, en dus wat agressiever rijdt, gaat hij ook mooi in de hogere toeren, dus een trapje terug.
waarschijnlijk heb je met de benzineversie iets te laag koppel bij die lage toeren dus. Alhoewel..... ik denk dat het ook met zuinigheid te maken heeft natuurlijk....
Renault Captur,11-2013, afgeleverd 6-1-2014. Type: captur INTENS: 1.5DCI- EDC . kleur: BIXNP oranje met ivoor dak, R-link europe, rear cam, interieur : afneembaar Carcon zip collection.
De benzine uitvoering TCE 120 heeft zijn maximale koppel al bij 1900 toeren. Met 50 in vijf is geen enkel probleem en zoals aangegeven werd alleen maar een gevoel. Dat is het moderne rijden: lage toeren en voldoende koppel.
Laat hem gewoon lekker in de automaat staan (handbediening is in principe alleen voor bergen) en wat moet je nu ineens gas geven in de stad als je 50 rijdt en de maximale snelheid is ook 50?
Ik ben nog van een generatie dat een motor goed in de toeren moet zitten en je niet het gevoel moet geven dat je terug moet schakelen, maar, inderdaad, het zal dan wel wennen zijn.
Ondanks koppel bij lage toerentallen ben ik van mening dat een motor regelmatig in de toeren moet om goed warm te worden en lekker pittig te blijven en schoon te blijven van binnen
Voor het inwendig schoonhouden van de motor, in welke auto dan ook, tank ik al jaren Shell V-Power, voorheen Pura en heb ondanks mijn veelvuldige stadsgebruik en weinige jaarkilometrages nog nooit last gehad van inwendige vervuiling van de motor.
Minimaal eenmaal per maand doe ik een uitgebreide rit op de snelweg met alle registers open en zo blijft mijn automotor lopen als een zonnetje.
AWDK schreef:Hallo RideonRenault,
Ik denk dat je wel gelijk heb dat je in het forum veel leest over problemen met de Captur, ik schrok daar in het begin ook wel van en vroeg me af waar ik met m'n bestelling voor de Captur aan begonnen was.
Maar ik denk dat men sneller een probleem/vraag voorlegt in het forum dan dat men komt vertellen dat het oké is. Hoewel daar dit draadje wel voor bedoeld is. Dus laat je vooral niet afschrikken en gebruik dit forum om info/ervaring op te doen en als je je Captur hebt kam dan vooral hier vertellen hoe blij en tevreden je bent met de Captur.
Je hebt helemaal gelijk, dank je wel! Veel kinderziektes, maar als je die overleeft kun je nog altijd tot een sterke volwassene uitgroeien.
“There is only one kind of shock worse than the totally unexpected: the expected for which one has refused to prepare.”
― Mary Renault, The Charioteer
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Voor wij op vakantie gingen nog even de ruitensproeier vullen, oliepeil nakijken daar schrok ik wel van vieze smurrie aan de peilstok.
Naar de dealer die zei dat het condens was, dat komt omdat u veel elektrisch rijdt meneer dan wordt de olie niet...
Vraagprijs: € 25
ik heb een reservewiel voor mijn Captur 2019 aangeschaft. De banden reparatie set bestaande uit compressor, bandenvulmiddel en bijbehorende zwarte kunststof bak is te koop.
Ik ben recent in het bezit van een Renault Captur 120 TCe uit april 2018. De motor heeft 118 PK. Ik zie ook Captur 120 Tce voorbijkomen met 120 Pk. Allebei geschakelde versies met 6 versnellingen. Wie kent het verschil tussen beide motoren?