wiellager (+bandenvraagje)

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
Bart
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

wiellager (+bandenvraagje)

Bericht door Bart »

Hallo allemaal,

Mijn Twingo uit 1997 heb ik nu zo'n 5 maanden. Over een tijdje loopt de Bovag-garantie dus af.
Nu heb ik last van een brommend geluid bij een bocht naar links en bij snelheden boven de 60km/h.
De dealer zegt dat het wiellager stuk is en dat ie dit moet vervangen. Afspraak over 2 weken. Maar intussen wordt het steeds erger...moet ik hiermee blijven doorrijden of claimen dat ze het eerder repareren?
Ik moet binnenkort een retourtje maastricht-brussel doen en wil niet graag stranden onderweg... Advies??

Verder een vraagje wat betreft winterbanden (ik ben wel erg vroeg, ik weet het). Ik wil straks in het najaar winterbanden laten monteren op mijn stalen velgen, en dan in het komende voorjaar op zoek gaan naar een leuke set 13" lichtmetaal voor eronder.
Iemand een idee wat de maat van dit lichtmetaal moet zijn (breedte, steek, etc) voor de originele banden, en wat een setje velgen ongeveeer zou kosten? Hoeft niet origineel te zijn, gewoon een leuke set lichtetalen velgjes.

Hartelijk dank,

Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Hoi Bart,

Hoewel het lange tijd goed kan gaan met slechte lagers raad ik je wel aan er zo snel mogelijk iets aan te laten doen. Hoever je er mee kan rijden hangt er mede vanaf wat er stuk is aan de lagers. Maar je kan het beste gewoon uitgaan van het ergste.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
Actief als: particulier

Re: wiellager (+bandenvraagje)

Bericht door Remko de W »

Bart schreef:Hallo allemaal,
Nu heb ik last van een brommend geluid bij een bocht naar links en bij snelheden boven de 60km/h.
Bart
zou ook nog een aandrijfas kunnen zijn...
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Bart
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Bart »

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor de informatie.
Zelf heb ik ook even gezocht en het blijkt dat rondrijden met een kapot lager niet verstandig is gezien de gevolgen (vastlopen, verlies van voorwiel, etc.).
Mij is dit dus duidelijk.

Aan de dealer waar ik de wagen met 6 mnd bovag garantie heb gekocht kan ik dit echter niet duidelijk maken.
Zij hebben het naar eigen zeggen te druk, en konden me pas na 5 weken helpen (inmiddels 3 weken geleden).
Na herhaald aandringen omdat het steeds erger wordt, kunnen ze het een dag of twee eerder doen maar dan zonder leen auto. Daar heb ik dus ook niks aan, omdat mijn werk ongeveer 25km verder ligt, en de garage op een industrieterrein. Lekker is dat.
Mijns inziens heb ik er recht op dat het zsm gemaakt wordt, en dat daarbij de service van vervangend vervoer gewoon geldt. Ik kan niet nog 2 weken met een defect voertuig blijven rondrijden, en al zeker niet omdat ik na het betalen van een dikke 5 mille wel verwacht dat de auto het gewoon doet en dat ik m kan vertrouwen.

Wat kan ik nu doen? Renault Nederland inschakelen?

Mvg,

Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community