Sinds enige tijd hebben we een (tweedehands en geïmporteerde) Zoe voor de deur staan. Over het algemeen heel tevreden over. We hebben wel wat vreemde problemen met het laden.
Dat soms een laadpaal niet werkt, neem ik nog enigszins voor lief. Maar wat vervelender is, is dat de laadpalen op mijn werk het vrijwel nooit doen. Ze staan een halve tot een hele minuut op blauw en klappen er dan uit. De beheerder moet de paal dan helemaal resetten. Inmiddels hebben we zelfs maar afgesproken dat ik helemaal niet meer kan laden op het werk. Andere auto's (met name Foutlanders) vertonen geen problemen. We hebben ook een andere Zoe getest, maar die laadde wel goed. Ook de kabels onderling verwisseld, met hetzelfde resultaat.
Een paar weken geleden hebben we ook een openbare laadpaal voor de deur staan. Daar is het zo mogelijk nog vreemder. Aan de ene kant van de paal haal ik een 100% score met laden. Dat wil zeggen: iedere keer als ik de Zoe aan de paal hang, gaat-ie gewoon laden. De andere kant van de paal is een heel ander verhaal. Van de 4 keer dat ik het geprobeerd heb, bleek-ie 2x helemaal niet geladen te hebben. Een andere keer begon het laden goed en ben ik na 2 minuten weggelopen toen het dashboard 'nog 02:00 laden' aangaf. De volgende ochtend (14 uur later) stond-ie nog te laden en stond-ie op 96%.
Iedereen wijst nu een beetje naar elkaar. Echt in de problemen ben ik nog niet gekomen, maar het risico dat ik straks ergens met te weinig actieradius sta en niet op kan laden, wordt zo wel wat te groot.
Is er iemand die dit herkent? En/of weet waar ik hier nu definitief voor aan moet kloppen?
Wisselend resultaat met laden
-
MegaBleek
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
Dave_de_W
- Lid

Re: Wisselend resultaat met laden
Software update bij de dealer halen voor de laadunit.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Riesbak
- Lid

Re: Wisselend resultaat met laden
Iemand met CanZe en dongle vragen, en dan ff kijken wat voor software versie je hebt, sinds mijn update heb ik zelden nog laadproblemen. Heel soms nu …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 19 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 108 -
Laatste bericht door M10
10 apr 2026 17:45
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 982 -
Laatste bericht door BasK
03 jun 2025 21:40
-
-
Reacties: 26
Weergaves: 3114 -
Laatste bericht door Kreek
13 dec 2025 18:48
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 802 -
Laatste bericht door Soeski
17 aug 2025 11:07
-
-
Hard motorgeluid tijdens laden accu
door Asterixenobelix » 28 jul 2025 12:27 » in Motorisch & Brandstof Espace VI -
Weergaves: 952 -
Laatste bericht door Jo-Duster
31 mar 2026 11:52
-
-
-
Weergaves: 535 -
Laatste bericht door Jurges
12 apr 2026 23:38
-
-
USB-C poorten 5 E-TECH ook geschikt om op te laden?
door Eric1403 » 18 sep 2025 18:53 » in Renault 5 Z.E. -
Reacties: 8
Weergaves: 1560 -
Laatste bericht door KDrive
23 sep 2025 09:27
-