Woofers en tweeters

Topic author
fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 13
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Euzh, weet niet precies welk versie/type ik heb. Het is de voorlaatste versie geloof ik. In de PhaseII zit DVD en 3d-navigatie, ik heb de versie daar voor. Geen 3d en gewoon cd's. Werkt overigens perfect hoor.... Maar ben wel een beetje jaloers op het 3d-gedeelte. Bij de aanschaf van de Espace kon ik kiezen uit een PhaseII, zonder leer en met de 2.0T, en de PhaseI, met 6 leren stoelen en de fantastische 3.5V6.

Carkit heb ik niet nodig want na jarenlang in de buitendienst gezeten te hebben, waarbij de telefoon ongeveer vastgegroeid zat aan mijn oor tijdens het rijden, heb ik besloten niet meer te bellen in de auto. Lekker rustig!
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

demi
lid
lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31

Bericht door demi »

@fgrooten niet meer bellen in de auto :shock: laat mij niet lachen Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
fgrooten
lid
lid
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Wat is daar nou zo lachwekkend aan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

demi
lid
lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31

Bericht door demi »

Nou ik kan het mij niet voorstellen dat er nog mensen zijn die voornemen om niet meer te bellen in de auto in deze tijd Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Bericht door Renier »

Dan was ik denk ik toch voor de phase II met de 2.0T gegaan al is zo'n 3.5 V6 ook niet te versmaden. De 3.5 V6 is in ieder geval een stuk robuuster dan zo'n 2.0T :roll:

Ik vind het een heel verstandige beslissing van dat bellen :wink:
Merkte laatst zelf ook dat je soms toch best bent afgeleid.
Was aan het bellen met m'n vrouw die in het Twingootje achter me reed toen ik iemand vergat voorrang te geven op een rotonde :shock:

Die phase II Carminat is echt super. instappen en je telefoon wordt automatisch verbonden. Je kan alles met je stem bedienen, al heeft Helga (zo heet ze :lol: ) soms moeite je te begrijpen. Ze spreekt met een zwoel, licht Vlaams accent :oops:. Bediening met de joystick is wel een stuk omslachtiger dan met een touchscreen van TomTom maar het scherm zit voor een touchscreen ook te ver van je.

Wat de navigatie betreft ben ik dan weer jaloers op de mensen die de nieuwe TomTom Carminat hebben, zoals nu zelfs standaard in de nieuwe Clio.Da's pas echt het beste van 2 werelden.

Zeer slimme zet van Renault om te stoppen met hun eigen systeem en in zee te gaan met TT.
Ik vind navigeren met mijn oude TT nog steeds prettiger dan met de Carminat. Scherm ziet er gewoon veel duidelijker uit en ook de stem instructies zijn beter.
Plus de kaarten komen 4x per jaar itt de 1x die Renault met Carminat hanteert.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30

Bericht door Hema »

Ik had hiervoor ook het carminat dvd nav in mijn auto. Lastig vond ik dat als ik in de auto had gereden en mijn telefoon had verbonden, dat dan die van mijn vrouw niet automatisch herkent werd. Je moest dan altijd even op de tel knop drukken om een lijst met gekoppelde telefoons te krijgen. Zij moest dan die van haar selecteren en dan werd er verbinding gemaakt. Stapte ik daarna weer in, dan ook weer eerst op de tel knop drukken. De laatst herkende telefoon werd na het starten automatisch verbonden.

De carminat TT in de clio wordt bediend met een afstandsbediening (draadloos). In mijn Scenic zit dezelfde navigatie joystick als bij de dvd nav.
Wat ik wel vervelnd vind is dat het volume van TT harder of zachter gezet wordt tov de radio. Voorheen was dat onafhankelijk van elkaar. Als je nu Tom wat harder zet omdat je het even te zacht vind en dan later de radio lekker hard zet vanwege een mooi nummer, schrik je jezelf een ongeluk want Tom is dan mee harder gegaan. Je kunt hem dan weer zachter zetten maar dan moet Tom wel zijn mond open hebben.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Renier »

Als je inderdaad met meerdere gekoppelde telefoons werkt dan is het irritnt dat hij niet automatisch koppelt.
Wel te begrijpen natuurlijk dat ze dat hebben gedaan, want uit welke tel moet hij anders kiezen als je tegelijk instapt.
Mooiste zou hij zijn als je dan 1 van beiden had kunnen instellen als "hoofd" telefoon
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
fgrooten
lid
lid
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Het was voor mij ook met name de betrouwbaarheid van de V6 die de doorslag geeft. Heb hier op het forum zó veel doomscenarios gelezen over kapotte turbo's dat de keuze vrij simpel was. Aanzien ik het voornemen heb met deze auto nogal wat km's te gaan maken denk ik dat ik het uit het onderhoud wel terug verdien (de extra brandstofkosten).

Qua het bellen moet ik zeggen dat het een stuk ontspannender rijdt. Vroeger had ik echt complete gesprekken tijdens het autorijden, met klanten en mn eigen mensen enzo, en belde ik vanaf het moment dat ik in de auto stapte tot aan de bestemming. Nu is het autorijden even een momentje voor mezelf, de zaken kunnen wel even wachten. De enige keren dat ik nog bel is om mijn vriendin te vertellen dat ik later thuis ben ofzo, als ik weer eens in de file sta.

Nu ik ook veel minder rijd (tov een ton per jaar de afgelopen jaren, nu 15k) is navigatie een stuk minder belangrijk. Eerlijk toegegeven, de TT is een heel erg goed apparaat, maar vind het zo lastig met kabeltjes en snoeren enzo. Nu zit dat ding gewoon altijd in de auto en is standaard klaar voor gebruik. Eigenlijk gebruik ik dat ding maar eens in de maand ofzo, en op vakantie.

Stembesturing heb ik altijd in mn Peugeot's gehad en dat was wel heel makkelijk inderdaad, maar ach, om nu te zeggen dat ik het een must vind.... Mn iPhone heeft stembesturing, wel handig voor muziek.

Heb overigens net 2 kabeltjes voor de Aux-in en Aux-out besteld bij de Renault dealer, kosten 5 piek per stuk.
De Aux-in die ik nu heb is een zelf in elkaar geflanst kabeltje wat niet helemaal goed blijft zitten. Ben benieuwd, moest helemaal uit Frankrijk komen want was in NL niet op voorraad. Hopelijk blijven deze wel beter zitten opdat ik kan beginnen met het aansluiten van mn sub.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30

Bericht door Hema »

* Wel te begrijpen natuurlijk dat ze dat hebben gedaan, want uit welke tel moet hij anders kiezen als je tegelijk instapt *

Nou, degene die het laatst verbonden is geweest, krijgt voorrang. Dat doet de Arkamys 3D radio die ik nu heb ook. Het lastige is dat je het vaak vergeet en er achter komt als de telefoon gaat. Overigens ben ik ook niet zo'n beller in de auto dus een drama was het ook weer niet.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Renier »

Hema schreef:Het lastige is dat je het vaak vergeet en er achter komt als de telefoon gaat.
Klopt, dat heb ik dan dus ook :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut