xenon verlichting valt uit

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
loes de bruin
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

xenon verlichting valt uit

Bericht door loes de bruin »

Ik ben in het bezit van een renault megane 1.9 DCI uit 2003 met Xenon verlichting.
Nu is de rechterkoplampunit al eens vervangen omdat deze koplamp na een tijdje uitviel. Ik weet dat ik voor deze reparatie een behoorlijk bedrag moest neerleggen.
Maar dit probleem heb ik nu weer.
De rechterlamp valt na een paar minuten rijden uit, als ik de verlichting even uit doe en daarna weer aan doet de lamp het wel weer, maar dan valt de lamp na een minuutje rijden weer uit.
De lamp is dus niet stuk.

Kan iemand mij vertellen of het vervangen van deze unit echt de enige optie is om dit probleem te verhelpen?

groet Loes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier

Bericht door Renier »

Hebben ze toen alleen de xenon lamp rechts vervangen? in principe wordt aaangeraden om beide kanten tegelijk te vervangen omdat dan binnenkort waarschijnlijk de ander ook gaat uitvallen.

Xenon lampen(het lampje wat in de unit zit) zijn bij de dealer erg duur: ik moest €190,- voor 1 lamp betalen en dan meot hij er nog ingezet worden. Je kan ze ook zelf monteren, probleem bij jouw auto is dat er bijna geen ruimte voor je handen is en je het een en ander zult moeten demonteren om erbij te kunnen. En als je niet goed weet hoe je het moet doen dan moet je het aan de dealer overlaten.

Hebben ze de ballast (starter) gecheckt?. Een defecte ballast kan oko dit soort storingen geven.
Evt vragen of ze rechts met links willen omwisselen om te kijken of dan links de lamp gaat uitvalen, dan weet je in ieder geval zeker dat het de ballast is en worden er niet onnodig onderdelen vervangen. Zijn namelijk dure onderdelen :cry:

Ze kunnen ook eerst beide lampjes van links naar rechts wisselen om te kijken of het hem toch in de lamp zit.

N.B. ik had met mijn Megane uit 2003 hetzelfde; lamp deed het wel en dan weer niet.
Aanzetten en hij deed het een tijdje. Bij mij was dus wel degelijk de lamp zelf stuk en niet de ballast

Maar kan dus 1 van beide of zelfs combinatie bij jou zijn, dat moeten ze zien uit te zoeken.
Laat ze in ieder geval niet onnodig de balasten vervangen, dan ben je heel wat euro's kwijt....
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut