Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Vandaag en gisteren ben ik met de uitlaat bezig geweest. Ik heb de midden- en achterdemper vervangen door gebruikte, maar goede onderdelen die ik een hele tijd geleden van Ben had gekregen. Ik heb een hekel aan uitlaatreparaties en heb dit lang uitgesteld maar met de aankomende APK in het vooruitzicht ben ik er toch maar aan begonnen.Ik had in eerste instantie flink wat moeite om de oude schuifverbindingen los te krijgen. Het stuk met de middendemper is vrij lang en slingert over de achteras heen. Op een brug is dat geen probleem maar met de beperkte ruimte tussen de vloer en de auto wel. Met een twijfelachtige zelfgebouwde oprijplank met stenen en planken lukt het nog steeds net niet.. Uiteindelijk kan het net als je achterwiel links van de grond krikt. De achteras komt dan net vergenoeg naar beneden om de demper door te voeren. Het duurde even voordat die methode bedacht was

De oude demper ben ik verloren op de A12 maar deze hing er niet lekker onder. Deze hing veel te laag en ijzerdraadjes hielden het ding op zijn plek.
Oude foto, de demper hangt erg laag

De nieuwe middendemper en achterdemper zijn van Bosal, de pasvorm is perfect! Het geheel kon mooi opgehangen worden met de originele ophangrubbers Voor het monteren heb ik de demper nog wat opgekalfaterd. Het uiteinde bleek verchroomd en met wat poetswerk is dit weer mooi glimmend geworden.
'Nieuwe' demper. Chromen uiteinde is weer mooi

Klaar! Zo hoort de demper te hangen

De demper is bijna niet zichtbaar

Ik ben blij dat er weer een stukje beunhazenwerk aan mijn auto teniet is gedaan.