Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Hallo ;
Sinds enige tijd rijd ik olie gekoeld (olie in het kvr) met mijn master bj 2004 volgens mij ligt de koppaking eruit nou heb ik ook giga last van de crisis waardoor ik dit zelf wil (moet)gaan doen om kosten te besparen .Nou heb ik gehoord dat er speciaal gereedschap voor nodig is om dit te doen (is dit zo?).Mijn vraag is het mogelijk om het zelf te maken evt hobby brug bij heinin.huren en dan meteen distrib. meenemen of is dit onbegonnen werk, heb zelf enige ervaring met sleutelen gaarne advies van jullie pro`s.sta open voor alle advies.Alvast bedankt
Wat voor een motor heb je in de master. De 2.2dci / 2.5dci is een erg ingewikkelde motor waar ik het zeker zou afraden dit zelf te doen als je geen handleiding erbij hebt. Reken ook op min 2 volle dagen arbeid.Het gehele voorfront zal verwijderd moeten worden, en het makkelijkst de gehele motor. Dit zijn motoren die een aandrijving hebben dmv van een distributieriem EN dmv tandwielen. Vernieuw hierbij ook de in/uitlaatpakkingen,verstuiver leidingen,etc...
Ik heb een 2.5dci motor en ik had al een vermoede dat dit niet ff zelf te doen is ik heb dit inmiddels uit handen gegeven aan een gargage en die begon ook al van hoop werk kop mag ook niet meer gevlakt worden bij deze.Vreemd verhaal maar het zij zo .heb hem ook de opdracht gegevene om de distributie te vervangen ,nou maar hopen dat hij het wel goed doet hehe .Iedergeval bedankt voor je reaktie .
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Na de aircopomp, mulitriem zelf te hebben vervangen durf ik het wel aan om de motorolie zelf te doen. Die motoroliedop zag ik zitten en dacht dat wordt een mooi volgend projectje. Al wat filmpjes bekeken.
Batterijvraag: Renault Master 3, 2016, 2.3dci, 125kW/170pk
Is het nodig om het BMS te resetten na het vervangen van de batterij?
Vorige batterij was efb, nieuwe is agm. Na vervangen geen foutmeldingen.
Indien het nodig is om een reset te doen, welke...
De achterlichtunit is vastgezet met twee moertjes M6 met geintegreerde sluitring.
Demonteren van de unit gaat makkelijker, nu ik deze moertjes door de volgende sterknoppen vervangen heb:
Beste allemaal
Ik heb een Renault Master 2017 euro 6 en die start voor 2 a3 seconden en slaat af.
Ik heb hogedrukpomp vervangen en het filter.
Hij geeft geen fout code .. kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Renault master 2018
De mute knop blijft op staan met als gevolg nergens nog geluid
Ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet met als gevolg dat alleen de aan en uit knop het nog doet maar nog steeds geen geluid
Heb twee nieuwe luxe stoelen in de camper geplaatst met een Renault Master onderstel van 2007, maar er is geen vaste plek meer voor de ene gordelspanner aan de bestuurderskant en deze is nu dus uitgeschakeld.
Nu geeft hij een storing in de display...
Ik heb een probleem met mijn Master III 2.3 DCI van 2017 met 428.000km op de teller.
Heb een 105 liter tank eronder
De brandstofmeter werkt niet naar behoren.
Heb hem nu vol getankt en de meter geeft geen volle tank aan.
Rijbereik display geeft...