[algemeen] Zijn revisieturbo's te vertrouwen?
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 sep 2013
- Laatste bezoek: 11 sep 2013 15:09
- Actief als: particulier
[algemeen] Zijn revisieturbo's te vertrouwen?
Model/uitvoering : _ Megane 1.9 Dci
Bouwjaar : _ 2004
Brandstof : _Diesel
Deze vakantie mijn motor defect gegaan door een ,volgens de monteur van een garage in Belgie, gebroken drijfstang. De auto heeft 240.000 km gelopen, is een heerlijke auto die onze caravan met gemak door de bergen op sjouwt en is nog in goede staat van onderhoud. Mijn eigen garage stelt voor om de motor, turbo en inspuiting te vervangen. Op zich heb ik daar wel oren naar maar ik vroeg me wel af of de problemen met de turbo's al verleden tijd zijn.Ik lees in forums dat sommigeturbo's alweer snel de geest geven. Als ik ergens geen zin in heb is dit in 1 a 2 jaar weer te gaan doen.
Dat het motorblok vervangen moet worden door een revisie is mij duidelik en heb ik geen vragen over.
Dus mijn vragen zijn vooral gericht op de turbo waar men zoveel ellende over leest:
* Is het vervangen van al deze onderdelen zinvol?
* Zijn de problemen van de turbo's opgelost of is het nog steeds een gok hoelang ze het uithouden?
* Is het verstandiger een nieuwe turbo te monteren of is een revisie net zo goed?
Thanks, Ventoutje
Bouwjaar : _ 2004
Brandstof : _Diesel
Deze vakantie mijn motor defect gegaan door een ,volgens de monteur van een garage in Belgie, gebroken drijfstang. De auto heeft 240.000 km gelopen, is een heerlijke auto die onze caravan met gemak door de bergen op sjouwt en is nog in goede staat van onderhoud. Mijn eigen garage stelt voor om de motor, turbo en inspuiting te vervangen. Op zich heb ik daar wel oren naar maar ik vroeg me wel af of de problemen met de turbo's al verleden tijd zijn.Ik lees in forums dat sommigeturbo's alweer snel de geest geven. Als ik ergens geen zin in heb is dit in 1 a 2 jaar weer te gaan doen.
Dat het motorblok vervangen moet worden door een revisie is mij duidelik en heb ik geen vragen over.
Dus mijn vragen zijn vooral gericht op de turbo waar men zoveel ellende over leest:
* Is het vervangen van al deze onderdelen zinvol?
* Zijn de problemen van de turbo's opgelost of is het nog steeds een gok hoelang ze het uithouden?
* Is het verstandiger een nieuwe turbo te monteren of is een revisie net zo goed?
Thanks, Ventoutje
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16749
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Zijn revisieturbo's te vertrouwen?
Informeer eens bij turbo-hoet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Zijn revisieturbo's te vertrouwen?
Een turbo gaat zo'n 300/350.000 km mee.
Ze raken defekt door externe oorzaken !!!
De belangrijkste oorzaken van defekt raken zijn te weinig smering en verstopte olieleidingen.
Het is heel belangrijk goed en regelmatig onderhoud te plegen aan de motor.De motor dient ook inwendig schoon te blijven.
Als een turbo defekt raakt is het zinloos deze te vervangen zonder de oorzaak van het defekt raken te vinden en op te lossen. Een gereviseerde turbo is voorzien van nieuwe draaiende delen en pakkingen, en is volledig gebalanceerd.
Maar 5 seconden zonder smering is voldoende om hem om zeep te helpen.
Informeer eens bij C&E Turbochargers in Amersfoort.
mvg WillemS
Ze raken defekt door externe oorzaken !!!
De belangrijkste oorzaken van defekt raken zijn te weinig smering en verstopte olieleidingen.
Het is heel belangrijk goed en regelmatig onderhoud te plegen aan de motor.De motor dient ook inwendig schoon te blijven.
Als een turbo defekt raakt is het zinloos deze te vervangen zonder de oorzaak van het defekt raken te vinden en op te lossen. Een gereviseerde turbo is voorzien van nieuwe draaiende delen en pakkingen, en is volledig gebalanceerd.
Maar 5 seconden zonder smering is voldoende om hem om zeep te helpen.
Informeer eens bij C&E Turbochargers in Amersfoort.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 feb 2011
- Laatste bezoek: 14 jul 2015 15:42
- Actief als: particulier
Re: [algemeen] Zijn revisieturbo's te vertrouwen?
hoi mede forummers
de turbo kan veel langer mee dan de hier gestelde kmrs
de renault scinick die wij rijden die is van 99 en er is
nog geen tubo vervangen en op de teller staat nu 417000
km op en is nog steeds op en top betrouw baar dus die gene
die hier roepen dat een turbo maar een leven heeft tot rond
de 350000 km die verklaar ik voor gek dus is goed onder-
houd een kwestie van behoud van je motor en daar naast
de levens duur van je auto/motor en als je ter plekke bent
van je bestemming je turbo even tot rust laten komen dus
dat wil zeggen de motor even stationair laten draaien zo
dat de turbo kan af koelen
de turbo kan veel langer mee dan de hier gestelde kmrs
de renault scinick die wij rijden die is van 99 en er is
nog geen tubo vervangen en op de teller staat nu 417000
km op en is nog steeds op en top betrouw baar dus die gene
die hier roepen dat een turbo maar een leven heeft tot rond
de 350000 km die verklaar ik voor gek dus is goed onder-
houd een kwestie van behoud van je motor en daar naast
de levens duur van je auto/motor en als je ter plekke bent
van je bestemming je turbo even tot rust laten komen dus
dat wil zeggen de motor even stationair laten draaien zo
dat de turbo kan af koelen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16749
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: [algemeen] Zijn revisieturbo's te vertrouwen?
Verhaal leest wel wat lastig zonder leestekens..
Uitzonderingen zijn zeker mogelijk, maar turbo's hebben niet het eeuwige leven elk geval.
Sommige mensen rijden binnen 30.000km een koppeling op, andere na 6ton pas. Zo is het met een turbo ook. Juiste rijstijl en onderhoud hebben erg veel invloed.
Uitzonderingen zijn zeker mogelijk, maar turbo's hebben niet het eeuwige leven elk geval.
Sommige mensen rijden binnen 30.000km een koppeling op, andere na 6ton pas. Zo is het met een turbo ook. Juiste rijstijl en onderhoud hebben erg veel invloed.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 feb 2011
- Laatste bezoek: 14 jul 2015 15:42
- Actief als: particulier
Re: [algemeen] Zijn revisieturbo's te vertrouwen?
dat bedoel ik dus





Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2693
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 21 jul 2025 18:47
- Actief als: particulier
Re: [algemeen] Zijn revisieturbo's te vertrouwen?
Graag weer on-topic.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut