allereerst excuses dat ik met mijn 1e post meteen zo binnen kom vallen, ik hoop echter dat jullie me toch van advies kunnen voorzien

Wij (gezin bestaande uit 3 personen, 2 volwassenen en 1 kind < 10 jaar oud) zijn op zoek naar een tweede auto "voor erbij". Onze hoofdauto wordt binnenkort een EV en we hebben nu een Toyota Yaris uit 2006. Deze willen we vervangen door een recentere auto en tot mijn verrassing zou een kleinere EV ook binnen het budget (~€15.000) vallen, mits je goed zoekt.
Een Renault Zoe staat hoog op de verlanglijst. Ik zie echter door de bomen het bos niet echt meer, ondanks wat avondjes Googlen/YouTuben. Wat ik begrijp is dat er verschillende revisies Zoe zijn, afhankelijk van bouwjaar/uitvoering. Q210, R210, Life, Intense, het is als leek allemaal wat onoverzichtelijk. Dat het uitrustingsniveau door de jaren heen is aangepast maakt het er ook niet makkelijker op

- Bestaat er een overzicht van modeljaren/uitvoeringen en wat voor opties daar dan eventueel opzitten?
- Wat zouden jullie aanraden voor dit budget? Plan is om hem volgend jaar januari te kopen ivm. subsidie. Koopaccu is een must voor ons (geen zin in nog meer maandelijkse lasten)
- Op zich zou een range van ~200KM bijvoorbeeld genoeg zijn maar volgens mij is een ZE40 ook haalbaar binnen dit budget, dan is dat een betere koop lijkt me?
- Wat voor dingen moet ik nog meer op letten? Volgens mij is de Zoe een betrouwbare auto gebleken, maar ik ben op zoek naar dingen waar ik specifiek op moet letten bij aanschaf.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Groet, een (hopelijk) toekomstige Zoe rijder.