Hallo allemaal,
Na de aanschaf van een zwarte Zoe Intens werd ik meteen gewezen op dit forum. Na bijna 2 jaar mijn broertje te zien rondrijden in een witte Zoe (@Nivve; vandaar dat ik voor zwart koos

) heb ik ook de knoop doorgehakt. Had altijd een Opel Corsa en was altijd wel een Opel fan, maar deze was helaas gejat van het station een paar maanden terug. Hoe naar ook, ben ik nu toch stiekem daar erg blij mee. Aangezien ik nu de trotse bezitter ben van de Zoe, de beste (betaalbare) EV op de huidige automarkt!
De keuze voor een EV was gemakkelijk, ben een fan van nieuwe gadgets en vindt het fantastisch om te pronken met nieuwe tech. Hierdoor is de 'extra reistijd' in verband met snelladen en beperkte range geen issue voor mij. Zoals mijn broer altijd zegt: "EV rijden is een lifestyle". Hiernaast is klimaatneutraal zijn een vast principe bij mij (en mijn vriendin for that matter). Heb dan ook al groene energie en een elektrische scooter om op een groene manier van A naar B te kunnen rijden. Race fietsers vinden het erg fijn om in de emissie-loze drag achter mijn scooter te rijden

. Hiernaast rijdt een EV gewoon zo veel lekkerder dan een ICE! Het helpt dat ik er bij mijn broer al een hele zooi kilometers mee heb kunnen rijden
Uiteraard ben ik meteen naar Auto Bleeker in Purmerend gegaan, aangezien @Nivve hier erg tevreden over was (net als anderen op het Tweakers forum). Meteen voor een nieuwer model gegaan, zodat ik geen last heb van wat kinderziektes (reflectered dashboard / niet kunnen laden bij sommige fastned stations). Binnenkort komt er een eigen 11kW lader voor de deur om elke dag met een mooie volle accu te beginnen, aangezien ik ook mijn woon-werk verkeer ermee moet vervullen.
Ik kan mijn geluk niet op en ben benieuwd hoeveel van jullie ik zal ontmoeten op de E-parade
Groet,
Yongshi (Michael in het dagelijks leven

)
Nimoto Trendy R - Wit - 3 kWh - bouwjaar 2014 - berijder sinds Jun 2016 (Nickname: 'Nimo')
Zoe Intens Q210 - Zwart - 22 kWh - bouwjaar 2015 - berijder sinds Feb 2017 (Nickname: 'Spock')