Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ben er weer, en niet om gezellig te babbelen maar omdat het probleem er weer is
Auto heeft twee dagen lang zonder probleem gestart.Wel merkte ik dat zodra de auto gestart was de motor erg laag in toeren draaide waardoor deze weer uitviel.Nogmaals starten en even het gas indrukken en dan liep hij weer als van ouds.
Vanmorgen vroeg de auto gepakt en gestart en merkte dat dit moeizaam ging, als of de accu op z'n laatste loodjes liep.
Maar, auto starte toch.Wederom laag in de toeren maar omdat ik daar al rekening mee hield even het gaspedaal iets ingedrukt.
Daarna even 500 meter gereden omdat ik iemand moest ophalen om naar Schiphol te brengen.
Alles ingeladen en toen...niets. Auto wou helemaal niet starten.
Toen maar met hun auto heen en weer gereden.Na terug komst even de startkabels er bij gepakt en de Espace gestart.
Ging allemaal goed.
Nu begon ik toch echt aan de accu te twijfelen, ook al starte de auto nadat ik de startmotor er weer in had gedaan zonder probleem, ook nadat ik meerdere keren daarvoor de accu had aangesproken om de auto te starten.
Daarom de accu er uit gehaald en bij de winkel waar ik deze 11 mnd geleden gekocht had even langsgebracht.
Daar is de accu even getest en deze gaf 12.6 V en bij belasting zakte deze even naar 12V.Volgens de meter is de accu dus goed.
Terug naar huis gereden, accu er weer in, startkabels er bij en toen....WEER NIETS.
Startmotor doet deze keer weer niets.

Begin me nu af te vragen of misschien een van de massa kabels een breuk heeft of zo, zou het anders echt niet weten.
UPDATE.ben even bij de dealer geweest en ik kan alleen de massa kabel van de accu naar chassis kopen.Ik dacht zelf aan de kabel vanuit de accu naar de startmotor,maar die kon hij niet vinden.Blijkbaar een bundel, dus erg duur.