Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ben er weer, en niet om gezellig te babbelen maar omdat het probleem er weer is :x

Auto heeft twee dagen lang zonder probleem gestart.Wel merkte ik dat zodra de auto gestart was de motor erg laag in toeren draaide waardoor deze weer uitviel.Nogmaals starten en even het gas indrukken en dan liep hij weer als van ouds.

Vanmorgen vroeg de auto gepakt en gestart en merkte dat dit moeizaam ging, als of de accu op z'n laatste loodjes liep.
Maar, auto starte toch.Wederom laag in de toeren maar omdat ik daar al rekening mee hield even het gaspedaal iets ingedrukt.

Daarna even 500 meter gereden omdat ik iemand moest ophalen om naar Schiphol te brengen.
Alles ingeladen en toen...niets. Auto wou helemaal niet starten.

Toen maar met hun auto heen en weer gereden.Na terug komst even de startkabels er bij gepakt en de Espace gestart.
Ging allemaal goed.

Nu begon ik toch echt aan de accu te twijfelen, ook al starte de auto nadat ik de startmotor er weer in had gedaan zonder probleem, ook nadat ik meerdere keren daarvoor de accu had aangesproken om de auto te starten.

Daarom de accu er uit gehaald en bij de winkel waar ik deze 11 mnd geleden gekocht had even langsgebracht.
Daar is de accu even getest en deze gaf 12.6 V en bij belasting zakte deze even naar 12V.Volgens de meter is de accu dus goed.

Terug naar huis gereden, accu er weer in, startkabels er bij en toen....WEER NIETS.
Startmotor doet deze keer weer niets. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Begin me nu af te vragen of misschien een van de massa kabels een breuk heeft of zo, zou het anders echt niet weten.

UPDATE.ben even bij de dealer geweest en ik kan alleen de massa kabel van de accu naar chassis kopen.Ik dacht zelf aan de kabel vanuit de accu naar de startmotor,maar die kon hij niet vinden.Blijkbaar een bundel, dus erg duur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door WillemS »

Heb je wel de juiste accu gekocht indertijd? Het dient tenminste een accu te zijn met 72 Ah of meer en een koudstartvermogen van 680 Amp of meer.(bv. Bosch S4 007 of S5 007)
Verleden jaar voor m'n dochter (zelfde wagen) een Varta 85Amp. EN 850 amp. gekocht.
Die spanning van 12.6 zegt niet zoveel, ook niet dat die na enige tijd terugvalt naar 12v. Het koudstartvermogen dient getest te worden. Verder dient de alternator(dynamo) voldoende te laden, zo'n 14 volt.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

Op de accu staat 80ah.

Verder blijf ik het erg raar vinden dat ik eerst start problemen krijg welke ik "tijdelijk" kan oplossen door startkabels te gebruiken.

Om niet lang daarna startmotor niet eens aan de praat te krijgen , niet eens met startkabels.

Eerste punt zou een accu probleem kunnen aangeven (iets wat ik op dit moment erg twijfel), tweede zou een startmotor / startonderbreker / of erger electronisch probleem kunnen zijn.

Maar weer, waarom eerst wel willen starten om later niets meer te doen :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door DHL »

Als er nog stroom op je batterij zit en je gebruikt startkabels die vrij dun zijn, zal je wagen net nog starten. Is je batterij te leeg, dan lukt dit niet meer. Je moet echt al goede startkabels gebruiken om een zware wagen te starten. Tevens moet de wagen die ernaast staat ook voorzien zijn van een zware batterij. Hier is het weer hetzelfde, zet je er een wagen naast met een lichtere batterij en gebruik je toch nog goede startkabels dan zal het lukken indien jouw batterij niet al teveel ontladen is...
Ik heb vroeger honderden auto's met startkabels gestart die steeds buiten stonden. Je hebt echt wel goede, dikke startkabels nodig en een goede, zware dieselwagen om een zware, zwakke batterij te starten.
Soms helpt het negatief op de motor of zo te nemen. En plus enkel op de batterij. Dan weet je dat je slechte massa hebt.
In jouw geval blijf ik eigenlijk je batterij verdenken. Je alternator geeft voldoende, je starter is nagekeken. Kan je bvb de batterij van je tweede wagen niet even in de Espace steken en zien wat er dan gebeurt? (Als die past natuurlijk). Ah ja, je zou eventueel toch ook eens een rechtstreekse massa op je starter kunnen aansluiten, zo sluit je dat ook weer uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door WillemS »

Naast de vermelding 80 Ah staat er nog meer op de accu! EN....? dat is de startcapaciteit.

Ja, slechte massa vd motor is heel eenvoudig te checken. Men neme een startkabel en verbind ermee de min vd accu met een metaaldeel van de motor. start de wagen dan wel dan weet je genoeg. De accu moet uiteraard goed geladen zijn.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

Ik heb even een foto van de accu gemaakt die er nu in zit.

Afbeelding

Zie trouwens dat deze een koud start heeft van 640A. Dus ik heb nu een 80ah/20h/640A en als ik Dialogys volg kom ik uit op een 85A (20h) 800A accu uit.

Zal dit toch het probleem zijn??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16668
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 01 mei 2025 14:15
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door mechanic »

Als deze accu in goede staat is kan je hier prima mee starten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

OK, dat is het dus niet :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door DHL »

Als ze in goede staat is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

Dat begrijp ik , maar zoals ik al aangaf heb ik de accu vrijdag laten testen en is ok bevonden.
Het is jammer dat ik geen zware accu heb die ik kan gebruiken.
Of anders iemand met een zwaardere motor dan de Hyundai.

Nog mooier zou zijn iemand in de buurt die een Can Clip zou hebben om de auto voor de deur een test te geven.
Hoef ik niet deze te laten weghalen indien ik echt niet uitkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door WillemS »

Bij een "goede" accutester kan je aflezen wat de werkelijke CCA/EN waarde is, en die is belangrijk voor het starten.
Andere vraag? is de lekstroom al eens gemeten, maw is er niet iets in de wagen dat voorkomt dat het netwerk in rust komt en dus alsmaar stroom blijft trekken.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1631
Lid geworden op: 27 nov 2007
Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door Valkenet »

Hallo,

Ik denk dat het een massa probleem is.
Koop een extra massakabel en monteer deze op de min pool van de accu en aan een bevestingsbout van de versnellingsbak.
Dan weet je in ieder geval zeker dat die verbinding goed is.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

Zojuist met een maat van me de Espace aan zijn accu gehangen. Wederom niets.
Zodra ik op START druk dan hoor ik een relais klikken links voor in het dashboard maar verder niets.

Ga morgen maar weer eens onder de auto duiken om als eerste de startmotor relais rechtstreeks van de accu 12V te geven.Kijken of deze dan gaat draaien.

Wat de massa betreft, ik lees steeds over een massa punt bij de versnelling bak. Vraag me alleen af WAAR ik die kan vinden?
Want ik zou het niet weten. Dialogys laat ook niets zien.

We hebben ook zojuist alle zekeringen er uit getrokken welke achter de accu zitten.Allemaal met hoge waardes.heb alleen geen idee waar ze voor dienen.Kan ook nergens iets over vinden.
Ze waren allemaal nog in orde, dus dat is het niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1631
Lid geworden op: 27 nov 2007
Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door Valkenet »

Volg de dikke massadraad en je komt bij de versnellingsbak uit. Ik heb het al meegemaakt dat de kabel gebroken was net na de connector. Dan maakt het dus soms wel en soms geen goed contact.
Een nieuwe massadraad kun je het beste aan een M10 bevestigingsbout monteren. Dit zijn de bouten waar de versnellingsbak mee aan de motor gemonteerd zit.

Om te controles of de schakeldraad voor de startmotor onderbroken is, dan even een losse draad bij de startmotor erbij aan zetten. Zorg wel dat de draad nergens tussen kan komen. Probeer normaal te starten. Draait de startmotor niet dan contact aan laten staan, In z'n vrij zetten. Losse draad dan op de pluspool houden. Start hij dan wel, dan zit er een draadbreuk in de schakeldraad.

Suc6

Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

Martin

Ik zal morgen even kijken of ik ergens een massa kabel vandaan kan halen.
De kabel die ik nu heb zit vast aan het oog welke aan de accu vast zit.En deze kan niet los.

Daarnaast zal ik schakeldraad testen, alleen begrijp ik niet wat je hier mee bedoelt:

dan even een losse draad bij de startmotor erbij aan zetten. Zorg wel dat de draad nergens tussen kan komen. Probeer normaal te starten

Waar moet deze draad vandaan komen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door DHL »

Plus batterij versta ik eruit op plus starter haal ik eruit. Zal wel wat vonken geven.
Heb je al eens massa rechtstreeks op je starter gezet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

DHL:
Volgens mij is dat het tweede gedeelte van Martin zijn antwoord (van de Plus naar de startmotor een draad trekken)
Draait de startmotor niet dan contact aan laten staan, In z'n vrij zetten. Losse draad dan op de pluspool houden. Start hij dan wel, dan zit er een draadbreuk in de schakeldraad.

Begrijp alleen de eerste gedeelte niet. :(

Massa rechtstreeks aan Startmotor heb ik nog niet geprobeerd.Morgen ga ik kijken of ik ergens een massa kabel vandaan kan halen en dan ga ik maar even testen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door DHL »

Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat de starter kan draaien als je er rechtstreeks stroom opzet. Als dat zo is, is er ergens een kabelbreuk.
Is inderdaad jammer dat je niet met een andere batterij kan gaan testen. Je zei dat je de batterij laten testen hebt, waar deden ze dit? Indien in Renault garage waar ze zo'n tester hebben met foutcode, dan kan je daar niet echt op voortgaan. Deze zomer gingen we weekendje weg. Voor vertrek laadde ik de wagen in, waardoor de binnenverlichting max een kwartier gebrand heeft. Hierna wou m'n Espace ook niet starten. Half uurtje laten staan, dan startte hij wel weer. Komt door een chemische reaktie. Als je batterij bvb net te plat is om te starten, en je zet enkele minuten de grote lichten aan, je wacht daarna een tijdje, heb je kans dat er weer voldoende stroom is om te starten...
Daarna naar de Renault garage gereden. Tester erop en de batterij was perfekt. Ik liet toch nieuwe batterij steken, want op zo'n korte tijd een lege batterij wijst erop dat die batterij toch z'n beste tijd had. Hierna geen probs meer gehad.
Heb vroeger van alle nieuwe wagens die binnenkwamen in de garage de batterij getest met zo'n tester. Echt 100 procent betrouwbaar is die niet. Vele beter is zo'n ouderwetse tester met een weerstand die gaat gloeien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

Accu is niet door een Renault garage getest maar door de winkel waar ik de accu nieuw gekocht heb.
Zij hebben een accu tester gebruikt.Deze sluit je aan op de plus en de min.Accu gaf toen 12.6V aan. Daarna werd er een knop omgezet waardoor je de accu gaat belasten, deze zakte naar 12.2V.

Verder heb ik gister al de auto met een andere accu proberen te testen.Wel d.m.v startkabels.
Maar aangezien de auto van mijn maat ook een dikke V6 heeft zit het met zijn accu wel goed wat vermogen betreft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1631
Lid geworden op: 27 nov 2007
Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door Valkenet »

Hallo,

De schakeldraad die ik bedoelde is de draad waarvan jij vertelde dat er een oogje aan zat.
Daar komt alleen spanning op te staan als je wilt starten, loopt de motor dan valt deze weg.
Om het met de losse draad te testen moet het contact dus aan staan en de bak in neutraal anders wordt je door je eigenauto overreden.
De nieuwe massadraad die ik bedoelde vastmaken aan bout waar de versnellingsbak mee aan Demoor vast zit.
De bouten van startmotor zitten daar ook mee vast, dus een betere verbinding kun niet krijgen.

Suc6

Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

Ik heb zojuist even een startkabel vanuit de 12V uit de accu op de relais aansluiting gezet.Even een paar vonken en toen.......NIETS :shock:

Om te onderzoeken of het toch niet een massa probleem is heb ik ook de massa vanuit de accu aan de startmotor gehangen.
Toen weer 12V vanuit de accu op de startrelais gezet en weer vonken maar niets...

Startmotor draait niet.

Zal deze toch kapot zijn? Ook al is die getest?

En heb ik het wel goed gedaan door 12V vanuit de accu door middel van een startkabel op de relais te zetten?
Accu capaciteit staat op dit moment op 11.6V (zou dit toch te weinig zijn ??)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

Even een laatste update.
Buurman liep langs en die kwam met het idee om de startmotor een tik te geven.

Voor de zekerheid de Hyundai er bij gepakt en de startkabels aan gehangen.
Toen op START gedrukt en niets.Nogmaals maar nu met een tik op de startmotor en toen...vroemmmmmmmmmm :D

Lag het toch daar aan.

Ben blij dat het niet of ander vaag electronisch probleem is (ECU of een draadbreuk)

Nu op jacht naar een startmotor.jammer genoeg zijn deze niet te reviseren.

Wordt vervolgt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor (OPGELOST)

Bericht door seninha »

Nou, gister avond gelijk de startmotor er tussen uitgehaald en gelijk gaan kijken wat een nieuwe kost.
Heb prijzen tussen de 250 en 500 voorbij zien gaan :oops: Boel geld vind ik.

Oude startmotor lag op tafel en zag er niet best uit:

Afbeelding
Afbeelding

Omdat deze toch er uit ging heb ik hem even uit elkaar gehaald. Toen ik dit deed lag de tafel vol met zwarte poeder :o
Blijkbaar heeft deze hard moeten werken afgelopen 250.000km :lol:

Afbeelding

Toen zag ik dat de borstels op de rotor er aardig door heen waren. Twee ervan meer dan de andere.

Afbeelding

Omdat ik niets te verliezen had heb ik eerst alles grondig schoongemaakt. Buiten de borstels zag alles er gewoon netjes uit.

Afbeelding

Daarom ben ik vanmorgen weer naar het revisie bedrijf gereden waar de startmotor van de week getest was. Daar ben ik uiteindelijk weggegaan met 4 nieuwe borstels. 2 ervan zaten zoals het hoort aan een PLUS kabel en 2 welke ik moest solderen.
Dit allemaal voor een totaal van ...........€ 10 :clap: :clap:

Daarna alles weer in elkaar gezet. Die delen die draaien van een beetje vet voorziend.Ook gelijk de solanoid schoon geschuurd en een likje verf gegeven.

Daarna richting de auto gestapt en de startmotor onder gehangen.En toen kwam het moment.
Kaart er in, en op START gedrukt.Startmotor begon gelijk te draaien, met als resultaat een LOPEND V6 :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Me is happy. :D

Enig wat ik nu heb (en dit had ik van de week ook al gemerkt) is dat gelijk na het starten de auto erg laag in de toeren valt waardoor de motor uitvalt.Alleen door even met het gas te spelen blijft de auto lopen.
Dit is bij een koude motor. Heb het bij een warme nog niet geprobeerd.

Voor ik dit start probleem had liep de auto altijd gelijk goed.Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Percy
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 okt 2008
Laatste bezoek: 06 mar 2013 21:44

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door Percy »

Hoi Seninha,

Zit net je hele verhaal te lezen. Mooi dat je het probleem hebt verholpen na alle ellende!

Heb zelf mijn dynamo laten vervangen verleden maand (Espace IV) en sindsdien loopt hij ook heel laag stagionair.
Soms valt hij uit. Voor de reparatie liep hij veel hoger. Ben benieuwd of het hetzelfde probleem is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 25
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 dec 2006
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door seninha »

Bij mij is het alleen na het starten. Als ik niets doe dan valt de motor gelijk uit.
Ik moet nu iets gas ingedrukt houden tijdens het starten. Even een dotje gas en de motor pakt dan het zelf op en blijft ook lopen.

Ik heb geen idee waarom hij nu zo reageert, terwijl voor ik de start problemen had de auto altijd netjes bleef lopen.
Kon zelfs starten door met de hand de rem in te duwen en dan op start te drukken.Dan nog liep de auto gelijk goed op toeren.

Misschien toch iets met te lang zonder aangesloten accu gestaan te hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door DHL »

Is het niet zo dat die wagens zichzelf inleren? Dat je de batterij terug enkele uren moet afkoppelen, daarna starten zonder gasgeven en stationnair laten warmdraaien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Percy
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 okt 2008
Laatste bezoek: 06 mar 2013 21:44

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door Percy »

Zoiets heb ook gelezen ergens op internet. Een reset zeg maar.
Zal het eens proberen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16668
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 01 mei 2025 14:15
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Accu leeg, spanning 13.6V bij draaiend motor

Bericht door mechanic »

Wellicht je dempende krukaspoulie defect, doorslippen? Laag toerental staat los je dynamo of startmotor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht