Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Hallo Harm,HarmOtten schreef:Persoonlijk vind ik het allemaal veel te lang duren. Zowel de beschikbaarheid van de 41kWh batterij voor bestaande Zoe's, als het oplossen van het mysterie van de beperkte oplaadsnelheid, en de definitieve oplossing van Renault voor het soms niet kunnen laden bij Snellaadstations met een middenspanningstrafo.
Hierdoor had ik al besloten dat het voor mij geen hele nieuwe Zoe (2017) meer zal worden, maar ik twijfel ook steeds meer of ik de batterij-upgrade nog wel wil laten uitvoeren. Ik heb altijd (zo'n 4 jaar nu) met heel veel plezier in mijn Zoe (van 2013) gereden, en ben ook altijd goed geholpen bij de garage waar ze in onderhoud is, maar voor het geval er voor mij geen bevredigende oplossing komt van eerder genoemde punten, heb ik inmiddels toch alvast een reservering gedaan voor een Tesla Model 3. (Ik weet, deze valt niet in dezelfde prijsklasse, maar ik heb veel vertrouwen in Tesla, en zie interessante mogelijkheden voor de toekomst)
Ik en mijn vriendin denken er precies hetzelfde over. Jij hebt ook de auto in onderhoud bij Arend auto eindhoven toch? Wij worden ook netjes geholpen, maar er is gewoon nog steeds geen oplossing.
De z.e. Monteur had jou auto ook onderzocht werd verteld, nadat hij vroeg of ik ook online op renault forums te vinden was.
Zoals in een ander topic hier heb gezegd, ik hoop ook dat Renault snel met een oplossing komt, het duurt allemaal veel te lang, uit het laatste contact met Renault Nl werd er weer herhaald wat al bekend was: zijn nog bezig met onderzoek om het op te lossen.
In de praktijk moet ik dus de snellaad problemen nu maar voor lief nemen, die niet minder maar misschien zelfs erger zijn geworden nadat er een nieuwe lader is gemonteerd. Ik heb nu zelfs meedere malen al snellaad problemen gehad bij andere aanbieders dan Fastned, en bij FN stations die nog een laagspanningsnet gebruiken..
Ik sta zeker 10-25x keer per maand aan de snellader, dat moet dan in de basis ook gewoon kunnen werken. (Soms moet ik 4x op een dag snelladen, bij uitjes of weekendjes weg.)
Het vervelendste is dat het probleem erkend word, maar er is geen uitzicht op een oplossing, ondertussen maar doorbetalen elke maand aan omrijden, duurdere snelladers en extra reistijd met meer Km's dan acculease abbonnnement (prive auto, particulier)
**edit**
Een Tesla model 3 zou ik ook wel willen, maar dat duurt nog erg lang, plus dat ik die voor ons voorlopig te duur is (jammer genoeg!)