Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik heb misschien wat te vroeg geklaagd. Momenteel komen de gegevens perfect door: starten en stoppen met laden worden zowel per e-mail als via de app correct en vrij snel doorgegeven. Zelfs als ik 's morgens de deur even open wordt de stand geactualiseerd. Elke keer als de auto stopt, idem.
Het kan ook gewoon toeval zijn, maar de gegevens komen terug door sinds ik het volgende deed:
  • reset van de R-Link door de zekering even uit en terug in
  • mijn toegang tot de verbonden diensten opnieuw gevalideerd (ik heb franse versie en daar luidt het "gérez l'accès à vos services connectés ZE"
  • in de auto expliciet het doorsturen van de gegevens eens bevestigd
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Luc Weide »

Fivari, die deur open en dicht blijkt bij mij ook te werken:

Mijn Zoë staat soms dagen achter elkaar stil maar hangt dan wel aan het net.
Sinds de laatste keer opladen (3 dagen geleden) gaf mijn ZE service App aan: laadniveau accu = 97 %

Toevallig had ik gisteravond een update van R-Link gedaan (oplaadpalen bijgewerkt).
Daarvoor moest ik dus even de auto in en uit.

Naar aanleiding van uw bericht heb ik zojuist mijn ZE service App ververst.
En nu zegt hij: laadniveau accu = 100 %

Bedankt voor de tip.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

@Fivari: mag ik even lui zijn alsjeblieft, want ik wil dat graag proberen voor ik weer aan de slag ga met Renault....

1: Zekering, heb ik nu gedaan. Voor de anderen, want het boekje helpt niet: Het gaat om zekeringpositie F26 (3 kolom, 4e zekering van boven) in dit overzicht. http://www.goingelectric.de/forum/resources/file/5012 (waar ik ooit de "warntongeber" in vond, F16).

2: (valideren) Wat bedoel je precies en waar?

3: (doorsturen) Bedoel je het delen van informatie en locatie toestaan? Zo ja, heb ik dat ook gedaan. Zo nee, wat dan wel en waar?

Hoe dan ook, na (alleen dus) (1) en wellicht (3) heb ik nog geen verbinding. In het netwerkoverzicht (Menu -> Systeem -> (tweede pagina) Status en Info -> Netwerkstatus werd de Netwerkstatus aan de linkerkant eerst grijs, daarna wit (4 balkjes vol, dus dat klinkt als goede veldsterkte), maar daaronder "Geen verbinding". Wat WEL anders is na de reset is dat aan de rechterkant de MCC/MNC en SIM-ID weer zijn ingevuld. DIe waren vóór de R-link reset leeg.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

@zoe2goe Ziet er naar uit dat er een nieuwe TCU in moet. SIM-ID gegevens etc en netwerkbalkjes die willekeurig wel/niet verschijnen = nieuwe TCU
Ik was idd te ongeduldig. Als ik 30 minuten wacht en dan de status opvraag komt ie nu netjes door. De app vermeld dat pas 20 minuten na de laatste melding een nieuwe status-melding wordt verstuurd.

Update:
Te vroeg gejuicht! Na die laatste melding, tot drie keer toe gekeken in de App en op "verversen" gedrukt. Geen verse info in de App, wel een bericht gehad via de mail dat ik het verzoek had gedaan, maar ook een bericht dat ze geen informatie over de batterij konden verstrekken. En natuurlijk "kom graag nog eens terug op het Renault Portaal". Alles met een voor de deur ladende ZOE, met bereik en een Renault ZE gecertificeerd laadpunt.

Voor mij is de reden het gammele datacentrum van Renault. Foutmeldingen versturen lukt nog wel (via de R-Link in de auto, via de site op de Mac thuis en/of via de mail, indirect via de App). Data ontvangen via die drie kanalen is als een loterij, waarbij het lijkt dat je makkelijker de 100.000 wint bij de Staatsloterij dan data ontvangt via het datacentrum van Renault.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

zoe2goe schreef: 2: (valideren) Wat bedoel je precies en waar?
Zoals gezegd, de Franse versie.
Maar op dit ogenblik ligt alles er bij mij weer uit.
accèsZE.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Dank @fivari.

Als ik het zo eens overzie (dank ook @GertjanVB), dan moet ik echt maar eens met Assistance aan de bel, en er voora niet op rekenen dat dit snel voorbij is.

Oh well. Miscchien kom ik ooit nog eens zo ver dat via de diagnosestekker, de CAN bus en wat wifi gedoe ik het gewoon zelf ophaal ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Luc Weide »

@ GertjanBV
QUOTE: tot drie keer toe gekeken in de App en op "verversen" gedrukt. Geen verse info in de App,

Heb je ondertussen ook de deur van Zoë open en dicht gedaan ?
(zie posts van fivari en mij hier boven)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door E-mission »

Ik heb de Zoe langs Renault Almere gebracht omdat ik geen batterij updates noch AC commando's kon geven. Soms was er wel een status van een paar dagen oud te zien, maar het was veel slechter dan voorheen. Tevens was mijn achteruitrij camera net stuk gegaan net voordat ik langs ging. Die hebben ze meteen vervangen. Tevens gekeken naar het data probleem en bepaald dat de TCU vervangen moet worden, dat gaat woensdag gebeuren. Ben benieuwd...
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18461

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Verwijderd 18461 »

Binnenkort gaan de ZE Services wellicht nog slechter werken, omdat T-Mobile het 'oude' netwerk gaat uitschakelen: http://tweakers.net/nieuws/101426/t-mob ... entie.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door E-mission »

TCU is ondertussen vervangen. Ik krijg weer live traffic, ik zie de recente batterij status en kan direct per app de airco aan gooien. :dance:
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Burburbur schreef:Binnenkort gaan de ZE Services wellicht nog slechter werken, omdat T-Mobile het 'oude' netwerk gaat uitschakelen: http://tweakers.net/nieuws/101426/t-mob ... entie.html
Dat wordt in Nederland inderdaad een drama voor alle Renault rijders met een R-Link die zich regelmatig buiten de Randstad bevinden: de TCU werkt namelijk alleen op 2G (gprs).
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Vandaag maar eens met Assistance gebeld. Werd keurig, maar een beetje vreemd, geholpen. Eerst een poging om me naar de pechhulp te krijgen, maar ik begreep dat die e.e.a. onmiddelijk teruggaven.

Daarna gevraagd om mijn usercode - wachtwoord zodat ze het zelf kunnen constateren. Nou lig ik daar niet wakker van voor dit onderwerp, maar is toch gek, je zou verwachten dat ze op basis van een ID of kenteken "het servertje in het datacenter" inkunnen. Aan de andere kant, misschien wilde deze medewerker heel zeker zijn dat e.e.a. een sluitend verhaal was, en dat neem ik hem niet kwalijk.

Later werd ik nog even teruggebeld of de auto echt bij Hans Jongerius in onderhoud is; ze gaan daar nu contact mee opnemen en dan terug naar mij. Het zal inderdaad wel uitdraaien op een TCU vervanging.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Het verhaal word steeds bijzonder. Ik werd een paar dagen geleden teruggebeld door Renault, die me het verhaal nog eens uit lieten leggen. Conclusie: "Ik heb hier alles nagekeken, administratief klopt het allemaal als een bus, u kunt inloggen, dus dan is er echt iets met de auto mis. Wij kunnen die hier niet op afstand benaderen. *) U moet toch een afspraak met de garage maken." Keurig, prettig gesprek, maar voelde me wel licht van het kastje naar de muur gestuurd.

En vervolgens krijg ik weer status-mailtjes, werkt de app en website, staat de netwerkstatus in de auto op verbonden en heb ik weer een MCC/MNC en SIM-ID. Begrijp me goed, ik ben er blij mee. Maar het toeval is me net een tikkie te groot.

*) Niet benaderen is natuurlijk 99% zeker niet gejokt. Maar het valt me toch wel op dat er lang wordt gehamerd op dat het wel tussen de server en de app zal zitten, terwijl dat echt overduidelijk niet het geval was. Assistance kan dus kennelijk niet zien of een auto nog wel een "phone home" doet, terwijl dat toch echt heel expliciet de klacht was. Ben benieuwd hoe ze die auto ooit willen disablen als je je huurcontract niet betaald ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Sinds de vervanging van de TCU begin februari verloopt alles perfect: ik krijg bij elke verandering in status de informatie door: bij elke halte waarbij de auto wordt uitgeschakeld, bij het starten met laden, bij het stoppen met laden. Tijdens het laden elke 30' en tot slot wanneer de auto al meer dan 30' stilstaat en je opent de deur wordt er ook een nieuwe status doorgegeven.
En verder verschijnen alle laadsessie keurig in het historisch overzicht.
Heel af en toe valt de server uit, maar ook dan worden de gegevens blijkbaar achteraf toch gecommuniceerd.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

@Fivari: top!! Maar voor mij, ik denk dat ik niet het hele verhaal te horen heb gekregen en dat er toch ergens een wat wij hier een "oepserdepoepsie" noemen heeft gezeten. En in mijn laadoverzicht ontbreekt in zijn geheel half december tot begin maart. Zuinig karretje ;-)

Even afwachten natuurlijk, 3 dagen is geen test (vannacht ging goed!)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Was bij mij dus ook zo, de halve maand januari geen data aanwezig. Wel TCU vervangen om dit weer terug te krijgen (of twee acties tegelijkertijd uitgevoerd). Overigens loopt er nog steeds mijn contact met Renault NL over slechte verbindingen op site, app en R-Link. Wordt wel netjes te woord gestaan en contact gehouden, maar weinig nieuws uit die hoek.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Mijn ZOE staat aan de ZE-gecertificeerde-thuislaadpaal lekker op te laden en ik zit op de bank met de ZE-App te pielen, zie ik ineens dat ik de nog te laden tijd per minuut kan zien teruglopen.
image.jpg
Hiervoor vond ik het al prima als ik eens in de 30 minuten een update kreeg. Is dit nieuw of heb ik het nooit gezien? Werkt het alleen bij de ZE-gecertificeerde palen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door daf55 »

Ik zit in ongeveer dezelfde houding als jij op de bank (biertje erbij?) en ik zie het ook, mijne moet nog 27 minuten.

Nooit eerder gezien!

En sterker nog:

Voor de gein een airco inschakel verzoek verstuurd en 3x raden wat hij staat te doen?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Geen biertje, Nikka whisky, Yoichi. We zijn dus kennelijk onder invloed :-)
Maar hij doet het nog steeds, moet wel verversen, maar toch!
image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Bij mij werkt dat biertje (nog) niet, helaas. :-|
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Maar toch: proost!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Ja ook op de droid. het is uiteraard een rekentruc. het is nu 18:53 en ik zie dat de status het laatst is doorgegeven op 18:32. Zie keurig, mits ik uitlog-inlog, per minuut aflopen. Met andere woorden, de tijd tussen het laatste meldmoment en nu wordt netjes van de verwachtte laadtijd afgetrokken. Geeft ook verder geen problemen, want op het moment dat het laden voltooid is wordt er een nieuwe update door de auto gedaan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Toch beneveld door die whisky en aldus gefopt!?
Mijn laatste statusmelding was van februari en hij gaf toch (spontaan) aan dat hij nu verbonden en aan het laden was en daarbij het juiste actuele SoC en de verwachtte tijd tot 100%. Melding einde laden heb ik niet gehad (en ook niet gevraagd), maar is wel netjes geregistreerd en opgenomen in de App (en de ZE-services site). Dat vind ik al heel wat voor de ZE-app! ;-)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door daf55 »

Ik heb de mail meldingen uit staan tussen 22.00uur en 7.00uur, dus dan wordt ik niet lastig gevallen. Maar overdag vindt ik het grappig om mail te krijgen. zoveel vrienden heb ik niet, dus dan maar van mijn Zoe! ;-)
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Bij de volgende laadsessie even opgelet op het % SoC en die loopt idd niet mee, wel direct respons na verzoek via de meldknop. Toen bleek ook de tijdwaarneming niet correct: de vermelde 45 minuten werden --/--, maar die 45 min werden vermeld bij 92%, terwijl die --/-- hoorde bij 99%. Weer een beetje gek; waar en wanneer komt ie nu aan die 92% (was niet start laden). Als de ZOE met vaste intervallen (20 of 30 min) zijn status doorseint, dan zal dat de laatst doorgeseinde status zijn toen ik de app opende. Met die ontvangen status begint de app vrolijk met aftellen. De directe respons na verzoekmelding, is omdat inmiddels weer een nieuwe status was doorgeseind ivm de verlopen tijd.

Kortom leuk dat het weer werkt, leuke gimmick ook, maar als je het wilt gebruiken voor Info van het snellaadproces (zodat je zelf kunt besluiten wanneer het genoeg is geweest) ongeschikt. Ondertussen weten we zelf wel ongeveer hoelang we daarvoor nodig hebben. Voor langzaamladers is het wel een aardige indicatie. Als je er je airco en laadproces mee kunt opstarten is het ook een prima hulpmiddel. Nu nog zien of het buiten de eigen deur ook weer werkt.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door daf55 »

Ik heb nu ook weer geen verbinding meer. Laatste update was zaterdag 4 april.

Ik kwam er achter dat de oplaadtimer niet meer in is te schakelen in de auto. Functie is niet klikbaar. Irritant, want nu moet ik of laat naar buiten of duur piektarief betalen...

Ik zal morgen op het werk nog eens kijken of hij daar wel verbinding heeft anders maar een keertje op visite. (kan gelijk een nieuw logo voorop...)
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Nope, niks meer. Die oplaadtimer was van meet af aan niet meer klikbaar (na de TCU-update)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door daf55 »

Nou, ik ben ook aan de beurt voor een nieuwe TCU. Sinds 4-4-2015 werd er niets meer ververst. Vervelender het gepland laden ook niet meer. Gisteren eindelijk tijd gehad om hem een dagje uit te lenen aan de dealer, en inderdaad de TCU is stuk. Is besteld en zal volgende week of zo geplaatst worden.

Het afbladerende logo hebben ze heel netjes bijna schade vrij van het blauw ontdaan, omdat de nieuwe in backorder staan. Hopelijk een versie 2.0? Maar ik moet zeggen dat een volledig chrome logo ook mooi staat.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Regelmatig heb ik dat de laadstatus niet wordt doorgegeven naar zowel de App als de Website.
Vanmiddag heb ik eens een test gedaan terwijl de data niet door kwam. De Zoe stond daarbij in een parkeergarage op te laden (waar wel gewoon mobiel bereik was).
De netwerkstatus in de auto geeft aan VERBONDEN, maar via de i907 zie ik geen normaal telefoon netwerk geselecteerd. Dus de vraag is: Heeft ie dan wel verbinding? :think:
TCU status 20160316_.jpg
(Het SIM-ID en IMEI zijn ingevuld, maar heb ik even weggepoetst, je weet nooit wat hackers er mee kunnen doen)

Thuis heb ik de nerwerknaam ook wel eens opgevraagd, en dan staat er T-Mobile NL of KPN.
Version info - TCU 1a T-Mobile NL__.JPG
De TCU is bij mijn Zoe al 2x vervangen, maar ik denk dat ik er bij het eerstvolgende bezoek, als ie voor de terugroepactie naar de garage moet, er naar laat kijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

Bij mij is zowel de SIM id als de MCC / MCN niet ingevuld. De rest wel.
Dus kaduuuk?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Dat was bij mij ook. Long story short: garage: kunt u het beste eerst even Renault service bellen. Renault service: kunt u het beste even een afspraak met de dealer maken. grmbl grmbl grmbl (denk hier even dat plaatje waar Obelix om een romeins "gemiddeld" harnas heeft gevraagd in "het vreemdenlegioen"). Vervolgens "by magic", en na overigens voordat ik belde te minste 8 weken offline te zijn geweest, ploink, contact. Ik kon me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat iemand ergens op een knopje heeft gedrukt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

Ok, zal ik even testen. Dank voor de tip zoe2goe.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door VanAssen »

@zoe2goe.
Melding gemaakt Renault Service met opmerking dat de garage geen raad met TCU wist.
Nu wachten op de " by Magic". :wink:
Anders vrijdag bij de terugroep inspectie.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Succes, ben benieuwd!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik heb vandaag een half uur met Robert van Zutpen van Renault aan de telefoon gehad en hij kon mij niet helpen met de app. Volgens hem werkt alles en als het niet werkt moet ik maar weer naar de garage. Er wordt nog steeds gedaan alsof ik de enige ben met het probleem. :fp:
vanochtend terug van korte trip. Laden gestart en krijg netjes een melding via de mail dat laden gestart is. Mijn vrouw gaat weg met de auto en stopte het laden. Kreeg nu geen melding. Ook niet als ik om nieuwe info vroeg. Dit gebeurde allemaal toen ik Renault aan de telefoon had. Krijg ik de vraag of de auto misschien in een garage staat. Ik zeg dat de auto niet verplaatst is dus er moet ook een bericht van stoppen met laden komen. Waar woont u dan? gewoon in Vleuten. Niet afgelegen dus. Het kon ook wel eens zijn dat er geen bereik is........als je wat afgelegen woont.
Kortom. Ik bleef maar in een cirkeltje praten met die goede man. Duidelijk totaal geen kennis van het product :cry2:
De app werkt goed volgens hem. Het moet aan de auto liggen. Dus ik zeg weer. Waarom krijg ik dan wel een email als de auto start met laden? Dan is er toch verbinding.

enz. enz. enz..........

Het mooiste was nog dat hij vertelde dat ook bij Tesla het niet altijd werkt.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Of het bij Tesla niet altijd werkt, weet ik niet. Maar ik lees o.a. op het autoweek forum dat meerdere merken (o.a. Audi) ook veel moeite hebben om apps goed en continu werkend te krijgen.

Maar dat mag natuurlijk helemaal geen excuus zijn. :naughty: Ik hoef in principe al dat soort luxe en gadgets niet, maar als ik ze dan (toch) gekocht heb, moeten ze ook werken.

Ik ben op dit moment er even helemaal klaar mee. Geen verbinding sinds 2 maart en sinds een week ook geen navigatie meer: "geen kaart gevonden". Bah. Woensdag maar weer eens een keer bij de dealer binnenlopen, maar of dat dat zin heeft..... :cry2: :cry2:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht