Werkplaatshandboek technische data Zoe

Plaats reactie

Topic author
Javi82
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2024 23:24
Actief als: particulier

Werkplaatshandboek technische data Zoe

Bericht door Javi82 »

Hallo,

Mijn naam is Javi en ben sinds kort eigenaar van een Zoe q210. Heb de auto overgenomen met laadproblemen. Ik zoek hiervoor een werkplaatshandboek en of technische (meet)gegevens om het een en ander uit te sluiten. Heb een professioneel diagnoseapparaat maar deze is niet echt specifiek en duidelijk bij de Zoe. Foutcodes zijn niet duidelijk. Heb inmiddels wel een dongle besteld voor Canze.
Het mooiste zou zijn als ik een werkplaatshandboek heb en met name over meetwaardes e.d. aan laadpoort en bcb.
Ik hoor het graag als iemand mij kan helpen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Werkplaatshandboek technische data Zoe

Bericht door zoe2goe »

Ik kan je niet helpen, maar aan de laadpoort kun je meten tussen de faseaansluiting. Daar moet je ongeveer 80uF meten. Als je dat niet vindt is er een mooie draad op dit forum over een DHZ reparatie in die hoek.

Laadpaal moet een weerstand tussen N en PE van minder dan 100 (latere firmware <150)

Ik moet nog wel ergens (hopelijk) min of meer normatieve (want mijn q210, hah!) grafiekjes van lekstromen hebben. Hoop ik. Maar dan is het ding natuurlijk al aan het laden, dus ik ga op zoek / test voor je als je dat punt hebt bereikt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Javi82
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2024 23:24
Actief als: particulier

Re: Werkplaatshandboek technische data Zoe

Bericht door Javi82 »

Dank je voor je reactie! Toevallig had ik op een Engels forum de condensator waardes gelezen en gelijk gemeten bij mijne. Ik meet tussen de 3 fasen 3x 62uF. Dit is volgens mij wel aan de lage kant. Wat hier de reden van is is mij niet duidelijk. Heb het meerdere keren gemeten en telkens de zelfde waarde met een goede Fluke meter. Heb geen weerstand tussen L3-N

Ik heb thuis een lolo new motion 1 fase lader waarbij gelijk de aardlek eruit vloog na enkele seconden. Op mijn werk heb ik een tesla lader aan een krachtstroom stekker. Ook bij deze vloog direct de aardlek er door.
Later heb ik nog een 1 fase lader met stekker erop aangesloten maar daarbij gaat de lader in storing. Heb dus wel erg het vermoeden dat het probleem in de auto zit en niet in de aardlek en of laders.
Heb een megaohmmeter en een canze dongle besteld dus kan deze week nog wel het een en ander gaan doormeten/uitlezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Werkplaatshandboek technische data Zoe

Bericht door zoe2goe »

Als de aardlek er meteen uitspringt is het probleem waarschijnlijk toch een isolatie issue tussen het hoge spanning net in de auto en het chassis. Tijdens het laden is het hele boordnet namelijk verbonden met de netspanning (het is een transformatorloze lader). Dat kan nog wel eens een lastig probleem worden.

Eerste verdachte is mijns inziens (voor wat het waard is, dat wil dus zeggen: niets) de airco compressor. Ik zou de oranje stekker daarvan eens losmaken. Wel eerste even de isolator bij de bijrijdersstoel verwijderen, officieel in full protective gear!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Javi82
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2024 23:24
Actief als: particulier

Re: Werkplaatshandboek technische data Zoe

Bericht door Javi82 »

Ik zag je bericht net op speak-ev!

Zit zelf ook aan de aircopomp of electromotor te denken. De auto zal niet gaat laden als ik de stekker eraf trek ivm de interlock. Ik kan de zekeringen ook uit het deksel halen om de airco uit te sluiten. Vandaag krijg ik de megger binnen dus kan dan ook vanaf de stekker de pomp meten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Javi82
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2024 23:24
Actief als: particulier

Re: Werkplaatshandboek technische data Zoe

Bericht door Javi82 »

Ik heb inmiddels een simpel werkplaatshandboek kunnen kopen en een zeer uitgebreid electrisch schema. Mocht iemand een beetje handigheid hebben om die programma’s/data hier op het forum te plaatsen dan kan ik ze wel doorsturen. Dan heeft iedereen er wat aan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Werkplaatshandboek technische data Zoe

Bericht door zoe2goe »

Beetje suf van me want schema's zijn wel beschikbaar van de q210 en r240 (latere modellen lastiger), maar omdat je vroeg om meetwaardes en werkplaatshandboek klikte het niet. Excuus.

Het programma wat ik ken heet Visu. In feite zijn dat alleen de schema's en plaatjes voor het lokaliseren van de elektrische componenten. Als je iets mooiers hebt, houd ik me aanbevolen. Iets dermate groots lukt vrijwel zeker niet op dit forum maar er is altijd wel wat te vinden als opslag.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Javi82
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2024 23:24
Actief als: particulier

Re: Werkplaatshandboek technische data Zoe

Bericht door Javi82 »

Oo geen probleem,
Volgens mij is het inderdaad dat programma. Heel veel schema’s maar natuurlijk weer niks wat ik nodig heb😂

Moet zeggen dat het allemaal vrij lastig is met diagnose stellen aan Franse auto’s. Ik ben de Duitse auto’s gewend en daarmee is het allemaal wel een stuk eenvoudiger

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht