Xenon kan op de Zoe, is al gedaan op Franse forum, het mag ook tegenwoordig weer (is dus legaal). Op het Ampera forum hebben verschillende rijders dat ook al gedaan. Je hebt waarschijnlijk een CAN-bus set nodig, H7 lamp, mooiste is 6000K, vermoedelijk vodoet de Q-Line Xenonset H7-6000K Canbus kit:
http://harvest.mamutweb.com/Shop/List/Q ... chting/3/4 . Wat je ook nodig hebt is een adaptor voor de lamp mount (daar ook te krijgen). Volgens het Franse forum gelijk aan die van de VW Polo dacht ik en paar andere types. Ik heb al aan Harvest via FB gevraagd voor advies, die verwezen naar email, email gaf geen reply. Dit bericht zou jij wel moeten kunnen zien:
Ze geven beetje korting aan Ampera forumleden, was me iets teveel werk om dat te gaan doen.
Het kost je ongeveer de helft of minder aan stroom (omdat ze nauwelijks warmte produceren) en gaan normaal veel langer mee (je haalt de kosten eruit), plus dat ze 3 keer zoveel licht geven.
Dus ja, het kan, mag en is in alle opzichten beter. Vraagt heel klein beetje handywork om de ballasten ergens op te bergen. Wellicht leuk idee om er een xenon onbouw dagje van te maken (als iemand een beetje overdekte ruimte heeft).