De nieuwe LED-lampen van 4800lm 40W 6000K zitten in m'n Zoe, en ze geven een boel licht

!
Bij het los testen, door ze even aan de 12V te hangen, moet je vooral niet rechtstreeks in de LEDjes kijken, anders zie je even niks

of anders zo:

.
Gekocht bij:
AliExpress.
00 R3 H7 LED 4800lm 6000K - 1 doos_.jpg
02 Voor de inbouw_.JPG
Vergelijk van originele halogeen met de nieuwe LED-lampen:
01 Vergelijk halogeen met nieuwe LED-lamp_.jpg
Vergelijk oude met nieuwe LED-lamp. Links 2400lm 20W, rechts 4800lm 40W:
01 Vergelijk oude en nieuwe LED-lamp_.JPG
MONTAGE-INSTRUCTIES.
De opening in de originele metalen adapter moet nu 18mm zijn. Dit heb ik met een rond vijltje gedaan. En de bovenste metalen flapjes heb ik krom gebogen:
05 Aanpassing metalen adapter_.JPG
De aangepaste metalen adapter aan het voormontage-deel. Merk op dat er in het midden twee kleine uitsparingen zijn van verschillende breedte. Hierdoor past de LED-lamp er maar op een manier in:
06 Metalen adapter met voormontage-deel_.JPG
en dit samen moet op de LED-lamp passen:
07 Metalen adapter met voormontage-deel en LED-lamp_.JPG
Het voormontage-deel in de koplamp gemonteerd:
08 Voormontage in koplamp_.JPG
Opmeten en aftekenen waar het gat in de rubber dop moet komen:
15 Gat maken in rubber dop_.JPG
Gat uitgeknipt (doorsnede 26mm):
16 Gat maken in rubber dop_.JPG
Vervolgens de lamp er door steken:
17 Lamp door rubber dop_.JPG
18 Lamp door rubber dop_.JPG
Tenslotte kan de LED-lamp aangesloten en gemonteerd worden:
12 Aansluiting_.JPG
Na montage de metalen flappen uitvouwen en het driver kastje met een tie-wrap vastzetten. Linker koplamp klaar:
20 Klaar L.JPG
Rechter koplamp klaar:
20 Klaar R.JPG
Als ik de lampen aan doe, voel je de koelflappen al vrij snel warm worden.
Of de lichtopbrengst met deze LED-lampen van 4800lm per lamp nu meer is als met Xenon kan ik nog niet zeggen. Feit is dat ze duidelijk meer licht geven als de vorige LED-lampen.
Over de duurzaamheid van de lampen kan ik nog niks zeggen. Veel zal afhangen of de koeling van de LEDjes goed werkt. Deze kunnen de warmte kwijt buiten de koplamp, en ook de driverkastjes (die iets warm worden) zitten er buiten. Dus het ontwerp lijkt goed.
Ik ga eerst een vergelijkingstest doen met de originele halogeenlampen en mijn vorige LED-lampen. Foto's volgen spoedig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.