Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Tank&Rast heeft 3 gratis snelladers op deze route, met die 2 van Schneller Strom Tanken genoeg zou ik denken
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Tank&Rast heeft 3 gratis snelladers op deze route, met die 2 van Schneller Strom Tanken genoeg zou ik denkenLink: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Het afwachten is voorbij. Ik kreeg ondertussen de factuur van TNM.fivari schreef:Via Goingelectric had ik kunnen vaststellen dat Ahrweiler nabij Bad Neunahr ook een gratis laadpaal aanbiedt. Deze site en de overeenkomstige App Waatfinder, zijn erg gebruiksvriendelijke en ideaal voor een reis door Duitsland. Het laden startte onmiddellijk met de TNM-laadpas: 22 kW: het historische centrum was te groot om voor het einde van het laden terug te zijn. Ik houd een slag onder de arm: laadpaal zou gratis zijn, maar de laadbeurt duikt wel op in het overzicht op Mythenewmotion. Af te wachten.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Thanx Peter, heb de laadpalen even onderzocht; het lijkt een provider te zijn die inderdaad ook OCPI roaming heeft. Vraagt helaas wel €10 per maand voor een pas waarmee je minder kan dan concurrerende (gratis) passen uit Nederland die op vrijwel dezelfde laadpunten bruikbaar zijn, zoals Flow en NLMab. In Belgie heb ik wel een stuk of 10 laadpunten gezien die niet in de TNM app staan. In Nederland missen ze ontzettend veel laadpunten (60%).12Charge schreef:Goedemorgen,
Vanuit België is er ook ander nieuws. http://www.BeCharged.eu heeft nu in diverse landen (Slowakije, Italië, Zwitserland en België) waar je middels hun netwerk kunt laden. Roaming kan ook middels TNM pas, je betaald wel extra kosten aan de TNM. Je kunt ook betalen middels Plugsurfing bij hun laadpalen. In België zijn bij de grotere NMBS stationsgarage altijd 6 of meer laadplekken met 22 kW beschikbaar.
Groet,
Peter
Hide post links |
Zo wordt het inderdaad aangekondigd, maar eind 2016 had ik op de parkinb NMBS in Brugge toch maar 3x18A. Via Canze, dus geen kwestie van beperking omwille van SOC of koude batterij.12Charge schreef:Goedemorgen,
Vanuit België is er ook ander nieuws. http://www.BeCharged.eu heeft nu in diverse landen (Slowakije, Italië, Zwitserland en België) waar je middels hun netwerk kunt laden. Roaming kan ook middels TNM pas, je betaald wel extra kosten aan de TNM. Je kunt ook betalen middels Plugsurfing bij hun laadpalen. In België zijn bij de grotere NMBS stationsgarage altijd 6 of meer laadplekken met 22 kW beschikbaar.
Groet,
Peter
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
De Enovos kaart die je gratis aan kon vragen in Luxemburg voor bijna alle laadpalen daar, komt te vervallen. In plaats daarvan komt er een soort van OV-Chipkaart genaamd 'mKaart Chargy' die je naast het OV ook op laadpalen kan gebruiken. Deze is helaas pre-paid en de kleinste hoeveelheid is 100 kWh voor 30 euro.Dear Mister Hachy,
the mKaart Chargy does indeed replace your mobicard. The mobicard will be deactivated within the coming weeks.
If you want to charge in Luxembourg occasionally, we would recommend you to order a enodrive go S prepaid card.
With this, you buy a kWh credit that can be used on all public charging stations in Luxembourg.
You can order a enodrive go S pack and find additional information on our enodrive services directly on-line via our eshop: http://eshop.enovos.lu
Please do not hesitate if you need further information.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Leuke rit zo!fivari schreef:Ik geef even de ervaring mee met de App eCharge.
De dochter was enkele dagen op road-trip met de Zoe: over Keulen (voor festival Sumer Jam) richting zuiden tot in Karlsruhe en weer terug. Op de terugreis was ze met 11% gearriveerd in Düren. Maar de laadpalen daar reageerden niet op het swipen met TNM of andere laadpassen.
Ze belde dan maar een hulplijntje. Toen ik begreep dat het RWE-palen waren, maakte ik de link met de eCharge App.
Vanop afstand kon ik de paal activeren, een minuut later was ze aan het laden.
Het gebruik is vrij eenvoudig, maar toch.
Het zoeken van de laadpaal gaat prima in de App en behoeft geen verdere uitleg. Elke paal heeft een uniek nummer: voor de paal waarin de dochter de kabel had ingeplugd was dat BE-1911-8. Die kan je rechtstreeks ingeven of je kan via het adres de paal selecteren.
Je kan dan "charge" aanklikken en dan kom je in het betaalvenster. Op voorhand had ik Paypal als betaaloptie opgegeven, maar je krijgt de keuze tussen drie mogelijkheden.
Je moet dan nog twee zaken specifieren: het tarief waarmee je ook meteen de laadsnelheid vastlegt. Ik heb, bij vergissing, de standaardkeuze (16A) niet veranderd, waardoor ze wat meer tijd kreeg om Düren te bezoeken. De 22 kW is mogelijk en is per kWh zelfs goedkoper. En dan moet je nog de laadtijd ingeven. Daarmee ligt het bedrag vast en na de ingegeven tijd stopt het laden ook effectief. Wanneer je de kabel kant voertuig ontkoppelt, wordt die ook langs de laadpaal vrijgegeven.
Je kan je reis voorbereiden door laadpalen op voorhand op te zoeken en bij de favorieten te plaatsen (hartje bovenaan rechts).
Screenshot_20170707-115934.png
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Nee, dat is alleen een Type 2 stekker, en aan de andere kant van de kabel zit nog niks.Jopie66 schreef:Is deze geschikt?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... e=lr&pos=8
Hide post links |
Hide post links |