Zojuist
Fastned Ooiendonk (A2) getest op 43kW (lader 1/2). Resultaat: Het laden ging perfect!

Van 43% naar 90% in +/- 21 minuten.
Het laden ging tot 60% met vol vermogen, waarna de Zoe geleidelijk het vermogen beperkte.
(Batterij temperatuur van 16 naar 22°C.)
Geen enkele onderbreking, en ondertussen ook de auto lekker warm gehouden door op de Auto-key-card op de voorverwarmknop te drukken.
Mijn Zoe is van de eerste levering, mei 2013, maar in juni 2015 is de elektromotor en half oktober 2015 de oplaadeenheid (BCB) vervangen.
Conclusie:
1. De combinatie Laadpaal op 43kW, en een Renault Zoe met een 'nieuw type' oplaadeenheid werkt.
2. Mijn Zoe heeft een 'nieuw type' oplaadeenheid!
Wat ik me nog wel afvraag: Door het vermogen nu tijdelijk te beperken op 22kW kan elke Zoe laden. Een Zoe met 'nieuw type' oplaadeenheid kan in principe laden op 43kW.
Maar, wat nu als er twee Zoe's met een 'oud type' lader tegelijk op 22kW laden?
Of, als er twee Zoe's met een 'nieuw type' lader tegelijk op 43kW laden?
Of als straks een station met 3 of 4 laadpunten wordt uitgevoerd, en aan elk station laadt een Zoe op. Gaat het dan ook nog goed?