Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
evx schreef:Een goede gratis alternatief is Magic Earth Navigation & Maps https://play.google.com/store/apps/deta ... magicearth
Op basis van OpenStreets, geen reclame, verkeersinformatie en geen lolbroeken zoals Waze.
Zal wellicht niet werken via Android Auto, maar dan kan je evengoed Google Maps gebruiken als het toch maar is om van A naar B te geraken. Google geeft wel verkeersinfo door.
evx schreef:Misschien nog eens terug proberen ?
Na diverse succesvolle updates, dacht ik wekenlang met deze update ook de sjaak te zijn en niet te kunnen updaten.
In eerste instantie leek er ook bij mij niets uit/aan te vinken te zijn
1.JPG
Tot ik eerder de week toch eens een poging deed en de lijst met alle geinstalleerde zaken nog eens rustig door scrolde en ineens midden tussen de rest
een kaartupdate zag met een vinkje ervoor die ik kon uitzetten
2.JPG
Mijn ervaring is dat Renault tegenwoordig slechts 1 versie achterloopt tov TOMTOM en bijna op moment dat TT een nieuwe update uitdoet,
Renault een versie hoger stapt.
Zo ziet het er bij mij dus niet uit.. zie onderstaande.. echt alles GRIJS en niet uit of aan te vinken... Zoals je ziet zijn alleen oplaadpunten uit en aan te zetten
CaptureUpdate.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hi cacofant. Ik denk dat je ook nog een Benelux kaart hebt. Als je twee kaarten hebt dan komen de updates aan "beide kanten".
Kijk eens onderaan de Benelux kaart. Hier zijn mijn plaatjes. Let op de grootte van de kaart.
Staan de "vinkjes" bij de Benelux kaart dan kan je deze uitvinken en synchroniseren met je kaart. Daarna kan je de "vinkjes" aan zetten bij de Europa kaart (hier het grootste "kaart van europa" bestand selecteren) en dan weer synchroniseren met je kaart. Dit kost veel tijd maar werkt wel. Ik had er ook last van omdat de laadpalen updates aan de benelux kant zaten en niet op de Europa kant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
@Cacofant,
Heb je wel gezien dat je in jouw scherm nog naar beneden kunt, m.a.w. Niet alles is nu zichtbaar maar staat buiten beeld, even rechts het blokje naar benden schuiven.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera
Ik heb ween screenshot gemaakt van een gedeelte, uiteraard weet ik dat ik naar beneden kan scrollen maar daar staan alleen niet uit te vinken voices, geen maps zoals bij de reactie van Sordone...
Sordone schreef:Hi cacofant. Ik denk dat je ook nog een Benelux kaart hebt. Als je twee kaarten hebt dan komen de updates aan "beide kanten".
Kijk eens onderaan de Benelux kaart. Hier zijn mijn plaatjes. Let op de grootte van de kaart.
Staan de "vinkjes" bij de Benelux kaart dan kan je deze uitvinken en synchroniseren met je kaart. Daarna kan je de "vinkjes" aan zetten bij de Europa kaart (hier het grootste "kaart van europa" bestand selecteren) en dan weer synchroniseren met je kaart. Dit kost veel tijd maar werkt wel. Ik had er ook last van omdat de laadpalen updates aan de benelux kant zaten en niet op de Europa kant.
@Sordone,
Ik heb nu al bij de auto een Europa map SD kaart van 8 Gb. De keuzes zoals bij jou krijg ik helemaal niet. Op de kaarten staat "kaart van Europa" zonder een kaartgrootte (zie mijn screenshot). En dat kan ik dus niet uit zetten...
@ Cacofant. Dan snap ik het ook niet meer met mijn beperkte kennis van de r-link store. Het enige wat me nog te binnen schiet is dat je mogelijk, in je browser, script blokkers hebt aanstaan. Deze controleren en uitzetten. Ik zou screenshots maken van alles wat je ziet en deze (nogmaals ?) naar Renault klanten service sturen want iets schakelt er niet. Als je de Europa kaart updates gekocht hebt (net zoals ik) dan zou je dezelfde items moeten zien.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Vreemd zeg... gisteren m'n Zoe aangemeld bij de UK Rlink store, en daarna weer bij de NL store.. nu probeer ik het vandaag weer en ik krijg de melding "Er zijn Updates..." bij het inloggen. Nu heeft ie een kaart van Europa gedownload (versie heb ik even niet bij de hand, leek me de laatste). Straks even kijken in de auto.. raar toch? Zou Renault NL wat hebben gedaan na 4 weken of komt het door mijn eigen actie van gisteren..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het lijkt erop dat je je kaart nog niet gesynchroniseerd hebt. Mijn kaart is 6.4 GB en die van jouw is 4.4 GB gevuld. Dat lijkt te weinig als de Europa kaart al 4.2 GB is. Je hebt ook nog het R-link programma zelf (1.6 GB) in Mijn Producten. Door daar ook op Synchroniseren te drukken wordt er e.e.a. op de server klaar gezet wat het r-link programma op je computer (Mac of Windows) dan gaat synchroniseren met de kaart in je computer. Pas als dat gedaan is, kan je je kaart in de Zoe stoppen die dan ook zijn kant update met wat ie op de kaart vindt. Dit is wat ik er zover van begrijp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Ik zal wel even kijken, of het werkt.. op synchroniseren drukken levert nu niets meer op.. als ik kijk bij kaarten (zie onder) staat er toch er meer dan 6Gb op..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Raar. Nu lijkt het inderdaad beter te zijn. Werkt het niet dan klantenservice weer benaderen met schermafbeeldingen, browserversie en computer versies.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Zitten in deze tomtom mapupdates ook de actuele laadpalen (22kw en 43kw ac)? Of moet ik die er met de hand in zetten als POI met Rlink explorer zoals ik elders op dit forum een handleiding gezien heb?
Je had het vinkje bij oplaadpunten aanstaan dus zitten die erin. Dit is echter wat tomtom aanlevert dus vaak niet compleet. Via de hack die je aangeeft kan je extra laadpunten erbij zetten.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
oke en als ik dan een bestemming kies, die buiten het batterij rijbereik ligt, pakt de Rlink dan ook de punten die ik er zelf ingezet heb als tussenstations om te laden? Of werkt dat alleen maar met die (niet up-to-date) laadpalen van tomtom..?
Renault heeft me deze week laten weten dat het probleem van de niet binnenkomende kaartupdate in onze Zoe ( Rlink 1 ) een bug blijkt te zijn, waar ze meer klachten over hebben binnengekregen. Ze hebben zich verontschuldigd, en zeggen toe in het vervolg te orgen dat mensen hier niet nogmaals 2 maanden zoet mee zijn.
Ik heb de kosten vergoed gekregen voor de hele map update service, en nog een leuke tegemoetkoming voor de frustratie en geinvesteerde tijd erbij. Ik ben - achteraf - dus wel tevreden met hoe het is afgelopen, maar had het nog liever gewoon in 1 keer werkend gezien.
Na maandenlang wachten op een RL-update en dientengevolge geen TomTom-updates gekregen, vorige week plotseling in "R-Link Store" de melding dat er een kaart-update beschikbaar was. Kaart van Europa V16-12.
Via de bekende procedure gedownload via Toolbox en geïnstalleerd in de auto. Versie is febr 2017.
Echter: In "R-Link Store"de Toolbox blijft maar de melding komen dat er een update beschikbaar is.
Dat is opmerkelijk.
Maar als ik in de R-Link Store ga kijken bij app-beheer, staan er bij R-Link allerlei apps, maar geen navigatiekaarten. Bij de SD-kaart (die ik helemaal niet heb, want USB) staat 2x dezelfde Kaart van Europa V16-12 aangevinkt. Kan ik overigens niet uitzetten.
Voor mij een raadsel. Iemand een idee?
Peter
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique
Ik lees op dit forum zoveel problemen met updaten van de kaarten.
Mijn Rlink heeft nog nooit aangegeven dat er een update is.
Ik denk dat ik binnenkort maar gewoon een nieuwe sd kaart aanschaf met de laatste versie. Volgens mij een stuk makkelijker.
Dingelbert schreef:Na maandenlang wachten op een RL-update en dientengevolge geen TomTom-updates gekregen, vorige week plotseling in "R-Link Store" de melding dat er een kaart-update beschikbaar was. Kaart van Europa V16-12.
Via de bekende procedure gedownload via Toolbox en geïnstalleerd in de auto. Versie is febr 2017.
Echter: In "R-Link Store"de Toolbox blijft maar de melding komen dat er een update beschikbaar is.
Dat is opmerkelijk.
Maar als ik in de R-Link Store ga kijken bij app-beheer, staan er bij R-Link allerlei apps, maar geen navigatiekaarten. Bij de SD-kaart (die ik helemaal niet heb, want USB) staat 2x dezelfde Kaart van Europa V16-12 aangevinkt. Kan ik overigens niet uitzetten.
Voor mij een raadsel. Iemand een idee?
Peter
Hoi Dingelbert,
Klinkt als wel een erg vreemd versienummer en je hebt het over USB. Gaat het hier om R-Link Evolution of R-Link 2?
Dat hele R-Link gebeuren is 3x niets, je krijgt nooit een update melding. Bij beheren van je sd kaart staat nooit een versie nummer. Het hele update gebeuren is ondoorzichtig en complex.
Heb al meerdere malen contact gehad met Renault Nederland iedere keer word er beterschap belooft maar er veranderd nooit iets. Maar met het cashen van € 149,- voor de kaart update service hadden ze een jaar geleden geen problemen.
Voor mij is een ding zeker, mijn volgende auto zal geen Renault zijn.
Bij mij heel netjes een compensatie gekregen voor de update problemen. Twee jaar Z.E. interactive gratis EN een Renault accessoire waardebon twv 100 euro.
Kan ik mooi de armsteun aanschaffen met iets bijbetaling.
Ik ben tevreden. Ik check zelf wel of er updates zijn zo af en toe.
Mijn ervaring het afgelopen jaar is dat Renault dan met een week of wat de volgende update voor Rlink uitbrengt.
Gezien ze een versie achterlopen op TT zal dat 1000 zijn
Helaas zal dit - zoals gebruikelijk - zonder bericht zijn aan de gebruikers van Rlink
Ik zit thuis achter de computer.
Mijn R-Link toolbox beweert: je R-Link geheugenkaart is up-to-date.
Dat beweert die toolbox ALTIJD, waarom weet ik ook niet !
De laatste update is al weer een paar maanden geleden,
dus ik ga de boel maar eens checken.
Deur uit, lift naar beneden, lopen naar auto, SD-kaart uit de auto, weer terug naar de computer.
Ik plaats de SD-kaart in de computer en de toolbox begint spontaan te oploaden.
Na een paar minuten: er is iets fout gegaan, neem contact op met de klantenservice.
Ik plaats de SD-kaart opnieuw in de computer en de toolbox begint weer spontaan te uploaden.
Na een minuut of 10 is het uploaden klaar.
SD-kaart uit de computer, terug naar de auto, SD-paart geplaatst en uploaden van de R-Link gestart.
Dat is nou allemaal gebeurd, maar ik heb geen idee WAT er is veranderd aan mijn R-Link.
Is er iemand bij Renault die me dat kan uitleggen ?????
Je komt op de ontvangst terecht, bij iemand die daar niets van kent. Die geeft dat door, voor zovere hij/zij het begrepen heeft, naar de eigenlijke kenners. Dus kan je wel denken welk antwoord je krijgt. Per mail is de reactie beter, maar kan soms lang op zich laten wachten.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb al wat lopen zoeken op dit forum nadat carminat gebruikers melden dat ze ineens geen gps lock hebben en op een vreemde plek staan. Zo sta ik ook ineens 20 kilomter naar het oosten. Bij gps status geen enkele sateliet lock Dus ik dacht GPS...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik heb via RLink mijn TomTom Live verlengd, maar heb na nu na een week nog steeds geen actuele verkeersinformatie zichtbaar in RLink. Mijn dealer verwijst me naar TomTom, maar daar kom ik ook niet verder, behalve een oneindige chatbox. Ik ben een...
Hallo,
Betreft Renault Megane Coupe Cabrio 2012.
Twee knopjes (Repeat en Light) op het centrale bedieningspaneel van TomTom (met joystick ) reageren niet.
Als ik ze probeer in te drukken gebeurt er niets, ze lijken muurvast te zitten.
Iemand enig...