Probleem met startonderbreking Clio

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Enriqoo
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2011 15:32
Actief als: particulier

Probleem met startonderbreking Clio

Bericht door Enriqoo »

Model/uitvoering : Clio 1.2 16V
Bouwjaar : 2001
Brandstof : Bezine
Ik heb sinds ongeveer twee maanden een probleem met mijn startonderbreking. Heb mijn Clio in februari tweede hands gekocht (van de eerste eigenaar) en heb deze in het begin prima kunnen gebruiken. Het lampje van mijn startonderbreking begon opeens spontaan te flikkeren bij het insteken van de sleutel in het contact. Gevolg hiervan was dat de auto niet reageerde. Na een aantal keren auto vergrendelen of de sleutel uit te nemen en weer in te steken was het probleem in het begin opgelost. Dit probleem deed (en doet) zich niet structureel voor. Ik heb het ook geprobeerd met de reservesleutel, en deze geeft hetzelfde probleem.

Auto 4 weken geleden naar de garage gebracht, deze hebben twee uur gekeken en geven aan dat ze hebben kunnen zien dat het niet in de bedrading zit. Waar het wel in zit hebben ze niet kunnen achterhalen, ze hebben de accu losgekoppeld en na 15 minuten weer de klemmen er op gezet (harde reset?). Hierna heeft de auto het 1,5 week prima gedaan. Nu gaf hij echter weer een knipperend lampje en slaat dan met geen mogelijkheid aan. Sleutel eruit en weer erin, en dan start hij weer)

Soms na 20 keer aan/uit gaat lampje uit, maar springt de auto niet aan. Startmotor lijkt te draaien maar slaat na twee seconden af. Uiteindelijk na een uur wachten en proberen springt de auto spontaan aan, en kan het dan ook 1,5 week prima blijven doen. Dit probleem heeft zich inmiddels een keer of 5 voor gedaan.

Zoals jullie begrijpen heb ik nog geen structurele oplossing. Vandaag garage weer gebeld. Er zijn 3 opties over: eerste is vervangen van de sleutel (€160, lijkt me niet de oplossing aangezien reservesleutel zelfde probleem geeft). Tweede is vervangen van de decoderring (€240), laatste is vervangen van de decoder ( €450). Ze weten zelf ook geen advies te geven aangezien ze geen idee hebben welke van deze drie de oplossing zal zijn.

Ik zou dan ook graag jullie mening willen horen, het niet kunnen vertrouwen op het starten van de auto wordt nu wel heel erg vervelend. [/hr]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

richardv6
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2011 13:56
Actief als: particulier

Re: Probleem met startonderbreking Clio

Bericht door richardv6 »

Hallo, ik heb hetzelfde probleem als jou,

alleen deed mijn reserve sleutel het 3 maanden en sinds vorige week is deze ook gaan kutten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Enriqoo
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2011 15:32
Actief als: particulier

Re: Probleem met startonderbreking Clio

Bericht door Enriqoo »

Hoi Richard,

Ik heb half oktober mijn sleutels weer eens omgewisseld. Sindsdien knippert het lampje wel vaker maar na drie keer de sleutel omdraaien start hij altijd. Ik ben dus niet meer terug geweest naar de garage aangezien Renault naar aanleiding van mijn klacht aangaf "er niets aan te kunnen doen" en als tip gaf "de garage de problemen te laten onderzoeken". Heb jij identieke dezelfde problemen als ik heb? Dus als het lampje op een gegeven moment blijft branden de startmotor niet aanspringt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

richardv6
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 sep 2011 13:56
Actief als: particulier

Re: Probleem met startonderbreking Clio

Bericht door richardv6 »

Hallo,

Als bij het lampje blijft branden start die juist wel!!!|(rood rond lampje)
en als dat lampje snel knippert, start die en slaat na 2 seconden weer af!

Mijn dynamo is hiervoor overleden(toen had ik startprobleem al) deze vervangen, accu geladen auto wou toen niet starten?,dit heb ik opgelost een dikke 20mm2 kabel van de plus accu naar de plus startmotor te trekken!

gr, richard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht