Airco probleem

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
JvdK59
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2023 09:18
Actief als: particulier

Airco probleem

Bericht door JvdK59 »

Hoi allen

Wij kochten in januari dit jaar een Modus 1.6 Initiale uit 2005. Fijne auto alleen bleek tegen de zomer dat de Airco niet werkt. Voogens het autobedrijf waar we de auto kochten was de compressor defect en het vervangen zou 950 euro kosten. Na een vrij heftige discussie met het autobedrijf zijn we overeengekomen dat wij voor de compressor zorgen en zij de inbouw en vullen van het systeem voor hun rekening nemen. Ik heb een nieuwe OE compressor geleverd en nadat deze was ingebouwd bleek dat de aansturing van de magneetkoppeling niet werkt. Kortom, foute diagnose van die garage. Ze hebben daarna de auto naar een Renault expert gestuurd en die heeft vastgesteld dat een of andere module defect zou zijn wat tegen betaling van 750 euro vervangen kon worden.Yeah right. Ik heb dat geweigerd en de auto terug gehaald. Ik heb zelf een goed uitgeruste garage en wat zaken gecheckt zoals alle zekeringen (ook in die kast achter de linker koplamp) maar kan geen problemen vinden. Het systeem is vol, compressor is nieuw maar nu nog zorgen dat die aansturing van de compressor gaat werken.

Hebben jullie misschien een tip voor me waarmee ik verder kom? Alle hints en adviezen zijn welkom, en alvast bedankt!

-Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Airco probleem

Bericht door mechanic »

Zou zomaar kunnen dat er een module defect is, vaak zijn die geprogrammeerd per vin nummer, dure grap inderdaad.

Hopelijk kun je een schema bemachtigen, en wat meerwerk doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht