Kangoo 1.2 lpg/benzine vermogensverlies/stotteren

Alles wat met de motor van de Kangoo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
onrust66
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:15
Actief als: particulier

Kangoo 1.2 lpg/benzine vermogensverlies/stotteren

Bericht door onrust66 »

Model/uitvoering : _ Kangoo 1.2
Bouwjaar : _ 2005
Brandstof : _ benzine/lpg
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en kom meteen binnen met een probleem. Eerlijk gezegd is m'n Kangoo ook niet zozeer m'n hobby; die plek is weggelegd voor m'n motorfiets. Maar na 140.000 km trouwe dienst (gekocht in 2008 met 53.000 km) ben ik wel aan hem/haar gehecht en wil ik me niet zomaar neerleggen bij het oordeel van de garage: niet meer de prijs van reparatie waard.

Ik woon in Frankrijk waar ik de Kangoo ook (letterlijk) 2ehands heb aangeschaft. Km.stand nu 190.000.
De auto loopt nu vooral als ie koud is alsof niet alle cilinders mee doen. Ik ben ontevreden over de lokale garage die eerst 37 EU rekende voor het uitlezen van de boordcomputer en als resultaat meldde dat er niets aan de hand was (het 'u stoot slechte gassen uit' lampje :D had eerst geknipperd en was nu blijven branden); en na mijn terugkeer met dezelfde klachten een week later zonder te kijken zegt dat er een injector kapot is, dat de auto de vervanging ervan niet waard is, en dat hij de auto wel voor 500 EU wil overnemen.... Als er een injector kapot is (zijn dat er 4? ie 1 per cilinder?) zou de motor dan niet ook warm dezelfde kuren vertonen?

De klachten doen zich voor op benzine, niet geprobeerd op lpg (tank leeg en dichtstbijzijnde pomp hier 50 km vandaan, de Fransen houden niet zo van lpg :( ). Het betreft dus schokkend rijden, vermogensverlies, slecht starten als koud, maar motor blijft wel draaien met overdreven veel gas geven. Als de motor warmer is doen de klachten zich niet meer voor en ook niet elke ochtend. Wanneer de klachten zich voordoen knippert ook het uitlaatgaslampje in het dashboard.

Ik heb al flink in het forum rondgesnuffeld op zoek naar een identiek probleem, maar kom het in ieder geval niet tgen icm een Kangoo. Door wat ik heb gelezen zal ik iig het volgende proberen (zinvol?):

1) injectiecleaner toevoegen aan de benzine
2) bougies vervangen
3) gaskleppenhuis laten reinigen
4) kleppen laten stellen

Hebben jullie andere suggesties? De distributieriem is al 's vervangen, er is een krukas gebroken geweest, wat werd geweten aan rijden op lpg, hetgeen de boel 'uitdroogt', en al met al hebben we over de 5 jaar en 140.000 km al voor 9000 EU aan de wagen laten repareren (meer dan de aanschafprijs...)

Bedankt voor jullie hulp!

Marjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.2 lpg/benzine vermogensverlies/stotteren

Bericht door Harm »

Hallo Marjan,

De Kangoo ken ik niet, maar bij andere Renault modellen zou dit het meeste klinken als een probleem met de bobines. Als er 1 van de 4 bobines kapot is (of kapot aan het gaan is) loopt de motor soms maar op 3 cilinders en krijg je de euvels die jij beschrijft.

Groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht