Overgang elektrisch - benzine

Plaats reactie

Topic author
RenMegane
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21
Actief als: particulier

Overgang elektrisch - benzine

Bericht door RenMegane »

Wie merkt dit nog meer?

Wanneer ik vanaf elektrisch rijden overschakel naar benzine en ik blijf dezelfde snelheid rijden blijft de benzinemotor heel hoog in de toeren hangen. Dit veroorzaakt veel motorgeluid en is ook zichtbaar in het verbruik. Vooral wanneer ik een bebouwde kom inrijd en een constante snelheid aanhoud van ca. 50km/u lijkt het of de automaat niet weet wat te doen. Pas wanneer ik gas loslaat of juist versnel schakelt de automaat terug / door.

Dit is echt een zeer irritante eigenschap van de automaat in de Austral dus ik hoop dat ik de enige ben die hier last van heeft. Ik ben hiermee nog niet bij de dealer langs gegaan.
Renault Austral Techno E-Tech Full Hybride 200. Two-tone, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit, pack safety

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robesc
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2023 14:59
Actief als: particulier

Overgang elektrisch - benzine

Bericht door Robesc »

Ik vond dit ook opvallend en storend bij lagere snelheid. Het wordt veroorzaakt door de relatief kleine 3 cilinder-motor die zowel de auto moet laten rijden als de accu moet opladen. Uiteindelijk went dit hogere toerental wel. En is kennelijk nodig om het verbruik te beperken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door Marcello »

Ook ik heb hier last van, het is net of dat hij twijfelt tussen EV en Benzine. Ik geef dan meestal even gas waardoor hij doorschakelt.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
RenMegane
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door RenMegane »

Naar mijn idee zou dit toch softwarematig te verhelpen moeten zijn. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom een auto na veelvuldig testen op deze manier geproduceerd wordt.
Renault Austral Techno E-Tech Full Hybride 200. Two-tone, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit, pack safety

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door A110 »

Zulke problemen heb ik ook gehad toen ik 3 jaar mijn Clio hybride aanschafte. Ik moet zeggen na diversen software updates zijn deze problemen verholpen en rijd mijn Clio heerlijk rustig.

Zulke "problemen" zoals jullie het noemen is normaal. Er blijven ook diversen software updates komen en wellicht komen deze er ook voor jullie auto's zodat het opgelost word.

@RenMegane: auto modellen worden tegenwoordig niet meer veelvuldig getest. De beste testmethode is de klant zelf. Gewoon blijven klagen bij de dealer zodat deze er een melding van kan maken richting Frankrijk zodat het snel opgepakt kan worden. Zo werkt het tegenwoordig (bij alle merken).
En vergeet niet dat het een complexe techniek is. Zoiets heeft gewoon tijd nodig eer dat ze alle kinderziektes eruit hebben.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door scarface450 »

Ik begrijp niet waarom ze nu allemaal met 3-cilinders afkomen, zelfs in de nieuwe espace...
Waarom dan niet de 4-cilindet uit de clio (1600cc zonder turbo) er in lepelen? Heb op het www gelezen dat die motor eigenlijk een makkelijk leven heeft en dat je dat met al die 3-pitters niet hebt... Extra turbo, hogere toeren en dan denk ik vooral aan de levensduur.
Maar die 3-pitters zijn nu eenmaal zuiniger en daar draait het vooral om zeker en niet om de levensduur..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

michielsanders
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mei 2023 15:30
Actief als: particulier
Locatie: Son en breugel

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door michielsanders »

@scarface450

Er word wel een 4 cilinder 1.3 160pk mild hybride geproduceerd, alleen is hiervan de co2 uitstoot van 145 g/km.
Waarschijnlijk is voor de nederlandse markt deze dus financieel niet gunstig omdat hij door de hogere bpm, en hogere prijs van de motor waarschijnlijk bijna hetzelfde kost als de hybride variant.
Renault Austral Techno Mild Hybrid 130. 14-07-2023. Kleur Bleu Iron dak Noir Étoilé. Pack safety. Pack comfort. Pack around view camera. Elektrisch bedienbare achterklep. Draadloze oplader voor smartphone. Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit. Dakrails. Afneembare trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Austral200user
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 sep 2023 12:44
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door Austral200user »

Dit merk ik ook. Bijzonder irritant. Ondertussen is de auto terug geweest voor een update van het motormanagement, maar dat heeft niets geholpen.
Af en toe draait de motor ook op een veel lager toerental om op te laden. Dat is niet storend, dus waarom Renault ervoor kiest om zo'n hoog toerental te gebruiken is mij een raadsel. Hopelijk halen ze dat bij een update eruit.
Al met al is het hele schakelen van de auto onvoorspelbaar en 'bokkerig'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
RenMegane
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door RenMegane »

Dat is jammer om te lezen. Ik ga over 2 weken de update halen en had gehoopt op verbetering. Op een Spaans forum worden verschillende verbeteringen gemeld maar ook mensen die geen verandering ervaren.
Renault Austral Techno E-Tech Full Hybride 200. Two-tone, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit, pack safety

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door rteske »

17-11-2023 mijn Techno full hybride opgehaald en nog steeds het zelfde probleem helaas. Wat echt wel heel jammer is voor deze classe auto.
Hoop dat ze het onder de knie krijgen om de samenwerking optimaal te krijgen. Verder in love met de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door Marcello »

Tja zo ongeveer het enige irritante aan de wagen, ik hoop en ga er van uit dat Renault door middel van updates het probleem onder controle krijgt. Ik heb mijn wagen sinds 31-3 maar ook nog steeds dik tevreden.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door Frobeltech »

Ik rijd mijn auto nu net een week, veel mee gereden en hij is idd brilliant en stil. Enige is het brommetje als de motor gaat laden, is niet zozeer het geluid als wel trillingen en brommen. Ik denk dat het nieuwigheid is (hoop ik) maar laten we maar even wachten tot ie wat meer gelopen heeft (Zit pas op 1400 km :) )
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door lsluysve »

Heb precies hetzelfde ‘probleem’ sinds ik mijn Austral rijdt ( 4 nov) . T went wel, tussengas helpt en ik verwacht tzt update die het oplost. Heel kleine afbreuk, op
Verder heel fijne auto!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door rteske »

Toch wel raar dat ze nu weer een nieuwe renault model op de markt brengen met de zelfde moter die wij hebben waar dit rare mankement in zit.
Stoor me er toch wel aan. De dealer heeft iets aangepast wat wel beter werkt maar als nog bij het overschakelen naar ev en benzine dat die even inhoud of zelf gas geeft. Ander ding is wanneer je op de snelweg bent en je rijd 100kmp geef dan eens vol gas. Bij mij houd die erg in en zakt naar 90kmp en dan pakt die hem op en gaat dan als een male te keer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Overgang elektrisch - benzine

Bericht door scarface450 »

Ik merk bij mijn Clio amper of niet dat ie overschakelt op EV. En het opladen kan idd soms wat zachter maar ik stoor me er zeker niet aan. Heb nog niks ondervonden van snelheid minderen bij (vol) gas geven, eerder een wachtmoment vooralleer ie echt doortrekt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht