Fluence; geen accu meer leverbaar?

klwinkel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Berichtdoor klwinkel » 30 apr 2019 15:29

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

In Duitsland lijken Fluence eigenaren nu op het aanbod van opkoop (8000-9000, ook als batterij nog wel boven 75% is) in te gaan.
Daarmee komen er misschien toch weer een aantal bruikbare batterijen beschikbaar. Of die binnen DL worden ingezet, of ook in NL weet ik niet.

Zero
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Zero » 30 apr 2019 18:02

klwinkel schreef:In Duitsland lijken Fluence eigenaren nu op het aanbod van opkoop (8000-9000, ook als batterij nog wel boven 75% is) in te gaan.
Daarmee komen er misschien toch weer een aantal bruikbare batterijen beschikbaar. Of die binnen DL worden ingezet, of ook in NL weet ik niet.

Ik kan me niet voorstellen dat RCI dan de batterijen uit de opgekochte auto's in Nederland gaat aanbieden.
Dat is toch van de regen in de drup!
Heb nog wel geïnformeerd naar de mogelijkheid van revisie.
De kosten daarvan worden geschat op 10.000 euro maar dan heb je wel 100% capaciteit terug.

klwinkel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor klwinkel » 30 apr 2019 21:19

Als de batterij maar een "gezondheid" heeft van meer dan 75%, dan voldoen ze aan hun contract, er staat nergens dat je een nieuwe krijgt.
Er zijn in Duitsland enkelen die een nieuwe batterij uit een SM3 hebben gekregen, maar dat doet Renault niet meer blijkbaar. Als je zo een krijgt van een Duitse inruiler, dan heb je geluk.

10k voor nieuwe cellen gaat niemand doen natuurlijk, 2 a 3k zou ik daar wel voor over hebben.

Jeanette
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Jeanette » 14 jun 2019 17:04

Hoi Arjan. Ik heb hetzelfde probleem en dezelfde argumenten als jij. Heb inmiddels juridische ondersteuning. je kan me mailen op [edit: geen emailadressen of telefoonnummers op het forum, gebruik de mail functie] dan kunnen we afstemmen en uitwisselen

klwinkel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor klwinkel » 20 sep 2019 13:40

Zojuist een telefoontje gehad van Renault Nederland, ik krijg een nieuwe batterij voor onze Fluence. word in december/januari geleverd.
heb expliciet gevraagd of het echt een nieuwe is, en dat werd meerdere keren bevestigd.
zoals ik het begreep ben ik niet de enige en ging ze meer mensen bellen met het goede nieuws.
Hopelijk gaan ze het ook daadwerkelijk waarmaken, maar daar lijkt het wel op.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Fluence Z.E.”