Fluence; geen accu meer leverbaar?

Plaats reactie

Topic author
Arjan.B30031971
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Actief als: particulier

Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Arjan.B30031971 »

Hallo, onze auto heeft een accu probleem.

De capaciteit is gedaald naar 55%.

Wij hebben afgelopen vrijdag te horen gekregen dat er hoogst waarschijnlijk geen nieuwe accu meer leverbaar is en er een probleem is ontstaan. Het voorstel van Renault is om de auto terug te kopen of te blijven rijden zonder accuhuur.

Persoonlijk vinden wij dat dit niet passend is omdat er een overeenkomst is voor de accu en dat Renault dit op moet lossen.

Wij zijn er achtergekomen dat er op dit moment meer Fluence's zijn met hetzelfde probleem. Het aantal is meer dan 5 en minder dan 10.

Wij willen graag in contact komen met deze eigenaren, wellicht kunnen wij met elkaar iets meer bereiken.

Met vriendelijke groet,
Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Nivve »

Hoi Arjan,

Ik werd op het Tweakers forum op je post hier gewezen, gezien ik al een tijdje dit forum niet meer volg. Wij hebben zelf ook een Fluence en deze wacht al sinds oktober op een vervangende accu (72% gemeten, zal ondertussen minder zijn). Afgelopen weken ben ik uitgebreid met Renault in de weer geweest. Echter voor ons was de enige conclusie om de Fluence maar in te leveren, gezien we toch al overwogen terug te gaan naar 1 auto (we hebben ook een Zoe).

We hebben wel nog contact opgenomen met de Rechtsbijstand (ARAG), maar deze zag geen heil in hier een zaak van maken. Zodra Renault kan aantonen dat er idd een accuschaarste is, dan is dat een geldige reden om onder het contract uit te komen. Dan heb je nog wel recht op compensatie, maar dat was (in ons geval, tweedehands fluence) als zeer redelijk beoordeeld door de rechtsbijstand. Vandaar dat wij die weg maar niet in zijn gegaan.
[edit: Ik acht zelf de kans ook wel aanwezig dat ze de schaarste kunnen aantonen, of het nu terecht is of niet. Ik kijk met schuin oog naar de Sion om de Zoe mee te vervangen, maar ook deze accu is twee maal zo duur als verwacht geworden (9.500 euro ipv 4.000) door de schaarste op de accumarkt.]
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GAM1973NL
repeating visitor
repeating visitor

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door GAM1973NL »

Wij zijn zoals het nu lijkt een van de vijf tot tien gevallen. Onze Fluence staat vanaf oktober/november bij de dealer. In de tussentijd rijden wij ko…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 49 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken