Fluence; geen accu meer leverbaar?


Topic author
Arjan.B30031971
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2019 15:27
Actief als: particulier

Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Arjan.B30031971 »

Hallo, onze auto heeft een accu probleem.

De capaciteit is gedaald naar 55%.

Wij hebben afgelopen vrijdag te horen gekregen dat er hoogst waarschijnlijk geen nieuwe accu meer leverbaar is en er een probleem is ontstaan. Het voorstel van Renault is om de auto terug te kopen of te blijven rijden zonder accuhuur.

Persoonlijk vinden wij dat dit niet passend is omdat er een overeenkomst is voor de accu en dat Renault dit op moet lossen.

Wij zijn er achtergekomen dat er op dit moment meer Fluence's zijn met hetzelfde probleem. Het aantal is meer dan 5 en minder dan 10.

Wij willen graag in contact komen met deze eigenaren, wellicht kunnen wij met elkaar iets meer bereiken.

Met vriendelijke groet,
Arjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Nivve »

Hoi Arjan,

Ik werd op het Tweakers forum op je post hier gewezen, gezien ik al een tijdje dit forum niet meer volg. Wij hebben zelf ook een Fluence en deze wacht al sinds oktober op een vervangende accu (72% gemeten, zal ondertussen minder zijn). Afgelopen weken ben ik uitgebreid met Renault in de weer geweest. Echter voor ons was de enige conclusie om de Fluence maar in te leveren, gezien we toch al overwogen terug te gaan naar 1 auto (we hebben ook een Zoe).

We hebben wel nog contact opgenomen met de Rechtsbijstand (ARAG), maar deze zag geen heil in hier een zaak van maken. Zodra Renault kan aantonen dat er idd een accuschaarste is, dan is dat een geldige reden om onder het contract uit te komen. Dan heb je nog wel recht op compensatie, maar dat was (in ons geval, tweedehands fluence) als zeer redelijk beoordeeld door de rechtsbijstand. Vandaar dat wij die weg maar niet in zijn gegaan.
[edit: Ik acht zelf de kans ook wel aanwezig dat ze de schaarste kunnen aantonen, of het nu terecht is of niet. Ik kijk met schuin oog naar de Sion om de Zoe mee te vervangen, maar ook deze accu is twee maal zo duur als verwacht geworden (9.500 euro ipv 4.000) door de schaarste op de accumarkt.]
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GAM1973NL
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2018 14:22
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door GAM1973NL »

Wij zijn zoals het nu lijkt een van de vijf tot tien gevallen. Onze Fluence staat vanaf oktober/november bij de dealer. In de tussentijd rijden wij kosteloos een Zoë. Goed dat de ervaringen hier uitgewisseld worden.

Wij hebben nog geen bericht van Renault dat de accu's niet leverbaar zijn. Dat is een kwestie van tijd denk ik. Heel vervelend dat de accu's niet beschikbaar zijn. Wij hebben expliciet voor een Fluence gekozen omdat ons gezin van vijf niet comfortabel past in een Zoë.

Ik heb een paar vragen:

Zijn jullie door Renault benaderd?
Willen jullie de terugkoopwaarden uitwisselen zodat we samen sterk staan? (bij voorkeur door privéberichten)
Weten jullie wat er met de Fluence gebeurt als deze ingekocht zijn door Renault?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

Op het Duitse GoingElectric forum biedt iemand drie redelijk batterijen aan voor de Fluence, gebruiker Jinko, ik geloof zelfs een Nederlander. Hij heeft meerdere Fluence, met defecte motor, maar wil blijkbaar de batterijen wel verkopen. Misschien kan Renault die kopen, of je koopt er zelf 1 en dan hoef je geen huur meer te belasten.

Hier de link:

https://www.goingelectric.de/forum/view ... 73#p956873

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Arjan.B30031971
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2019 15:27
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Arjan.B30031971 »

Hallo, wij zijn niet van plan om de auto te verkopen, maar wachten op een nieuwe batterij. Het verkoopvoorstel was bij ons niet interessant, maar wij zijn wel benieuwd hoe dit bij u is gegaan. Wilt u dit met ons delen?
De huurbetaling is stopgezet en wij hebben inmiddels een jaarhuur terug ontvangen ca. 1200 euro. Dit doordat wij al langer onder de capaciteit hebben gereden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GAM1973NL
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2018 14:22
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door GAM1973NL »

Dus ik begrijp dat er nog wel een kans is op een nieuwe accu?

Zoals ik schreef wachten wij op de accu. In de tussentijd betalen we geen accuhuur en rijden we kosteloos een Zoë. Prima opgelost door Renault. Maar we hopen wel dat er een nieuwe accu komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Arjan.B30031971
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2019 15:27
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Arjan.B30031971 »

Het antwoord is onduidelijk. Het is wel mogelijk, maar zij kunnen niet aangeven wanneer en of deze komt. Ja en dat is ook voor mij een onduidelijk antwoord. Wij kunnen gelukkig ook gebruik maken van een gratis leenauto, dat is goed geregeld.
Deze week is mijn Fluence voor de keuring bij de garage geweest, de monteur vertelde mij dat Renault waarschijnlijk aan het zoeken is naar een leverancier voor de accu en dat als dit niet lukt Renault wel een groet probleem heeft ivm wet en regelgeving.

Ik weet niet hoe ik een privé bericht kan sturen, maar hierbij mijn persoonlijke mail <knip>

Ik heb ook wat mail berichten van Renault die ik evt kan delen.
SVP geen telefoonnummers of email adressen op het forum zelf uitwisselen. Gebruik daarvoor het direct berichten systeemModerator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Nivve »

Het is in ieder geval duidelijk dat Renault het zelf ook niet weet. Ze hebben wel de intentie om nieuwe accu's te leveren, daar twijfel ik niet aan, maar het zal in ieder geval erg lang duren (als het ze al lukt). Mij werd verteld dat ze eerder ook al problemen hadden met accus leveren en dat het toen 9 maanden duurde. Maar goed, de oorzaak daarvan kan natuurlijk heel anders zijn dan nu.
Accu inleveren kan op zich wel, al zal Renault Nederland zeggen van niet (zeiden ze tegen mij). Maar kan je via RCI regelen, die zijn ten slotte de eigenaar van de accu's. Wij hebben ook overwogen voor third-party batterijen of iets dergelijks, maar toeval wil dat we sinds kort met een auto minder kunnen, dus terugkoop kwam nu heel goed uit.

@GAM1973NL: Je kan me benaderen in een privébericht als je meer details wilt over wat ons is geboden.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door TonVH »

Blijkbaar is het dan in NL beter geregeld dan in Duitsland. Daar krijgen (volgens GoingElectric.de) simpel te horen dat Renault eenzijdig de huur beëindigd en dat eigenaren desgewenst de accu mogen kopen (of inleveren). Ook zijn er daar volop Zoe's die nu al maanden wachten op een nieuwe accu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

Accu verkopen aan je doen ze in NL niet, heb ik half jaartje geleden nog naar geïnformeerd bij RCI.
Ik denk dat Renault je hier nog een tijdje aan het lijntje houdt, maar zolang je gratis vervangend vervoer heb, is dat ook prima toch?
Heb weinig vertrouwen in nieuwe accu's, misschien van schade auto's.
Goingelectric staat redelijk wat info op over Fluence.
Onze batterij is gelukkig nog redelijk, op dit moment nog bijna 100km als ik netjes rij.

Paar maanden geleden stonden er nog 100 Fluence op kenteken in NL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



joneuzel
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2019 23:31
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door joneuzel »

Ik ben sinds vrijdag eigenaar van een Fluance kenteken januari 2012....inclusief de accu!!! Origineel Nederlandse auto. Gekocht via een groot autobedrijf, de oude eigenaar heem de Fluence ingeruild op een nieuwe Leaf.
Ik wil nog contact opnemen met de oude eigenaar hoe en wanneer hij de accu heeft gekocht. Bij volle accu theoretisch 105 km dus....ik hoop er nog een paar jaar van te genieten!!
Ik heb de indruk dat Renault zo snel mogelijk van de Fluenze ZE accu ellende af wil, sterfhuisconstructie....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

joneuzel schreef:Ik ben sinds vrijdag eigenaar van een Fluance kenteken januari 2012....inclusief de accu!!!
Gefeliciteerd, veel plezier ermee! fors afgedongen neem ik aan?

Heb je dat ook zwart op wit van Renault/RCI ? Een niet-renault garage kan dat wel zeggen, maar dat ze niet binnenkort bij je aankloppen voor het huurcontract, ze kunnen theoretisch de batterij of het opladen op afstand uitschakelen. ik geloof dat er boven het dashboardkastje een SIM kaart zit voor de communicatie met de Back-end van Renault.

Zou wel kunnen dat ze bestaande huurcontracten niet willen afkopen, maar geen nieuwe meer aangaan. Ik lees bv ook dat ze in Oostenrijk aan het einde van je contract niet meer verlengen, dan kan je de batterij kopen voor een paar honderd euro.

Toen wij hem net hadden (4-2016) heb ik hem een keer helemaal leeg gereden, toen kon ik er 130km mee. was wel een hele zuinige rit, heel netjes rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Nivve »

Ik heb nog geïnformeerd bij RCI, en afkopen was wel mogelijk, maar dan voor het oorspronkelijke bedrag van de accu :fp:
Inleveren was ook gewoon een optie. Echter Renault Nederland was van mening dat het toch echt niet kon. Misschien dat de opties afhankelijk zijn van welk persoon je aan de lijn krijgt.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

Deze hoopvolle tweet vanmorgen op Twitter..

https://twitter.com/RenaultZE/status/11 ... 30657?s=19

Met aan de linker kant de oosterse variant van de Fluence, de SM3.

Misschien komt ie weer terug in het programma van Renault?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RixEV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2019 18:46
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door RixEV »

@Arjan,
ik ben wel heel benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen.
Dit is wel weer een hele nieuwe vorm van range anxiety. Mijn Fluence heeft nog wel wat capaciteit boven de 75%.
Alhoewel die capaciteit ook dubieus is want de range is al wel minder dan 60% van wat het ooit geweest is.
Dus zullen de oorspronkelijke accu's wel ver boven de 100% aan capaciteit gehad hebben.
Dat had ik bij aangaan van het leascontract allemaal niet verwacht.
Eind vorig jaar/begin dit jaar nog een aantal keren contact gehad met RCI en toen was er blijkbaar nog geen wolkje aan de hemel.
Want ik was toen al heel benieuwd hoe ze nog aan eenzelfde accu konden komen met zelfde gewicht/capaciteit e.d. Want de ontwikkelingen in acculand zijn wel heel snel gegaan sinds 2012...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zero
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2019 09:11
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Zero »

Ik rij sinds 2 maanden een Fluence en het viel me direct op dat de radius veel minder is dan in de specs.
Natuurlijk had ik geen 100% score verwacht, maar gemiddeld 65 km voor een volle lading is me toch wel te weinig.
Na een verblijf van 4 dagen bij de Renault dealer voor test en overleg met RCI werd de auto de week daarop weer voor 2 dagen opgeroepen voor aanvullende testen.
Nu na 3 weken wachten krijg ik bericht dat de batterij niet meer voldoet, hetgeen ik in mijn onwetendheid direct al na het eerste gebruik had vastgesteld.
Dat RCI eerst wil testen alvorens conclusies te trekken is te prijzen, maar gezien de ouderdom van de batterij en reeds gedane meldingen van andere eigenaren is de achteruitgang van de capaciteit voorspelbaar te verwachten.
Het zou in mijn geval beter zijn geweest de batterij bij de dealer voor de verkoop te testen zodat mij deze ellende bespaard blijft.
Of de batterij nog te leveren is moet ik voor het antwoord nog even wachten tot na juli van dit jaar.
Ik heb inmiddels wel dit adres gevonden voor een nieuwe batterij http://store.evtv.me/proddetail.php?prod=Betterplace.
Misschien kan RCI de hele partij opkopen zodat wij weer kunnen genieten van onze Fluence Z.E. :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

Die betterplace accu's zijn er al lang niet meer, dat is al een hele oude adv.

In Duitsland krijgen Fluence eigenaren nu een aankoop aanbod van RCI bank. Ze krijgen een bod van 8 a 9 duizend euro, mits ze een Renault of Dacia terug kopen.
Vervangende accu's blijken niet leverbaar, ik denk in NL dus ook niet.

Zie hier:

https://www.goingelectric.de/forum/viewforum.php?f=21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zero
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2019 09:11
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Zero »

klwinkel
Hoezo zijn deze niet meer verkrijgbaar, heb je dat geïnformeerd bij EVTV?
Je kunt gewoon een bestelling plaatsen anders zou dat toch niet mogelijk zijn!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

Volgens mij is die adv. Al erg oud, volgens mij twee jaar geleden ook al gezien.
Renault koopt in Duitsland de Fluence terug, anders zouden die toch wel die packs kopen...

Titel van de advertentie is ook nog eens fout, Influenza?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

In Duitsland lijken Fluence eigenaren nu op het aanbod van opkoop (8000-9000, ook als batterij nog wel boven 75% is) in te gaan.
Daarmee komen er misschien toch weer een aantal bruikbare batterijen beschikbaar. Of die binnen DL worden ingezet, of ook in NL weet ik niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zero
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2019 09:11
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Zero »

klwinkel schreef:In Duitsland lijken Fluence eigenaren nu op het aanbod van opkoop (8000-9000, ook als batterij nog wel boven 75% is) in te gaan.
Daarmee komen er misschien toch weer een aantal bruikbare batterijen beschikbaar. Of die binnen DL worden ingezet, of ook in NL weet ik niet.
Ik kan me niet voorstellen dat RCI dan de batterijen uit de opgekochte auto's in Nederland gaat aanbieden.
Dat is toch van de regen in de drup!
Heb nog wel geïnformeerd naar de mogelijkheid van revisie.
De kosten daarvan worden geschat op 10.000 euro maar dan heb je wel 100% capaciteit terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

Als de batterij maar een "gezondheid" heeft van meer dan 75%, dan voldoen ze aan hun contract, er staat nergens dat je een nieuwe krijgt.
Er zijn in Duitsland enkelen die een nieuwe batterij uit een SM3 hebben gekregen, maar dat doet Renault niet meer blijkbaar. Als je zo een krijgt van een Duitse inruiler, dan heb je geluk.

10k voor nieuwe cellen gaat niemand doen natuurlijk, 2 a 3k zou ik daar wel voor over hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jeanette
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2019 17:01
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door Jeanette »

Hoi Arjan. Ik heb hetzelfde probleem en dezelfde argumenten als jij. Heb inmiddels juridische ondersteuning. je kan me mailen op [edit: geen emailadressen of telefoonnummers op het forum, gebruik de mail functie] dan kunnen we afstemmen en uitwisselen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

Zojuist een telefoontje gehad van Renault Nederland, ik krijg een nieuwe batterij voor onze Fluence. word in december/januari geleverd.
heb expliciet gevraagd of het echt een nieuwe is, en dat werd meerdere keren bevestigd.
zoals ik het begreep ben ik niet de enige en ging ze meer mensen bellen met het goede nieuws.
Hopelijk gaan ze het ook daadwerkelijk waarmaken, maar daar lijkt het wel op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MissGreen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2018 10:48
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door MissGreen »

Hier nog een Fluence rijder, in afwachting van een nieuwe accu.
In Februari accu aangevraagd, wonderwel herstelde de actieradius iets van 48 tot 80-95. Waarbij de hogere aantallen de 1e 15 km sneller verbruikt werden. Door privé omstandigheden was een andere accu minder belangrijk. Inmiddels gaat het de laatste 3 maanden wat minder, schommelt in aantal km en verbruik, gaf weer storing aan na een laadpaal defect en door de kou afnemende capaciteit. Nu zou de auto door een andere dealer nieuwe banden krijgen en controle voor de komende keuring. Dacht anwb en afstak te maken om de accu te laten vervangen die tot mn verbazing dus nog niet geleverd is.
Gelijk Renault Nederland gebeld en krijg de standaard mail met 10 dagen wachttijd tot ik een mail terug krijg. Ik zou gráág aansluiten bij de andere Fluence rijders.
Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

MissGreen schreef: Gelijk Renault Nederland gebeld en krijg de standaard mail met 10 dagen wachttijd.
10 dagen wachttijd? wachttijd waarop? op een nieuwe accu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MissGreen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2018 10:48
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door MissGreen »

klwinkel schreef:
MissGreen schreef: Gelijk Renault Nederland gebeld en krijg de standaard mail met 10 dagen wachttijd.
10 dagen wachttijd? wachttijd waarop? op een nieuwe accu?
Ben nog niet bekend met reageren hier. Duurde dus even. Ik vergat aan te geven 10 dagen wachttijd op een reactie op mijn vraag of er een nieuwe accu leverbaar is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

MissGreen schreef: Ben nog niet bekend met reageren hier. Duurde dus even. Ik vergat aan te geven 10 dagen wachttijd op een reactie op mijn vraag of er een nieuwe accu leverbaar is.
Oke, ik dacht al, 10 dagen wachten op een accu...

Ik heb in augustus dus te horen gekregen van Anna Seibring (renault klantenservice) dat ik in december een nieuwe accu krijg, kreeg toen de indruk dat er meerdere accu beschikbaar zijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MissGreen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2018 10:48
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door MissGreen »

Dat zou voor jou heel fijn zijn, voor mij hoop ik dat antwoord dan ook te krijgen. Dan zal ik de banden er op laten zetten maar opschuiven. Zo niet fijn niet wetende hoe dit afloopt.


Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MissGreen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2018 10:48
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door MissGreen »

klwinkel schreef:
MissGreen schreef: Ben nog niet bekend met reageren hier. Duurde dus even. Ik vergat aan te geven 10 dagen wachttijd op een reactie op mijn vraag of er een nieuwe accu leverbaar is.
Oke, ik dacht al, 10 dagen wachten op een accu...

Ik heb in augustus dus te horen gekregen van Anna Seibring (renault klantenservice) dat ik in december een nieuwe accu krijg, kreeg toen de indruk dat er meerdere accu beschikbaar zijn...
Ik zag trouwens dat mijn vraag ook doorgestuurd wordt naar mevr. Anne Sijbring. Dan zou ik van haar een mail ontvangen ms.


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

MissGreen schreef:Dat zou voor jou heel fijn zijn, voor mij hoop ik dat antwoord dan ook te krijgen. Dan zal ik de banden er op laten zetten maar opschuiven. Zo niet fijn niet wetende hoe dit afloopt.


Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Klopt, onderhoud zou ik even mee wachten tot er een nieuwe accu inzit, anders doe je het misschien voor niks.
ik ben ook aan nieuwe voorbanden toe en remschijven achter denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MissGreen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2018 10:48
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door MissGreen »

klwinkel schreef:
MissGreen schreef:Dat zou voor jou heel fijn zijn, voor mij hoop ik dat antwoord dan ook te krijgen. Dan zal ik de banden er op laten zetten maar opschuiven. Zo niet fijn niet wetende hoe dit afloopt.


Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Klopt, onderhoud zou ik even mee wachten tot er een nieuwe accu inzit, anders doe je het misschien voor niks.
ik ben ook aan nieuwe voorbanden toe en remschijven achter denk ik.
Remblokken achter 2 weken geleden. Banden zijn al besteld denk ik. Heb ik niet bij de dealer laten doen. De auto is voor mij echt ideaal dus best wel spannend. Nu laad ik eerder dat klimaatbeheersing geen effect heeft op de kilometers, alleen de verwarming? Die staat sws niet aan maar ontwasemen wel nodig met dit weer. Ben benieuwd wat voor afstelling jullie gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

MissGreen schreef: Nu laad ik eerder dat klimaatbeheersing geen effect heeft op de kilometers, alleen de verwarming? Die staat sws niet aan maar ontwasemen wel nodig met dit weer. Ben benieuwd wat voor afstelling jullie gebruiken?

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Wij hebben de Fluence zo veel mogelijk op eco+auto staan en 20 graden, dat is volgens mij de minste belasting, maar met dit koude en natte weer hou je dan de ramen niet schoon idd, zeker niet als je met meerdere mensen erin zit, dan druk ik af en toe op de max knop, of toch maar gewoon op auto, wel zo veilig ook.
Als je stil staat en dan in dashboard naar huidig verbruik kijkt, dan zie je hoeveel de airco gebruikt, ik zie soms wel eens waarden van 2-3kW, belachelijk veel eigenlijk en als dat de hele tijd is, dan scheelt dat zomaar 10-12 kilometer bereik. met weer van vandaag houdt het met 80km wel op denk ik. Buiten temperatuur heeft grote invloed op bereik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

klwinkel
Lid
Lid
Posts in topic: 19
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:43
Actief als: particulier
Locatie: Zutphen

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door klwinkel »

MissGreen schreef:Ik zag trouwens dat mijn vraag ook doorgestuurd wordt naar mevr. Anne Sijbring. Dan zou ik van haar een mail ontvangen ms.
Heb je ondertussen al antwoord gehad van Renault?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MissGreen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2018 10:48
Actief als: particulier

Re: Fluence; geen accu meer leverbaar?

Bericht door MissGreen »

klwinkel schreef:
MissGreen schreef:Ik zag trouwens dat mijn vraag ook doorgestuurd wordt naar mevr. Anne Sijbring. Dan zou ik van haar een mail ontvangen ms.
Heb je ondertussen al antwoord gehad van Renault?
Had vorige week nog geen mail gehad. Moest voor een rit met spoed een auto lenen die bij de Renault dealer geregeld kon worden.
Deze week meerdere malen gebeld om contact te krijgen met mevr. Sijbring.
Vanochtend heeft ze gebeld. Stelde idd ook de afkoopregeling voor maar dat wil ik niet.
Ergens in december/januari zijn er accu's leverbaar waar ik dus wel op wil wachten. Voor nood Kan ik ev. een auto gebruiken, met verzoek voor een elektrische auto. Wat er nu verder gaat gebeuren laat ze vandaag nog weten, hoop ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht