Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mijn bestuurdersraam liet zich niet meer inleren, dus altijd stapje-voor-stapje open en dicht (en soms alleen open). Van een sloper via MP een gebruikte raammechaniek gekocht voor 50 euro. Voor het loshalen van het deurpaneel kun je beter een paar reserve clipjes hebben, maar verder is het plug&play, mechaniek vervangen stelt weinig voor. Kon hem gelijk weer goed inleren en het werkt weer perfect.
Van de oude mechaniek dacht ik dat de elektronika wellicht defect was, maar de buiten(staal)kabels tussen motor en raam bleken los. Had vast niet lang geduurd (waarschijnlijk eerstvolgende vakantie) en het raam was uberhaupt niet meer dichtgegaan).
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure
Ik moet nog iets met de melding "emissiesysteem defect". Ze (Renault) kunnen niet zeggen wat het is en willen maar al te graag stap voor stap alles vervangen wat mogelijk is. De garage om de hoek heeft me geadviseerd 2 volle tanken Vpower leeg te rijden waarna ik hem nogmaals laat resetten in de hoop dat de melding niet meer terug komt. Behalve dat de motor soms even inhoud rijdt hij prima..
En ik zou graag het Ratelende Panoramadak willen laten repareren, maar is me te duur (>1000 euro)...
Verder helemaal blij met 123.000 op de teller uit 2005!
De mijne houd ook wat in. Al bij al rijd hij goed maar meestal houd hij in wanneer het niet moet. Injectoren?
Het verbruik blijft toch wat hoog met om en bij de 15 liter op 100. Kleine domper op het plezier wel.
.De garage stelde het zelfde voor, om alles te vervangen om het probleem te zoeken.. ik stelde voor dat ze
dat niet op mijn kosten moeten doen maar reserve stukken moeten gebruiken als test. Maar dat "kon" niet
Nogthans geef ik graag geld uit, maar weg geven daar heb ik het net iets minder mee .
Ach Ebsbow, ik kan serieus niet meer onbevooroordeeld naar de Renault garage. Ze gaan met een auto van 10 jaar of ouder om alsof het een nieuwe is. Als ik bij ieder bezoek hoge bedragen kwijt ben en ik zou dat geen probleem vinden, dan reed ik toch wel een nieuwe bak?
Renault werkt met prijsafspraken, volgens mij niet echt toegestaan, die elke garage zou moeten volgen
. Als je denkt een mooie korting te krijgen bij aankoop, wel die ben je achteraf terug kwijt. als je op nazicht of "reparatie" gaat
Wat me meest iriteerd is dat ze geen ervaring willen tonen bij oudere modelen als de onze. Waar ze de fouten en oplossingen
netjes kennen maar niet willen toepassen. Zoals je reeds zei een wagen wordt steeds duurder bij ouderdom als je bij de officiele dealer blijft gaan. Dat noem ik geen service maar klantvervreemding..
Om klanten tegemoed te komen met oudere auto's is de Motrio lijn ingevoerd. Goedkopere onderdelen en aangepast uurloon.
Je hebt altijd zelf de keus wat er gedaan wordt en wat niet. Aan oudere auto's is altijd wel wat mis..
Een voertuig hoeft technisch niet nieuw te zijn,maar wel goed. Auto rijden kost geld!
Klopt en een Espace en goedkoop willen rijden gaat ook niet echt samen. Onderdelen zijn wat duurder, alles slijt wat sneller door het hoge gewicht,...
Die prijsafspraken zijn forfaitprijzen. Een zegen vind ik het. Concurrentiele prijzen die op voorhand openbaar gemaakt worden. Zo betaal je niet extra wanneer een beginnende technieker een uurtje langer over je onderhoud doet.
Er zijn uiteraard goedkopere mechaniekers te vinden, maar of die dan de ervaring hebben? Heb destijds veel van die kleine garages auto's weten afzetten bij de dealer omdat ze de oplossing niet vonden. Die rekenden gewoon de kosten door aan hun klant...
Zelf herstellen in de mate van het mogelijke en raad vragen aan de mechaniekers hier op 't forum is ook een goedkopere oplossing.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Espace 2000 TSE van 1985
Bekleding:
Mijn uitvoering was grijze pluche. Dat is zo goed als vergaan. De dakbekleding verpulvert en dwarrelt naar beneden. Een later model had geen pluche, maar tapijt tegen het polyester dak en gegalvaniseerde skelet aan geplakt. Zou ik ook kunnen doen. Alle losse bekleding weg, misschien de stofzuiger erop zetten? En dan een stukje tapijt snijden en plakken.
Weet iemand welke lijm daarvoor gebruikt kan worden? Ik heb begrepen dat de gegalvaniseerd stalen delen niet elke lijm verdragen.
En dan, de rubber bekleding van de pedalen gaan slijten. Die wil ik vervangen, evenals de veer van het rempedaal. Dat is al 2x in de afgelopen 32 jaar losgekomen. Helaas weet de Renault garage niet over welk onderdeel ik het heb.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.
pfff lekker dit. Ik heb een prima Espace 4, nooit problemen, alleen de achterste lambdasonde zou vervangen moeten worden (foutcode P0140), komt nog wel eens. Kom ik vorige week terugrijden, parkeer de auto en voel opeens raar veel weerstand bij heen en weer bewegen van de pook in de vrij. Volgende dag de auto weer nodig en het schakelen gaat inderdaad (voortaan) met meer weerstand. 1 naar 2 meer weerstand maar geen probleem, 2 naar 3 zelfs stroef, de rest meer weerstand maar goed te bereiken. De garage heeft alle bedieningselementen buiten de bak gecontroleerd en gesmeerd, maar t probleem houdt aan. Een oliewissel zal niet helpen denk ik.
gertarkema schreef:pfff lekker dit. Ik heb een prima Espace 4, nooit problemen, alleen de achterste lambdasonde zou vervangen moeten worden (foutcode P0140), komt nog wel eens. Kom ik vorige week terugrijden, parkeer de auto en voel opeens raar veel weerstand bij heen en weer bewegen van de pook in de vrij. Volgende dag de auto weer nodig en het schakelen gaat inderdaad (voortaan) met meer weerstand. 1 naar 2 meer weerstand maar geen probleem, 2 naar 3 zelfs stroef, de rest meer weerstand maar goed te bereiken. De garage heeft alle bedieningselementen buiten de bak gecontroleerd en gesmeerd, maar t probleem houdt aan. Een oliewissel zal niet helpen denk ik.
Welk bouwjaar en kilometerstand?
De Espace van mijn ouders (2005, 248.000km) schakelt ook met meer weerstand dan de bedoeling is, (vooral van 1 naar 2 en van 3 naar 2 gaat soms moeilijk, als de motor koud is wil hij vaak ook niet in de achteruit bij de eerste poging) een monteur met ervaring met Renault versnellingsbakken vertelde ons dat dit (i.c.m. de staat van de versnellingsbak-olie) er op duidt dat de bak aan het slijten is.
Mijn (helemaal niet eigenwijze) zoon van 12 deed ff het raam open in Oostenrijk bij -20 graden Celsius, terwijl het vastgevroren zat... en vooral gewoon ingedrukt houden die knop he!
Dus vandaag even de raamgeleider met motor linksachter vervangen.... gewoon een gebruikte van 2005 voor 7 tientjes.
En dat is dan weer een stuk voordeliger dan de 350 euro voor een compleet nieuwe.
Op naar de volgende zorgeloze km's maar weer, we staan pas op een kleine 176000 met de Grand Espace 2.0D van 2013 dus daar kan nog een boel bij!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Kan iemand mij vertellen tot welk bouwjaar de 3.5 v6 in de korte Espace zijn geleverd?
Ik kom bij de phase 2 alleen de grand Espace tegen met 3.5 motor.
Ik hoor het graag
Beste
Ik heb een espace 4 2013 facelift model vorige week op reis vertrokken. Onderweg 2maal het balgje tussen de tank en dieselfilter gesprongen. Weet iemand hier de oorzaak van
Op zoek naar luchtinlaatslang artnr. 8200217386
Espace 4 3.5 V6.
Renault kan ze niet meer leveren en deze staat ook al op de site van de onderdelen lijn.
Iemand ‘n tip voor ‘n alternatief of degelijke reparatie?
Slang is op meerdere plaatsen...
Mijn Espace IV 3.5 aut.(185.000) trilt/ resoneert ergens in onderstel (vermoed ik). De auto voelt onrustig zo tussen de 80 en 110 km/u. Vooral op vlakke wegen is dit goed merkbaar. Hij blijft wel recht rijden en trekt niet naar links of rechts.
Het...
Hallo,
Ik zou graag op mijn nieuwe Espace ‘welcome lights’ plaatsen. Dit houd in dat wanneer je 1 van de deuren opent een witte led-strip onder de auto aan gaat. Eventueel in combinatie met een oranje strip als extra richtingaanwijzer.
Mijn Espace uit 2007 heeft een rommeltje als je over een klinkerweg rijdt. De stabilisator stangen waren gaar. Reeds vervangen. Rammelt nog een beetje. Met de wielen helemaal naar rechts gestuurd aan de buitenste stuur kogels gevoeld....