1.5 dCi loopt arm na vervangen verstuivers

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
kmvreter
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2013 12:17
Actief als: particulier

1.5 dCi loopt arm na vervangen verstuivers

Bericht door kmvreter »

Nadat al ik een paar keer een storing op verstuiver 2 had gehad, besloten om alle vier de verstuivers van m’n Scenic 3 1.5 dci uit 2009 te laten vervangen door gereviseerde exemplaren.

Vorige week vrijdag de auto weer opgehaald en de motor loopt weer soepel (leek wel een tractor). Echter merk ik wel een bijzonder laag brandstofverbruik op. Ik hou alle tank beurten bij op Spritmonitor, en zat de laatste beurten rond 5,2l/100km. Heb de tank volgegooid ongeveer 70km voordat deze naar de garage ging (en dus nog relatief onzuinig liep). Inmiddels heb ik op deze tank zo’n 600km gereden en zit deze nog half vol. Gemiddeld verbruik op deze tank is volgens de boordcomputer 4,4l/100km en is de afgelopen dagen elke dag weer lager geworden. Rit werk-huis, 75km, met flinke wind tegen/zij van de week, was er slechts drie liter diesel verbruikt.

Nu merk ik dat de auto vlak na de start even wat onrustig loopt. Ook merk ik dat deze rond 1500 toeren nogal nagelt. Tevens heb ik het idee dat als ik het gas wat dieper intrap bij optrekken de auto nogal roet, maar dat is ook weer niet zo erg dat ik de auto achter me niet meer zie...

Volgens mijn (universele) garage hoefden te verstuivers niet ingeleerd te worden. Er zijn twee computers aangehangen maar konden ‘m niet programmeren. Links en rechts lijk ik wel andere dingen te lezen. Kan iemand me dit bevestigen? Zo ja, nog tips voor garages die dit kunnen uitvoeren, liefst regio Arnhem (of rond Rijssen/Holten mag ook 😉)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: 1.5 dCi loopt arm na vervangen verstuivers

Bericht door A110 »

Verstuivers moeten altijd ingeleerd worden bij Renault.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht