Vorige week vrijdag de auto weer opgehaald en de motor loopt weer soepel (leek wel een tractor). Echter merk ik wel een bijzonder laag brandstofverbruik op. Ik hou alle tank beurten bij op Spritmonitor, en zat de laatste beurten rond 5,2l/100km. Heb de tank volgegooid ongeveer 70km voordat deze naar de garage ging (en dus nog relatief onzuinig liep). Inmiddels heb ik op deze tank zo’n 600km gereden en zit deze nog half vol. Gemiddeld verbruik op deze tank is volgens de boordcomputer 4,4l/100km en is de afgelopen dagen elke dag weer lager geworden. Rit werk-huis, 75km, met flinke wind tegen/zij van de week, was er slechts drie liter diesel verbruikt.
Nu merk ik dat de auto vlak na de start even wat onrustig loopt. Ook merk ik dat deze rond 1500 toeren nogal nagelt. Tevens heb ik het idee dat als ik het gas wat dieper intrap bij optrekken de auto nogal roet, maar dat is ook weer niet zo erg dat ik de auto achter me niet meer zie...
Volgens mijn (universele) garage hoefden te verstuivers niet ingeleerd te worden. Er zijn twee computers aangehangen maar konden ‘m niet programmeren. Links en rechts lijk ik wel andere dingen te lezen. Kan iemand me dit bevestigen? Zo ja, nog tips voor garages die dit kunnen uitvoeren, liefst regio Arnhem (of rond Rijssen/Holten mag ook