1e onderhoudsbeurt na 30.000 km

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.

Topic author
JanvPutten
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2019 14:52
Actief als: particulier

1e onderhoudsbeurt na 30.000 km

Bericht door JanvPutten »

Beste forumleden,

Afgelopen week mijn Renault Megane TCe Bose van 2016 voor de eerste beurt naar de garage gebracht.
Ik heb de auto begin april 2017 gekocht met een kilometerstand van ongeveer 13.000 km. In 1 jaar om en nabij 16.000 km gereden.
De auto gaf aan dat er onderhoud uitgevoerd moest worden. Zo gezegd, zo een afspraak bij de dealer ingepland.

Je verwacht bij een auto die, nu ik dit typ, 2 jaar en 2 dagen oud is geen hele gekke dingen. Toch? Echter werd ik gebeld en gaf de dealer het volgende aan:
- Stabilisatiestang zat speling op en moest vervangen worden;
- Voorbanden waren aan de binnenkant flink afgesleten. Nieuwe banden moesten erop en tevens moest de auto worden uitgelijnd.

Naast bovenstaande onaangename verrassing heb ik zelf aangegeven dat:
- Op de motorkap bij de linker koplamp er 3 witten plekjes zijn (lak eraf). Dealer geeft aan dat het waarschijnlijk steenslag is maar dat waag ik te betwijfelen.
- er een kras/scheur zit in de stoel van de bestuurder en ik het vreemd vind dat dit nu al het geval aangezien ik geen zwaargewicht ben en broeken draag met allerlei ritsjes en fritsels. Na overleg met Renault NL (die 60% wil vergoeden van nieuwe bekleding) kom ik nog steeds uit op 300 euro voor vervanging van de bekleding.

Hoe kijken jullie tegen bovenstaande aan? Herkenbaar? Domme pecht? Ik hoor graag jullie ervaringen.

PS: foto's en bedrag van factuur volgen :)

Groet Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in