Vndaag mijn eertse beurt bij Hans Jongerius in Gouda. Ik had van te voren even gevraagd of ik er bij mocht blijven en wat foto's maken en dat was geen enkel probleem. Het stelde, met alle respect niet veel voor.
- Lampen en claxoncontrole (mijn getrokken "hupe" zekering werd niet gedetecteerd

)
- Ruitenwissercontrole
- Vloeistoffencontrole, een beetje koelvloeistof bijgevuld en natuurlijk de ruitensproeier
- Op de brug, controle op vrijloop, bandenstatus, bandenspanning en evtentuele lekkage van remolie
- uitlezen van de diagnose. Ik zag veel rode kruisjes maar die waren "niet belangrijk" en werden in het systeem gewist
- vervangen van het interieurfilter (optioneel, heb ik gedaan)
- uitzuigen van de vloer voor en schoonmaken van de voorruit binnen en buiten.
- Batterij: 98% na ruim 16.000 klilometer. Alle cellen zaten op 4.0 volt.
Wat viel op:
- heel veel papierwerk!
- geen systeemsoftwareupdate. Ik heb er nog expliciet naar gevraagd en het antwoord was dat ze het in het in "big brother" hadden nagekeken en er geen update was voorzien. Voor een auto van november 2013 was dat opvallend.
- geen ontkoppeling van het 400 volt systeem zoals op het duitse forum gemeld door zoepionierin. Sowieso ook helemaal geen controle op het electrisch systeem
- alles liep nog verschrikkelijk mooi vrij
- voorbandjes: tja, mijn flauwe neiging petjes-met-golfjes er keihard uit te trekken was wel te zien
De afgebroken binnenklep van de laadconnector zal binnenkort onder garantie worden vervangen. Dit is inclusief het stuk oranje kabel wat linksom door het motorcompartiment loopt. Een reparatie die inclusief uurloon op een kleine 500 euro uitkomt (!!). EDIT: Renault NL vind dat het een externe oorzaak heeft en ik kan "tomber mort". Heel fijn.
Rekening moet nog komen, maar ik verwacht 120 euro (standaard plus binnenfilter)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.