2 jaar evaring met een Scenic en 38000 km

Plaats reactie

Topic author
gd11_be
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2017 19:43
Actief als: particulier

2 jaar evaring met een Scenic en 38000 km

Bericht door gd11_be »

Na bijna 2 jaar rijden met een Scenic Bose edition, en 38.000 km hier eens een lijstje van topics

1. Water dat opspat langs de zijkant, je ziet geen steek in je spiegels en is gewoon gevaarlijk
2. Midden scherm soms zwart gedurende meerdere minuten.
3. Software is niet up te daten, niet via de USB en ook niet in de garage. Ik heb wel 4-5 keer zelf geprobeerd. In de garage lukt het na 3 keer ook niet. MIjnheer het serie nummer van uw wagen is niet herkend en we kunnen deze auto niet upgraden. Ik heb het toen opgegeven. Nu bij onderhoud ga ik het nog eens vragen.
4. Bestuurdersstoel zakt regelmatig
5. GPS : auto lijkt soms gewoon achteruit te rijden op de autostrade, meerdere keren voor gehad; Heel heel erg grappig !
6. GPS: in Antwerpen, vertrek ik op altijd op dezelfde locatie 2 keer per week. En de GPS heeft 2-3 km nodig om mij in te halen. De auto blijft vertraagd op de vertrekplaats hangen, en als ik al op de autostrade ben 2-3 km verder dan haalt de auto op het GPS scherm mij in.
7. Sleutel werkt niet altijd: bij aankomen, gaan spiegels open, maar auto blijft op slot
8. Meerdere keren meegemaakt: aankomen, wagen uitschakelen, deur dicht doen, biep horen en spiegels klappen naar binnen, en dan start de motor gewoon opnieuw ! lijkt me erg gevaarlijk zelfs
9. Verbrand rubber geur bij aankomen in garage dat ik soms na een 1/2 uur ga kijken of de auto niet in brand staat.
10. Rammelen achterbank: ik moet altijd de autogordels in gestoken laten om geen gerammel te hebben.
11. Drukknoppen voor het laten neerklappen van de zetels, mechanisme heeft maar een paar keer gewerkt, nu moet ik het manueel doen. Niet erg maar iets dat niet werk.
12. Ruitenwissers schrapen en gingen maar 1 jaar mee.
13. Je weet nooit of je nu de koppeling moet indrukken om te starten of niet. Soms wel, soms niet. Volledig random.Meerder collega's met Scenics hebben hetzelfde probleem.
14. Achteruitrijradar die aanspringt tijdens het rijden bij 90 km per uur
15. Achteruitrijradar die niet biept, tot je echt bijna in één keer tegen iets aanstaat. Werkt soms heel heel traag.
16. Twee devices aansluiten voor muziek werkt voor geen meter: ik wll mijn telefoon voor 'contacts', mijn iTouch voor 'muziek'. Dat werkt helemaal niet. Je kan het zo configureren maar werkt niet.
17. Radio wil niet onthouden dat ik BlueTooth wil luisteren. Springt altijd naar MP3 SD card, terwijl ik gewoon iTouch Bluetooth aan het luisteren was
18. Geen Spotify, RLINK kan blijkbaar niet geupdate worden ondanks dat dat beloofd was bij aankoop. Carplay werkt niet of kan niet geinstalleerd worden op deze wagen.
19 Als je naar muziek aan het luisteren bent en je gebruikt de parkeer radar dan krijg je 'rap muziek'. Het volume van de muziek gaat op & af om de beep te laten horen. Waarom niet gewoon muziek op laag volume zolang de radar aanstaat. Zo doet BMW , Ford, Volvo het ook. Nee bij Renault wordt het muziek rappen.

En dit bovenop de heel veel afleveringsproblemen 2 jaar geleden: water in achterlicht, achterlicht scheef gemonteerd, achterklep scheef waardoor krassen in bumper, plastiek afgebroken onder dashboard, rammelen midden console is nooit echt opgelost geweest, krassen op plastieken onderdelen aan voorruit, krassen op koetswerk bij aflevering, De camera module in de voorruit is ook al eens vervangen, daar ben ik ook 3 keer voor bij de dealer geweest, deze gaf steeds storing en is moeten vervangen worden.

Dus bij aflvering van een Renault vraag maar eens naar bovenstaande zaken. Een gewaarschuwd persoon . zoals ze zeggen.

Suc6 voor mensen die een goede auto hebben gekregen. Gelukkig voor jullie !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renotje
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2018 20:52
Actief als: particulier

Re: 2 jaar evaring met een Scenic en 38000 km

Bericht door renotje »

Ik nu ongeveer 9 maanden en 25.000km.

Bijna de helft van jouw klachten en nog eens andere helft van andere klachten erbij :)

Verbrand rubber heb ik ook al een paar keer gemerkt. Volgens de bandencentrale was er niets aan de banden. Ik vraag mij af wat het dan wel zou kunnen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: 2 jaar evaring met een Scenic en 38000 km

Bericht door Ferre »

Scenic Bose uit 06/2017 en geen enkel van deze problemen! Enkel het opspattend water...en Android Auto heb ik er zelf opgezet
Dit is een pre productie ofzo waar je mee rondrijdt

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gd11_be
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2017 19:43
Actief als: particulier

Re: 2 jaar evaring met een Scenic en 38000 km

Bericht door gd11_be »

What is Android Auto ? Bestaat er ook zo iets voor iPhone ? :-) Mijn wagen is sinds gisteren binnen bij de garage en ik ben benieuwd welke zaken ze gaan kunnen oplossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: 2 jaar evaring met een Scenic en 38000 km

Bericht door larsdijkstra 16v »

gd11_be schreef:What is Android Auto ? Bestaat er ook zo iets voor iPhone ? :-) Mijn wagen is sinds gisteren binnen bij de garage en ik ben benieuwd welke zaken ze gaan kunnen oplossen.
Android Auto is voor Android telefoons. Apple CarPlay is het vergelijkbare van Apple
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gd11_be
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 apr 2017 19:43
Actief als: particulier

Re: 2 jaar evaring met een Scenic en 38000 km

Bericht door gd11_be »

Even een update. De wagen is een volledige week in de garage geweest. Er zijn een aantal dingen aangepast om de wagen terug up-to-date te brengen. Hier een lijstje. Ik ben niet zeker of ik alles vermeld heb. De technieker had 3 bladzijden volgeschreven en een 25-30 tal items vermeld op zijn documenten.

1. Nieuwe deurgrepen -> voor het probleem met open & sluiten dat niet altijd werkte, en waarschijnlijk ook automatisch starten met deuren dicht.
2. Nieuwe kopsteunen achter -> rammelen
3. Nieuw mechanisme voor neerklappen achterbank -> heeft maar 2 keer gewerkt en was al defect
3. Versnellingsbak -> een of andere sensor voor detecteren achteruit versnelling -> was de reden van achteruitrijradar die aanschakelde soms bij het rijden op autostrade. Versnellingsbak lijkt nu ook beter te werken heb ik de indruk.
4. Software - middenconsole - R2 Link -> werkte vorige keer niet, was nog nooit gelukt. Zou ook zwart scherm moeten oplossen. Maar is een algemeen gekend probleem. De vervang wagen 'Scenic die ik had had iedentiek hetzelfde probleem. Soms duurt het 3-5 minuten voor de middenconsole om op te starten.
5. Software - dashboard vervangen of opnieuw geladen
6. Software - Airco voor problemen met Airco die random begon te verwarmen/koelen.
7. Software - achterruitrijradar
8. Software - GPS
9. Groot onderhoud

Auto ook netjes helemaal gewassen, ik denk omdat ze eigenlijk een beetje beschaamd waren met de kwaliteit.

Zaken waar ze wel van de op de hoogte zijn maar geen oplossing
1. langzame achteruitrijradar
2. Regen / Water in ramen -> geen oplossing voor, ze zijn op de hoogte
3. Zakken zetel -> geen oplossing, zou kunnen zijn dat door de constructie, bij in/uit stappen je soms de hendel raakt
4. Bluetooth -> is normaal dat je altijd opnieuw 'source' moet selecteren
5. Geur van verbrand rubber -> is waarschijnlijk van de roetfilter die super heet wordt en die dan ook dergelijk geur kan geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gerwinp
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2019 15:28
Actief als: particulier

Re: 2 jaar evaring met een Scenic en 38000 km

Bericht door gerwinp »

Ferre schreef:Scenic Bose uit 06/2017 en geen enkel van deze problemen! Enkel het opspattend water...en Android Auto heb ik er zelf opgezet Afbeelding
Dit is een pre productie ofzo waar je mee rondrijdt Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Hoe heb je dat gedaan, dat Android Auto?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: 2 jaar evaring met een Scenic en 38000 km

Bericht door Ferre »

Autos voor april 2017 met sw versie 3.3.16.96x kunnen enkel Android installeren want Apple heeft andere hw nodig ttz een zwaardere USB aansluiting. En die is er pas gekomen in april 2017. Jouw Scenic met 3.3.16.96x kan dus enkel met Android.
www.gps-rlink.com/r-link-2/acti ... -r-link-2/
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht