2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Hakman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:52
Actief als: particulier

2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Bericht door Hakman »

Ik heb een Renault Twingo 1,5 dci gekocht uit 2011 met de standaard radio (radiosat classic). Ik wil daar een parrot mki9200 op aansluiten en probeer er achter te komen of dat wel past voordat €200+ uitgeef. Volgens mij moet het passen als de radio een iso aansluiting heeft maar daar kom ik niet uit. Weet iemand het antwoord op deze vraag?

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: 2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Bericht door RichTrip »

Deze radio heeft een Quadlock aansluiting. Hiervoor heb je dus een Quadlock adapter nodig waar als een aftak de standaard ISO connectoren op zitten waarop je kabelset van de Parrot op aansluit:

https://www.optimount.nl/index.php?rout ... t_id=30130
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hakman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:52
Actief als: particulier

Re: 2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Bericht door Hakman »

RichTrip schreef:Deze radio heeft een Quadlock aansluiting. Hiervoor heb je dus een Quadlock adapter nodig waar als een aftak de standaard ISO connectoren op zitten waarop je kabelset van de Parrot op aansluit:

https://www.optimount.nl/index.php?rout ... t_id=30130
:clap: Superbedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hakman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:52
Actief als: particulier

Re: 2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Bericht door Hakman »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: 2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Bericht door RichTrip »

Yes :thumb:
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hakman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:52
Actief als: particulier

Re: 2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Bericht door Hakman »

Alles zit er in en werkt!

Was een beetje pionieren met het loskrijgen van de console om de pook en de radio console maar Google was weer mijn vriend. Nog wel even enorm zitten pielen met 12V continue en 12V geschakeld maar uiteindelijk gefixed. Audiostreaming klinkt beter dan ik had durven hopen.

Het enige dat ik niet snap is dat als ik het contact uitzet met de radio nog aan, de radio uitgaat maar dat de display naast de snelheidsmeter aan blijft (met de laatste informatie). De aan/uit knop van de radio indrukken verhelpt het niet. Als ik eerst de radio uitzet en dan het contact uit gaat alles uit net als voor de inbouw. :? Als iemand daar nog een tip voor heeft dan hoor ik het graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wuppie1976
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2020 20:52
Actief als: particulier

Re: 2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Bericht door wuppie1976 »

Beste allemaal,

Ik weet dat het een oud topic is, maar misschien kan iemand/Hakman helpen?

Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan, Twingo uit 2011 en willen Parrot inbouwen.
Hoe heb jij (Hakman) alle kabels en quadlock adapter met iso-stekkers weggewerkt?
Helaas kunnen we niet alle kabels en blokjes kwijt "achter" de radio, dus willen dat ook in het radio console en pookconsole. Pook-console is gelukt om los te krijgen, maar het lukt niet om de radio console/dashboard te demonteren, om te kijken of er daar kabels en stekkers passen.
Graag tips hiervoor.

Daarnaast hetzelfde probleem, dat het display van de radio aan blijft. Is hiervoor een oplossing gevonden?
Renault Twingo RS - 2010
Renault Twingo 1.5 dci - 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hakman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:52
Actief als: particulier

Re: 2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Bericht door Hakman »

wuppie1976 schreef:Beste allemaal,

Ik weet dat het een oud topic is, maar misschien kan iemand/Hakman helpen?

Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan, Twingo uit 2011 en willen Parrot inbouwen.
Hoe heb jij (Hakman) alle kabels en quadlock adapter met iso-stekkers weggewerkt?
Helaas kunnen we niet alle kabels en blokjes kwijt "achter" de radio, dus willen dat ook in het radio console en pookconsole. Pook-console is gelukt om los te krijgen, maar het lukt niet om de radio console/dashboard te demonteren, om te kijken of er daar kabels en stekkers passen.
Graag tips hiervoor.

Daarnaast hetzelfde probleem, dat het display van de radio aan blijft. Is hiervoor een oplossing gevonden?
Toch kwestie van alles losmaken (de hele middenconsole moet los, ik heb een how-to op google gevonden maar weet niet meer waar) en uiteindelijk had ik de quadrostekker meteen onder/achter de radio en de rest weggewerkt achter de linkerkant van de console (bij je rechtervoet dus). was echt een @*%klus maar wel gelukt. :dance:

Dat ie aan blijft heeft met de plus en de min te maken. Die moet je omwisselen in de quadrostekker. Losmaken met pinnetje en omwisselen.

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wuppie1976
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2020 20:52
Actief als: particulier

Re: 2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Bericht door wuppie1976 »

Hakman schreef: Toch kwestie van alles losmaken (de hele middenconsole moet los, ik heb een how-to op google gevonden maar weet niet meer waar) en uiteindelijk had ik de quadrostekker meteen onder/achter de radio en de rest weggewerkt achter de linkerkant van de console (bij je rechtervoet dus). was echt een @*%klus maar wel gelukt. :dance:

Dat ie aan blijft heeft met de plus en de min te maken. Die moet je omwisselen in de quadrostekker. Losmaken met pinnetje en omwisselen.

Succes
Bedankt voor de snelle reactie!
We zullen weer ff gaan googlen, mocht je toevallig nog weten/vinden hoe het middenconsole te demonteren, hoor we het graag. :D

Ben niet zo technisch, hoe herken je die plus en min in de quadlock stekker (welke kleuren)? En in welk deel wissel je die? In de (extra gekochte) adapter die je tussen de radio en de parrot zet? En dan het "mannetje" of "vrouwtje" of maakt dat niet uit? :think:
Renault Twingo RS - 2010
Renault Twingo 1.5 dci - 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Hakman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:52
Actief als: particulier

Re: 2011 Twingo 1.5 dCI night&day parrot inbouw radiosat classic

Bericht door Hakman »

wuppie1976 schreef:
Hakman schreef: Toch kwestie van alles losmaken (de hele middenconsole moet los, ik heb een how-to op google gevonden maar weet niet meer waar) en uiteindelijk had ik de quadrostekker meteen onder/achter de radio en de rest weggewerkt achter de linkerkant van de console (bij je rechtervoet dus). was echt een @*%klus maar wel gelukt. :dance:

Dat ie aan blijft heeft met de plus en de min te maken. Die moet je omwisselen in de quadrostekker. Losmaken met pinnetje en omwisselen.

Succes
Bedankt voor de snelle reactie!
We zullen weer ff gaan googlen, mocht je toevallig nog weten/vinden hoe het middenconsole te demonteren, hoor we het graag. :D

Ben niet zo technisch, hoe herken je die plus en min in de quadlock stekker (welke kleuren)? En in welk deel wissel je die? In de (extra gekochte) adapter die je tussen de radio en de parrot zet? En dan het "mannetje" of "vrouwtje" of maakt dat niet uit? :think:
Beetje pielen met een ijzerdraadje en dan kan je de mannetjes omwisselen. Ik zou even een multimeter nemen om te kijken welke je moet hebben. Dacht rood en geel maar dat moet je echt even uitzoeken op een pinout schema. Succes.

BTW: mijn auto heeft alweer een nieuwe eigenaresse! Rij nu Alfa Mito.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht