A (a)-onderhoud Captur, ervaringen

Burg
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 01 mei 2025 10:59
Actief als: particulier

Re: A (a)-onderhoud Captur, ervaringen

Bericht door Burg »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@HSF Turbo
:thumb: Ik zie dat wij in helemaal niet zo van mening verschillen, ook ik zie het belang van een goede administratie in.
Ik heb alleen maar aangegeven hoe volgens mijn dealer Renault Nederland het tegenwoordig doet en het invullen van het onderhoudsboekje voor hun niet van belang is. Ik heb ook niet aangeven dat mijn dealer het boekje niet meer zal/willen invullen. Mijn dealer maakt er geen probleem van om desgewenst het boekje in te vullen, ook al is dat b.v. een jaar later. Mijn onderhoudsboekje is ook op orde en sterker nog, ik ben waarschijnlijk net zo'n pietje precies als jij. Ik bewaar zolang de auto in mijn bezit is en een jaar na verkoop, alle documentatie, nota's met bijbehorende aanhangsels.
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40

Bericht door Huite »

Nou dan ben ik de chaoot onder de Captur rijders... :mrgreen:
R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31

Bericht door TCe120ECD »

Sinds enige jaren zijn erkende garage bedrijven verplicht om bij elk onderhoud de km stand en "bepaalde zaken" digitaal te melden, zodat wanneer je een auto wilt kopen, je makkelijk (ik weet niet of je hiervoor moet betalen) het verleden van de betreffende auto kunt zien. De Nationale Autopas heet het geloof ik. Hierbij worden dus ook de onderhoudsbeurten vermeld. Dit is ingegeven vanwege het knoeien met km tellers enz. Maar ik zal toch in de gaten houden als ik mijn auto naar de garage breng en de coupons toch laten afstempelen. Wat de RenaultCard betreft, ja zelfs voor een lekke band kan je Renault bellen. Je Captur is volledig gedekt, te vergelijken met de Woonplaatsservice van de ANWB. Na de garantie periode kan je de Card laten verlengen tegen betaling van € 35,00 voor Nederland en € 45,00 voor Europa. Je moet dan wel je Captur door een Renaultdealer laten onderhouden. Ga eens na, een Zomercheck kost € 19.00 en idem voor een WinterCheck, is al € 38,00. Alles wat je daarna laat doen op basis van de RenaultCard is winst.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31

Bericht door TCe120ECD »

Hier een stuk over Nationale Autopas:
Sinds 1 januari 2014 is er een nieuwe wet van kracht. Hierin is geregeld dat het registreren van tellerstanden verplicht is en het terugdraaien van tellerstanden of het adverteren daarover strafbaar. De RDW beheert vanaf die datum de database met tellerstanden; dat was sinds 1991 een taak van de Stichting Nationale Auto Pas (NAP). Alle door de RDW erkende bedrijven in Nederland, dus ook alle bij BOVAG aangesloten autobedrijven, zijn met ingang van januari 2014 wettelijk verplicht tellerstanden te registreren van personenauto's en lichte bedrijfsvoertuigen (tot en met 3.500 kg). Dat gebeurt onder andere bij reparatie en onderhoud, APK, in- en verkoop, schadeherstel en taxaties.

bron: http://www.bovag.nl/nap
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 18239

Bericht door Verwijderd 18239 »

@tce120ecd:
die zogenaamde zomer- en witercontroles zijn je reinste geldklopperij. Als je je auto normaal op tijd laat onderhouden zijndie tussencotroles overbodig of je moet 2 linkse handen geben en geld teveel.
Het feit dat er alleen km-standen aan bevoegde instanties worden doorgegeven benadrukt nogmaals dat het ook belangrijk is de boekjes af te tekenen, waarmee een onderhoudshistrie opgebouwd wordt en dat gebeurt niet met het alleen doorgeven van km-standen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 27 feb 2018 09:17

Bericht door JanssenB »

Vlak na deze onderhoud kreeg ik ineens een azijnlucht in de auto.
Airco is schoongemaakt daarna, toen een paar weken weer frisse lucht.
Echter nu begint die azijnlucht weer te komen.
Baal d'r ontzettend van. Zit vast ergens (na onderhoud en vervanging filter) een verstopping of zo waar zich vocht ophoopt en daardoor bacterievorming komt.
@Captur Orange: Heb jij er ook nog last van?
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

powerboot
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 11 apr 2015 16:34

Bericht door powerboot »

Nou mijn Brommert, heeft zijn 1 e beurtje gehad,= wel een A+B, 249 euro`s, ik had al bij de koop een laag olie pijl, + ik vond mijn olie,erg zwart, dus in over leg met de chef, een A+B beurt, hij gaat dit even in de gaten houden, wat betreft de olie die was wel goed na keuren, hij kijkt bij andere Capture, of die dit ook hebben,mijn olie was al erg snel zwart, al na een paar duizend KM, als dit opgelost = hoef ik volgend jaar geen grote beurt. werd erg positief , gereageerd na,een pittige, proef rit, dus de chip, = het mij wel waard. gebruik = tot nu toe na 1 tank,iets minder ondanks, een snelle? rechter voet.

:fotoplease2: Groeten Rob-PowerbootCappie. :fotoplease:
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 03 feb 2022 12:49

Bericht door Axel57 »

@Capturbo Cappie geeft de km toch al regelmatig door aan Renault en wie weet wat nog meer, als ik inlog op mijn Renault staat daar de bijna kloppende km stand.

Zonder dat ik bij de dealer geweest ben, kan ook makkelijk want hij communiceert ook met TomTom ed.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40

Bericht door Huite »

Nou bij mij zit MyRenault er bijna 20K naast.
N.m.m. communiceert Cappie dus (gelukkig nog) niet met Renault!
R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 18239

Bericht door Verwijderd 18239 »

In 'My Renault' kun je opgeven hoeveel kilometer je verwacht op jaarbasis te gaan rijden, daar is de uiteindelijke teller in MyRenault op gebaseerd, dit wordt (nog) niet elektronisch via R-Link doorgegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Axel57
Donateur
Donateur

Bericht door Axel57 »

Vanmorgen mocht ik zelf weer eens in de Captur rijden... km staat net onder de 4300 en volgens mijn renault al op 4440km.

Zal dus inderdaad een rekenmodule zijn.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

FrankV
Lid
Lid
Laatste bezoek: 31 okt 2019 14:50

Bericht door FrankV »

Dat is inderdaad gewoon een rekenmodule. Rekent de verwachte kmstand uit op grond van een door de gebruiker zelf ingevoerd jaar "verbruik". Moet je zelf regelmatig corrigeren/updaten, anders klopt er inderdaad niet veel van...
De Captur stuurt deze gegevens zelf écht niet door, (nog) geen "Big (Renault) Brother " dus!
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nesch
Lid
Lid
Laatste bezoek: 19 sep 2015 19:12

Bericht door Nesch »

@captur orange,

Hallo, ik heb een Renault Garantie Plus Verzekering voor 5 jaar. Lees ik nu dat het onderhoud er ook in zit, ik hoor graag van je,
Gr. Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Axel57
Donateur
Donateur

Bericht door Axel57 »

Als je voor het all-in-one pakket gekozen heb zit het er bij. Bij alleen garantie+ heb je volgens mij alleen extra garantie.

Met GarantiePlus verlengt u de oorspronkelijke garantietermijn van uw nieuwe Renault. Dit geeft u de zekerheid dat u, ook nadat de fabrieksgarantie voorbij is, niet voor onverwachte reparatiekosten komt te staan. De officiële Renault-fabrieksgarantie bedraagt 2 jaar of 3 jaar met in het derde jaar een kilometerbeperking van 150.000 km, afhankelijk van het model.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Axel57
Donateur
Donateur

Bericht door Axel57 »

Met dit dus wel.

RENAULT MY REVISION 100% COMFORT EN WELZIJN, 0% OVERBODIG

Tijdig onderhoud is essentieel voor de levensduur en prestaties van uw Renault. Daarom biedt Renault het My Revision onderhoudscontract aan. Met een My Revision onderhoudscontract profiteert u van zekerheid tegen een vaste lage prijs. Alle voorgeschreven onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd, zoals het verversen van de olie, vernieuwen van de olie- en interieurfilter en de controle van de vitale delen van uw auto.

VOORDELEN RENAULT MY REVISION
Uitsluitend gebruik van originele Renault onderdelen
Onderhoud uitgevoerd door ervaren Renault-technici
Helderheid van All-in prijzen
Optimale veiligheid
Maximaal comfort en welzijn
Geen last van e.v. prijsstijgingen
Maandelijkse betaling mogelijk

U heeft al een My Revision onderhoudscontract voor slechts €10,- per maand. Vraag uw Renault-dealer naar alle prijzen en voorwaarden. Een Renault My Revision onderhoudscontract is af te sluiten tot het moment dat uw nieuwe Renault voor het eerst onderhoud nodig heeft (zoals door Renault wordt voorgeschreven). Het exacte onderhoudschema kunt u terugvinden in het onderhoudsboekje van uw Renault of navragen bij uw dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

sammie
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 06 jul 2022 11:59

Bericht door sammie »

weet iemand hoe ik bij een renault captur de waarschuwing als dat ik de auto een service beurt moet geven kan verwijderen doe het onderhout namelijk zelf :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Axel57
Donateur
Donateur

Bericht door Axel57 »

Ja even Google en op Youtube kijken, heb het ergens gelezen maar weet even niet meer waar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ALBU
Lid
Lid
Laatste bezoek: 14 mei 2022 21:16

Bericht door ALBU »

Bladzijde 1-56 van instructieboekje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdb55
Lid
Lid
Laatste bezoek: 06 mei 2024 15:28

Bericht door avdb55 »

JanssenB schreef:Vlak na deze onderhoud kreeg ik ineens een azijnlucht in de auto.
Airco is schoongemaakt daarna, toen een paar weken weer frisse lucht.
Echter nu begint die azijnlucht weer te komen.
Baal d'r ontzettend van. Zit vast ergens (na onderhoud en vervanging filter) een verstopping of zo waar zich vocht ophoopt en daardoor bacterievorming komt.
@Captur Orange: Heb jij er ook nog last van?
Is ooit nog duidelijk geworden waar die azijnlucht door werd veroorzaakt?
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links