Aankoopadvies Megane Grand Tour LPG

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Marc G
Lid
Lid
Actief als: particulier

Aankoopadvies Megane Grand Tour LPG

Bericht door Marc G »

Hoi allen,

Zojuist heb ik me aangemeld op het forum omdat ik op zoek ben naar een andere auto. Aangezien een Renault Megane Grand Tour zo'n beetje aan alle wensen voldoet leek het me verstandig even bij de experts navraag te doen :wink:

Mijn naam is Marc, kom uit het Brabantse Uden, en sinds een kleine 8 maanden trotse vader van een prachtige dochter. We rijden nu in een 2000 Suzuki Baleno sedan op LPG. Hoofdzakelijk omdat mijn 2000 Renault Clio er in november 2010 plotseling mee ophield, en er minimaal €1000,- onkosten aan waren.
Inmiddels dus een gezinnetje gesticht. De Baleno houdt kwa ruimte en veiligheidsuitrusting niet echt over, vandaar dat ik op zoek ben naar een stationwagon met wat meer ruimte en up to date veiligheidsuitrusting.Omdat ik al ruim 20 jaar een tevreden LPG rijder ben, gaat mijn voorkeur ook nu uit naar een auto met LPG installatie.

Binnen mijn budget (Bij voorkeur onder de €5000,- bouwjaar 2005+ en zo min mogelijk kilometers) kom ik op LPG o.a. veel Chevrolet Nubira's, redelijk wat Renault Megane's en een enkele Mitsubishi Galant, Skoda Octavia en Peugeot 307 tegen.

De Megane's zijn behoorlijk ruim, zitten goed in de veiligheidsuitrusting en als enige nog onder de 1250kg met een 1.6 motor, wat weer in de wegenbelasting scheelt. De betrouwbaarheid wil nogal eens tegenvallen als ik de verhalen mag geloven, dus vandaar een aantal vragen:

- Wat zijn de zwakke punten/waar op te letten bij bezichtiging?
- Is het model na de 2006 facelift verbeterd qua betrouwbaarheid?
- zit er nog verschil in veiligheidsuitrusting tussen de verschillende uitvoeringen?
- is de 1.6 16v motor voldoende voor een Megane GT (het is voor mij 100% vervoersmiddel, dus ben snel tevreden)?
- zijn er nog LPG-installaties te prefereren?
- ik heb als het goed is apparatuur om OBDII info uit te lezen, kan ik daar nog iets mee tijdens een bezichtiging?

Alvast bedankt,
Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Re: Aankoopadvies Megane Grand Tour LPG

Bericht door Renier »

Ik reed voor de laguna een Megane II 5-deurs hatchback en de ruimte op de achterbank is bedroevend.
Dat zal bij de GT niet anders zijn, alleen de kofferbak is groter.
Als m'n vrouw reed zat ik met m'n knieën tegen het dasboard vanwege de Maxi-Cosi achter me op de achterbank.

We hebben hem vanwege het ruimtegebrek ingeruild op onze huidige Laguna II Grand Tour en wat een verschil in ruimte en comfort :thumb:

Omdat jullie ook een gezin hebben zou ik de Megane echt afraden maar in plaats daarvan voor de Laguna te gaan of uiteraard een Scenic :wink:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Marc G
Lid
Lid

Re: Aankoopadvies Megane Grand Tour LPG

Bericht door Marc G »

Hoi Renier,

Bedankt voor je reaktie. Daar kijk ik toch een beetje vreemd van op. Ik heb in de Baleno de Maxi-Cosi achter de bestuurdersstoel staan, e…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 12 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken